2014-04-30, 00:41
Medlem
Det finns tusen trådar om detta.Genereltt anser jag att abortlagen är bra och funktionell och något byte av lagtexten ska inte ske överhuvudtaget.
propagandafilmer från USA s galna idioter gör mej enbart irriterad pga alla sakfel.
Senast redigerad av Zigga 2014-04-30 kl. 00:43.
Citera
2014-04-30, 00:51
Medlem
MissionImpossibles avatar
OM du för det första hade hållit dig till Sverige och våra abortlagar, så hade jag kunnat lägga energi på att diskutera detta.

Insåg att det inte är värt tiden eller ens eg någonting, du är ju dessutom kristen..
Citera
2014-04-30, 00:56
Bannlyst
Jag tycker att man borde uppmuntra abort. Alldeles för många som skaffar barn förhastat.
Citera
2014-04-30, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible
OM du för det första hade hållit dig till Sverige och våra abortlagar, så hade jag kunnat lägga energi på att diskutera detta.

Insåg att det inte är värt tiden eller ens eg någonting, du är ju dessutom kristen..
Ja och jag har 100 argumet men behåller dem så länge.. se till att du inte har sex med någon som har spriral bara.
Citera
2014-04-30, 01:06
Medlem
Flytta till religionsforumet. Kan inte se några medicinska aspekter diskuteras här.
Citera
2014-04-30, 01:17
Medlem
MissionImpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Ja och jag har 100 argumet men behåller dem så länge.. se till att du inte har sex med någon som har spriral bara.

Jag är kvinna och 3 barns-mamma dessutom steriliserad....

I rest my case...
Citera
2014-04-30, 07:17
Moderator
ofays avatar
Medicin och hälsa --> Juridik
/Moderator
Citera
2014-04-30, 08:54
Moderator
Gordon Blixts avatar
Jag ser inte mycket till konkret juridik här. Vi provar om Filosofi känner för att ta sig an etikfrågor.

Juridik -> Filosofi

/Mod
Citera
2014-04-30, 10:28
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
I Sverige är det dock förbjudet att abortera ett foster som skulle överleva utanför livmodern om det hade fötts i den aktuella veckan. Foster under 20 veckor gör det definitivt inte.
Om det inte redan finns så kommer det att tillverkas kuvöser där även de överlever och fortsätter sin utveckling.

Om man ska ha en skarp och tydlig gräns mellan liv som har rätt till liv å ena sidan, och slask utan värde å andra sidan, så funkar det inte med några "veckor". Redan foster är individer och utvecklas på olika sätt i olika takt. Den enda möjliga tydliga gränsen för liv med rätt till liv är ett befruktat ägg. Det har en unik individuell DNA.
Citera
2014-04-30, 10:33
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asticote
Jorden är överbefolkad.
Näej, det är den inne alls!
Ju fler vi är desto mer produceras PER INDIVID. De producerade resursernas ökningstakt är mycket högre än befolkningsökningen, därför är själva konceptet att "resurser kan ta slut" helt idiotiskt. Det används t.ex. allt mindre jordbruksmark för att producera allt mer mat åt var och en i den växande befolkningen, tack vare produktivitetsökningen (och den ökade CO2-halten).

Eftersom din grundpremis är falsifierad så faller resten av ditt resonemang med den.
Citera
2014-04-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible
Jag är kvinna och 3 barns-mamma dessutom steriliserad....

I rest my case...
Tror du missat mitt syfte -mitt svar var till TS -dej höll jag med genom att säga Ja, först.
men det framgick kanske otydligt.
Citera
2014-04-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Om det inte redan finns så kommer det att tillverkas kuvöser där även de överlever och fortsätter sin utveckling.

Om man ska ha en skarp och tydlig gräns mellan liv som har rätt till liv å ena sidan, och slask utan värde å andra sidan, så funkar det inte med några "veckor". Redan foster är individer och utvecklas på olika sätt i olika takt. Den enda möjliga tydliga gränsen för liv med rätt till liv är ett befruktat ägg. Det har en unik individuell DNA.
Det spelar ingen roll hur mycket kuvöser utveckas , de ersätter inte en moderkaka och barn före v 20 överlever inte utanför livmodern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in