Citat:
Ursprungligen postat av
Prixm
Du har själv valt att spela Diablo 3. Visst suger det med RNG ibland, och whina får man. Men du spelar Diablo, det har varit den största RNG grindfesten i 15 år. Och du är förvånad efter 200 timmar? Visst är det mycket tid, men som sagt, du valde att spela Diablo.
Så brukar det låta när man själv haft tur med det djävulska påfundet RNG.
Klart att det är jag som valt att spela Diablo, förstår inte det resonemanget alls. Men att spendera 200 timmar för att endast ha turen till att få tillräckligt bra gear att klara av t1-t2 är inte alls rimligt.
Klasserna i Diablo 3 är fortfarande för utrustningsberoende. Därför passar det inte att ha ett så pass slumpmässigt RNG drop-system. Det är inte kul att spendera 50 timmars speltid utan att se en enda uppgradering som t.ex. de klass-specifika set-föremålen eller en vapenuppgradering.
Edit: Ska även tillägga att jag fortfarande inte kan farma högre än T1 effektivt. Vilket jag redan kunde göra dag 1 av expansion-utsläppet. Jag är ingen nybörjare heller. Vet vilka föremål som krävs för att karaktären ska klara de högre svårighetsgraderna i spelet.
Men det skiter du givetvis helt och hållet i eftersom du haft oändligt med tur, det är bara att kolla på dina tidigare inlägg. Du har fått ett fåtal Thunderfurys, SoH och nyligen även några bra earth-set items och någon Cindercoat.
Hade fan varit något konstigt på mig som person om jag inte lessnat vid det här laget.