2014-04-29, 12:06
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988

Antog att du ville ha någon form av respons eftersom du skrev i en forum-tråd, att sen inte alla håller med dig är väll att räkna med?

Finns bättre runor för sentrys som är physical än fire samt det boostar dina pets dmg. Förstår inte riktigt hur det går till när du spelar, antingen spelar du på väldigt hög torment eller så har du väldigt låg dmg. Jag har sällan tid till o "planera" en fight utan dödar så fort jag kan och går vidare.

Säg du poppar companion active för 30% mer dmg och drar på 2 sek iväg minst 4 st ca som crittar 30mil styck, elit pack dött.

Menar verkligen inte att du är dålig för du spelar något annat än ca, provar själv nya saker dagligen. Tycker det är blizzard som misslyckats med att göra andra dh builds lika bra och en förändring kmr nog komma någon gång snart.
Citera
2014-04-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loopie
Fel.

Jag har fått flertalet legs genom att tpa till alla zoner efter att bounties är klara.

vad vitsen med splitbounties är spelar ingen roll, jag får en bonus.

Från chests ye. Om springa genom clearade zoner för att få chest legs är bonus, så ja
Citera
2014-04-29, 15:01
Medlem
Lanoos avatar
När tror ni vi kan förvänta oss att 2.0.5 rullar ut? Till kvällen eller först inatt/imorgon?
Satan vad bountys jag ska göra då! Nu ska ring-fan fram!
Citera
2014-04-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
När tror ni vi kan förvänta oss att 2.0.5 rullar ut? Till kvällen eller först inatt/imorgon?

Har de ens antytt att den kommer med den här veckans maintenance?
Citera
2014-04-29, 15:23
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Har de ens antytt att den kommer med den här veckans maintenance?

"Patch 2.0.5 is very near release, and could arrive on any Tuesday. If it is fully ready, it could go live during the server maintenance this Tuesday, April 29."
Källa: http://diablo.somepage.com/info/patches-future

"Comming on us today , so should be here at maint."
Källa: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10494870358#1

är väl tillräckligt för att det ska va ok att hoppas?
Citera
2014-04-29, 15:34
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Det görs maintenance nu som håller på fram till klockan åtta ikväll om jag konverterat tiderna rätt.

Däremot inget sagt ifall 2.0.5 kommer inkluderas i det arbetet.
Citera
2014-04-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Yep, det skall gå att få den från kadala. Och ja, wh kommer helt klart att ge dig mer dps än vigor, 11 % lightning är ingenting jämfört med både ias och chd. Din vigor är relativt lågt rollad och bör bytas ut om du ska försöka bli top 1 En medioker wh kommer nog ta dig längre än en perf rollad vigor.

Högre profil dmg påverkar ju dom andra skillhöjarna. Råkade dock gå och dö :/ Så nu kan jag nog glömma detta :P Men har en go fire monk på g med saker jag hade i stashen Dock riktigt dåliga grejer på han så finns mycket att uppgradera
Citera
2014-04-29, 19:57
Medlem
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Cm3-2711/hero/535941

Min gubbe. Måste man välja en elemental och satsa på den om man vill öka i damage?
Vill klara mig på T6 men vet inte hur jag ska kunna uppgradera. Självklart går det att uppgradera men blir svårare och svårare. Alla verkar ha riktat in sig på någon elemental förutom jag. Kan lira T3 utan problem men vill bli starkare.
Citera
2014-04-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Cm3-2711/hero/535941

Min gubbe. Måste man välja en elemental och satsa på den om man vill öka i damage?
Vill klara mig på T6 men vet inte hur jag ska kunna uppgradera. Självklart går det att uppgradera men blir svårare och svårare. Alla verkar ha riktat in sig på någon elemental förutom jag. Kan lira T3 utan problem men vill bli starkare.
Stämmer du borde satsa på ett element. Sedan Elite dmg och även skillspecifik bonus %(när du bestämt dig vilken skill som blir din huvud damage.
Bracers är lättast att få sin först elemental damage .

Btw finns det många i FB klanen som hör HC?
Senast redigerad av ChrilleP88 2014-04-30 kl. 01:43.
Citera
2014-04-30, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Antog att du ville ha någon form av respons eftersom du skrev i en forum-tråd, att sen inte alla håller med dig är väll att räkna med?

Finns bättre runor för sentrys som är physical än fire samt det boostar dina pets dmg. Förstår inte riktigt hur det går till när du spelar, antingen spelar du på väldigt hög torment eller så har du väldigt låg dmg. Jag har sällan tid till o "planera" en fight utan dödar så fort jag kan och går vidare.

Säg du poppar companion active för 30% mer dmg och drar på 2 sek iväg minst 4 st ca som crittar 30mil styck, elit pack dött.

Menar verkligen inte att du är dålig för du spelar något annat än ca, provar själv nya saker dagligen. Tycker det är blizzard som misslyckats med att göra andra dh builds lika bra och en förändring kmr nog komma någon gång snart.

Fast du vet ju inte hur bra builden är , du har ju inte testat. Du säger att det tar lång tid att bygga upp sentry. Det tar 1,5 sekunder att smälla upp 2 stycken. I tighta lägen är det ingenting.

Man måste planera fighten ibland, 4 elite packs , 1 champion och 1 guardian och miljoner andra monster på samma plats på tex Torment 2 kan det bli rätt hektiskt om man inte planerar vad man gör.
Utan bara random skjuter sina cluster arrow skott.

Jag tror personligen att CA som du kallar den är uppbyggd för Solospel. Min build är uppbyggd för 4 manna spel.

Jag har förövrigt aldrig någonsin sagt att CA är dåligt , jag har bara pekat på att det finns andra builds som är minst lika bra. Tror du på fullaste allvar att det enda jag testat är min egna build?
Jag har kört CA och en jävla massa andra builds. Innan jag hittade min egen. Och den builden hittade jag inte förrän jag hittade min utrustning. Vilket tog åtskilliga 100tals timmar.
Har heller aldrig sagt att man ska gilla min build, du gillar choklad jag gillar lakrits, svårare än så är det inte.
All beröm jag får för den skadan jag gör både av random och klanmedlemmar, tror du den poppar upp bara för att folk älskar ge andra beröm?
Tror du alla i min klan som spelar är okunniga imbeciller?

Angående torment, jag spelar 1-3 både solo och i grupp.
Torment 1-2 känns som Normal i solospel, då kan säkert förstå hur lätt det går i grupp.

Jag har ju sagt att Cluster arrow är stark. Inget snack om saken, men du verkar ha fått för dig att sentry är min huvudskada som Cluster arrow är din. Sentry är min Extra skada. Inget annat.

Väldigt låg skada säger du? Synlig skada på Diablo progress.
-1,2miljoner obuffad elemental damage.
-Min 1h crossbow har 2519 Damage. Den har inte ens fire damage eller fire damage % (eller physical).
-Jag kan också poppa aktiv companion , så vad är din poäng?
-Jag har 9000 Dexterity.

Visst en sak har du rätt i och det är physical damage. Ska se över den saken garanterat.
Men min skada är bra som den är , så då kan man ju bara drömma om vad den kan bli om jag byter till Physical.

Annan statistik att ta hänsyn till.
Huvudskada (Cooldown sänkningen på Sentry går betydligt snabbare med Rapid fire och Attack speed)
-Rapid fire: 525% Physical damage
Rapid fire extra: Fire support , Launch 2 Homing Rockets every second. Each rocket deal 145% Weapon damage.
-Ballistics (Passiv): Increase damage of rockets by 100% , In addition you have 20% chance to shoot a rocket at 150% Weapon damage

Extra skada: (Ju mer Attack speed ju snabbare skjuter dom):
-Sentry: 200% Weapon damage 4 Sentry , 4 x 200% Weapon damage
-Sentry extra: Spitfire turret: Each turret fire Homing rocket dealing 70% Weapon damage. 4 x 70% Weapon damage

-Companion Wolf: Active: Your Wolf howls, granting you and your allies within 60 yards 30% increased damage for 10 seconds.

Summan:
-Alla mina saker skjuter 7 stycken Homing rockets. Men olika storlek på skada.
-1 Sentry pumpar säkert ut 2 skott i sekunden , vilket blir 8 skott i sekunden med 4 Sentrys.
Placerar man strategiskt ut dom och sedan skjuter Rapid fire så dör Elit packen lika fort eller fortare än du beskrev med Cluster Arrow i din beskrivning, men du har ju givetvis också en Primary attack.
Enda skillnaden är att du måste trycka på två knappar , jag behöver bara koncentrera mig på Rapid fire, då Sentryn och dess Rockets sköter sig själva.
Sen är sprängeffekten på mina granater rätt sköna, men det är en bit jag måste fila på dom dom gör Fire skada.

Hur som jag kan finjustera vissa saker , men att klaga på min skada utan att du ens testat min build , då är du ute och cyklar. Jag ser ju hur fort monstren dör, och speciellt när densiteten är massiv , med många starka monster och ännu fler mindre starka monster på en plats.

Min speluppfattningsförmåga kan du aldrig någonsin klaga på. Jag var elit idrottare i min ungdom och den speluppfattningsförmågan sitter kvar.
Som jag beskrev tidigare, skademässigt så klarade jag mig galant i T6, det var överlevnaden som var stora boven i dramat.

Jag kan finjustera min build, visst, det finns ingen som är fulländad. Men som du gör och såga builden utan att ens testat den, det är inte att rekomendera när du pratar med mig
Speciellt inte när du som tillochmed spelar DH tror att det tar lång tid att kasta upp en Sentry.

Men som avslutning på denna diskussionen.
Jag har aldrig klagat på CA builden.
Du har aldrig testat min build.
Så båda KAN ha rätt.

Dessutom kör jag med vad jag vill om jag tycker det är tillräckligt effektivt, jag är inte ute efter att jaga sekunder eller millimetrar.
Om du crittar 30miljoner med Cluster Arrow och min Rapid fire crittar 29miljoner på samma tid , så bryr jag mig inte om sådana petitesser då ögat ändo inte kan uppfatta vilket monster som dog snabbast om man spelar parallellt och möter samma monster på samma nivå.
Min DH klarar sig skademässigt utmärkt på T6 , så att bli ännu starkare , vilket jag kan bli då jag är långt i från optimerad, känns bara löjligt och har inget annat än skrytfaktor att jag har högre crit än du. Eller "Jag ligger 1a på Diablo progress".
Jag hadde grymma saker till min munk till MP10 i gamla spelet, ingen klagade på mig. Kan man spela på högsta nivå utan problem så ser jag ingen mening med att jaga sekundrar och millimetrar.
Men i det spelet var jag tvungen att lira kända builds då valmöjligheterna var mindre då.
Är jag och mina 3 medspelare nöjda med mig så är jag nöjd.

Detta är ett spel som ska vara kul och det var det som var ENDA poängen med att berätta min build.
Alltså att man kan ha kul och vara effektiv än andra build än dom som är skapta kända spelare. Och speciellt nu i Reaper of Souls går det alldeles utmärkt.
Dessutom berömmet jag får som kommer utan att jag ber om det, bevisar att min DH och hans skills och utrusning inte är helt kass, även om jag kan slipa på detaljer.

Tack för diskussionen , men nu räcker det med det.
Citera
2014-04-30, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
well. life per hit är inte det som skall hålla munken vid liv, utan health globes > kill speed. Om en elite tar 30 sekunder så är dps'en knappast tillräcklig, inte ens rift bossen skall ta så långt tid :>
DPS = Toughness.

Ska ta?
Vem bestämmer det?

Missade du att jag dog 5 gånger? Det kanske var 4.
Då dog eliten på 5 eller 10 sekunder , då det är 5 sekunder Resurrection tid.
Ja fy vad dåligt för T6 att det tar så lång tid.
Vem pallar vänta 10 sekunder, USCH! Även om det ska ha tagit 30 sekunder av aktivt skjutande så är det bara otålighet eller perfektionism som är boven i dramat.

Det var en anekdot , ingenting som man ska klaga på.
Ni ungdomar borde lära er hur man beter sig.
Tror ni detta spelet är blodigt allvar?
Om jag är nöjd med min skada på T6 så ska fan inte du komma och bestämma att jag inte ska vara det.
Det är enbart skryt att säga att jag dödar Elite packs på 5 sekunder i T6 med DH. "Du är ju kass som gör det på 30sekunder."
Dessutom i mitt fall var det 30 sekunder sammanlagt plus dom gångerna jag dog. Inte 30 sekunder effektivt skjutande på 30 sekunder hinner jag utan några problem få upp alla 4 sentries. De fick jag inte då jag dog innan.
Dessutom blir monstren starkare om man spelar två. Munken var enbart med för att testa min skada.

Ni gör inget annat än letar fel i folks texter, skaffa ett normal liv, med normala vänner. Lär er föra normala diskussioner. Sluta lek besserwisser, och misstolka och tro att man säger något man inte säger.
Spela Diablo 3 som en hobby ni gör på fritiden.
Då har ni kommit långt i eran mänsklighet.

EDIT: Jag måste lägga in en edit så ny misstolkning inte sker.
30 sekunder kunde lika gärna vart 45 sekunder , jag är inte så seriös som sitter och klockar saker.
Det var uppskattad tid. Dessutom var det en anekdot, med glimten i ögat som den berättelsen kom till.
Jag skiter helt fullständigt i om jag dödar elit packs på 1 sekund eller 1 timme. Då ska ingen på internet eller någon annanstans heller komma och säga åt mig vad jag ska tycka.
För mig räcker det med att jag och de 3 jag spelar med är nöjda, längre än så går inte min perfektionism.
Senast redigerad av 1988 2014-04-30 kl. 05:36.
Citera
2014-04-30, 05:01
Medlem
Citat:
Sorry, men om du dör 5ggr så har du en revive-tid på 5sec per gång, bara där har du ca 30sec som du varit död. Överdriv inte så du skiter på dig eftersom det du då påstår framstår som mindre sant.
Hade du dött mindre, dvs ingen gång alls hade du alltså dödat en elit-pack på 1-2sec i T6. Troligt kompis!
Sen får du lov att vara nöjd och stolt över din DH, hela den diskussionen bryr jag mig inte om, har för dålig koll på DH.

edit: helt plötsligt kan man ju börja fundera på ditt snack ang att fixa en rift på 2min som du verkar va väldigt stolt över.

Klaga klaga klaga.

Du får vara hur jävla misstänksam du vill, men jag är alldeles för gammal för att sitta och hävda mig i ett spel. Om du tvivlar på det jag säger så tänker jag inte göra något åt saken.
Att jag berättar anekdoter och ni tar det på fullaste allvar är för mig en gåta.

Väx upp för fan.
Vi spelar ett spel, som ska vara kul.
Det är inte så att du sitter och får betalt och jag är din arbetskollega och sitter och ljuger om mina prestationer för att få dig att framstå som en dålig människa.
Det är precis det endel av er gör mot mig.

//sarkasm start , Nej men nu blir jag allvarligt ledsen att du inte tror på mig.//sarkasm slut
Ifrågasätt på du om min rift under 2 minuter. Jag behöver som sagt inte hävda mig eller bevisa något för dig , eller någon annan. Har inte det behovet. Dessutom var den texten ett humoristiskt menat inlägg då jag bara lyckats en gång och kommer aldrig lyckas igen troligen.
Sen en sak till, so what om jag är stolt över min under 2 minuters rift?
Vem fan är du att bestämma hur nöjd jag ska vara eller vad jag tycka?

Om du på blodigt allvar tror att 2 minuter rift har någon som helst funktion i mitt liv så kanske du ska se över ditt spelande lite.
Det är ett spel man spelar för att det ska vara kul, ingen av oss tjänar pengar på detta eller har det som ett uppehälle för att klara våra liv.

Mina diskussioner har alltid haft ett humoristiskt inslag och menat med glimten i ögat. Men sen sitter det en massa som tar spelet på blodigt allvar och ska ifrågasätta en hela tiden.
Det är fan inte roligt att bli behandlad så, i en sak som ska vara rolig.

Men men, jag är inte välkommen i denna tråden så då får jag väl lämna er då.

Att du/ni inte gillar mina anekdoter eller mitt sätt att prata på så ligger inte felet hos mig utan hos dig/er, och din/er oförmåga att tolka på rätt sätt det jag säger.

EDIT: När jag ändo är pågång. 5 x 5 = 25 , 25 Sekunder Ressurection tid. Inte 30sekunder som du sa.
Sen en sak till , tror ni jag klockat tiden? Det kan mycket väl tagit 45 sekunder. Men det var en anekdot med glimten i ögat, inte något statistisk skryt som jag berättade.
Sen att du sitter och säger att jag ska skita på mig, är inget jag tänker ödsla tid på att kommentera, då det hör till barn och tonåringar att prata så.

Men Kruzifixxtion eller hur han stavar sitt namn sa ju att det man lätt dödar Elitepacks på 5-10 sekunder i 2manna T6 lir där ena (min klankompis munken) inte ens har skada, så varför skulle jag inte kunnat gjort det, om han kan?
Och NEJ jag är INTE seriös med den frågeställningen!
Senast redigerad av 1988 2014-04-30 kl. 05:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in