2014-04-26, 18:29
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Jaja du som alltid ska märka ord.
Så jävla petistessig behöver man inte vara.
Min förklaring var meningen att göra det enkelt för han , inte att du eller någon annan ska komma och peka på ett minimalt oviktigt fel i sammanhanget.

Mitt inlägg var inte ägnat åt att försvara mig mot allvetare utan att hjälpa han på traven.

Är inte ute efter att anmärka eller framstå som besswerwisser då jag är oduglig rent generellt.
Ville bara framföra att en " crit " inte alltid är gul så killen du informerade fick lite mer information
Citera
2014-04-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Sjukt ineffektivt att köra solo med monk och sjukt dumt att köra lightning monk i ett party, när du kan boosta ditt party tio gånger så mycket med ep och physical dmg. men gl med elemental elite listan, skulle och säga att det som skulle hjälpa dig där är en Witching hour 500 / 7 / 50, samt en 30/20 soj med 6 cc

Du har nog helt rätt i det du säger, men spelar som jag tycker är roligast och gillar inte bara vara support. Då stannar jag hellre på t3-4 och slaktar Gillar siffror haha

Vet du om man ofta får Witching hour av kadala? Dock osäker på om det hjälper då jag har +% lightning skills på bältet.
Citera
2014-04-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Är inte ute efter att anmärka eller framstå som besswerwisser då jag är oduglig rent generellt.
Ville bara framföra att en " crit " inte alltid är gul så killen du informerade fick lite mer information

Bra där. Men poängen i sammanhanget förstog han så då var din korrigering lite onödig.
Dessutom poppar det upp mest Gula siffror så då förstår han iallafall, det är ingen tonåring vi pratar med , snarare pappa till tonåring

EDIT: Det jag menar är att det kan bli lite krångligt om han ska sitta och leta vita siffror som är höga mitt bland de gula siffrorna. Det räcker gott att ha höga gula siffror
Vi pratar med en som är nybörjare , inte en veteran som letar efter maximal effektivitet.
Senast redigerad av 1988 2014-04-26 kl. 18:47.
Citera
2014-04-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitan
Du har nog helt rätt i det du säger, men spelar som jag tycker är roligast och gillar inte bara vara support. Då stannar jag hellre på t3-4 och slaktar Gillar siffror haha

Vet du om man ofta får Witching hour av kadala? Dock osäker på om det hjälper då jag har +% lightning skills på bältet.

Jag spelar 10-15 timmar om dagen och har inte fått en enda Witching hour. Men det går säkert.
Har fått många andra bälten flera gånger om.
Citera
2014-04-26, 19:12
Medlem
Wopzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Du har själv valt att spela Diablo 3. Visst suger det med RNG ibland, och whina får man. Men du spelar Diablo, det har varit den största RNG grindfesten i 15 år. Och du är förvånad efter 200 timmar? Visst är det mycket tid, men som sagt, du valde att spela Diablo.

Så brukar det låta när man själv haft tur med det djävulska påfundet RNG.

Klart att det är jag som valt att spela Diablo, förstår inte det resonemanget alls. Men att spendera 200 timmar för att endast ha turen till att få tillräckligt bra gear att klara av t1-t2 är inte alls rimligt.

Klasserna i Diablo 3 är fortfarande för utrustningsberoende. Därför passar det inte att ha ett så pass slumpmässigt RNG drop-system. Det är inte kul att spendera 50 timmars speltid utan att se en enda uppgradering som t.ex. de klass-specifika set-föremålen eller en vapenuppgradering.

Edit: Ska även tillägga att jag fortfarande inte kan farma högre än T1 effektivt. Vilket jag redan kunde göra dag 1 av expansion-utsläppet. Jag är ingen nybörjare heller. Vet vilka föremål som krävs för att karaktären ska klara de högre svårighetsgraderna i spelet.

Men det skiter du givetvis helt och hållet i eftersom du haft oändligt med tur, det är bara att kolla på dina tidigare inlägg. Du har fått ett fåtal Thunderfurys, SoH och nyligen även några bra earth-set items och någon Cindercoat.

Hade fan varit något konstigt på mig som person om jag inte lessnat vid det här laget.
Senast redigerad av Wopz 2014-04-26 kl. 19:18.
Citera
2014-04-26, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wopz

Klart att det är jag som valt att spela Diablo, förstår inte det resonemanget alls. Men att spendera 200 timmar för att endast ha turen till att få tillräckligt bra gear att klara av t1-t2 är inte alls rimligt.

Klasserna i Diablo 3 är fortfarande för utrustningsberoende. Därför passar det inte att ha ett så pass slumpmässigt RNG drop-system. Det är inte kul att spendera 50 timmars speltid utan att se en enda uppgradering som t.ex. de klass-specifika set-föremålen eller en vapenuppgradering.

Edit: Ska även tillägga att jag fortfarande inte kan farma högre än T1 effektivt. Vilket jag redan kunde göra dag 1 av expansion-utsläppet. Jag är ingen nybörjare heller. Vet vilka föremål som krävs för att karaktären ska klara de högre svårighetsgraderna i spelet.

Men det skiter du givetvis helt och hållet i eftersom du haft oändligt med tur, det är bara att kolla på dina tidigare inlägg. Du har fått ett fåtal Thunderfurys, SoH och nyligen även några bra earth-set items och någon Cindercoat.

Hade fan varit något konstigt på mig som person om jag inte lessnat vid det här laget.

Och jag fick allt detta efter 300 timmar spelade. Tog mig 23000 shards som jag spenderade på chests och 250+ timmar spelade för att få min Cindercoat. Jag har 10 gånger sämre gear än vissa av mina polare som spelar oerhört mycket mindre än mig.
Citera
2014-04-26, 19:21
Medlem
Citat:

Klasserna i Diablo 3 är fortfarande för utrustningsberoende. Därför passar det inte att ha ett så pass slumpmässigt RNG drop-system. Det är inte kul att spendera 50 timmars speltid utan att se en uppgradering som t.ex. de klass-specifika set-föremålen eller en vapenuppgradering.

Jag tycker det lite är charmen med spelet att man inte blir optimal direkt. Man blir rent av riktigt glad när man väl får sina 3 delar Marauder och Ring of Grandeur. Eller hittar det vapnet man vill ha.

Jag minns att jag var sjukligt trött på Diablo 3 på slutet för jag hadde vart optimal för MP10 i 6 månader. På slutet var det inte kul längre att bara döda monster utan någon annan anledning än att nå Paragon 100.

En av mina Diablo 3 kompisar hadde 5 gubbar på Paragon 100 , jag hadde 1. Nu i RoS har jag gått om han.
Men nu kämpar man både med Paragon och att hitta optimal utrustning, lite mera variation enligt mig.

Men smaken är som baken, som man alltid säger i sådana här lägen
Citera
2014-04-26, 20:51
Medlem
Wopzs avatar
Det lönar sig att klaga.

http://imgur.com/Wnq3izO
Citera
2014-04-26, 21:12
Medlem
Citat:
Det lönar sig att klaga.

http://imgur.com/Wnq3izO

Rolla inte om damagen på den där! +1072-1337 Lightning damage
Citera
2014-04-26, 21:16
Medlem
bla bla
Citera
2014-04-26, 21:17
Medlem
oj läste fel
Citera
2014-04-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitan

Yep, det skall gå att få den från kadala. Och ja, wh kommer helt klart att ge dig mer dps än vigor, 11 % lightning är ingenting jämfört med både ias och chd. Din vigor är relativt lågt rollad och bör bytas ut om du ska försöka bli top 1 En medioker wh kommer nog ta dig längre än en perf rollad vigor.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-04-26 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in