Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-30, 15:20
  #1057
Medlem
Raventears avatar
Dra inte in gud i de här!

Gud gav människan den fria viljan, han får skylla sig själv.
Citera
2014-04-30, 15:32
  #1058
Medlem
Ett människofoster saknar nog livet mindre än en vuxen ko, så är man emot abort så bör man vara vegetarian för att ha någon trovärdighet. (De flesta abortmotståndare är dock inte vegetarianer.)
Citera
2014-04-30, 15:54
  #1059
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
Hade du viljat bli aborterad?

Viljat....


Om jag hade varit aborterad hade jag inte kunnat sitta här och ha en åsikt.

(Vilken korkad fråga)
Citera
2014-04-30, 15:54
  #1060
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Ett människofoster saknar nog livet mindre än en vuxen ko, så är man emot abort så bör man vara vegetarian för att ha någon trovärdighet. (De flesta abortmotståndare är dock inte vegetarianer.)

+1
Citera
2014-04-30, 16:16
  #1061
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
Jag är troende om ni undrar (vilket ni förmodligen gjorde direkt när ni läste). Jag tror på att Jesus Kristus är Gud och att Han blev manifesterad i mänskligt kött (dock utan synd) för cirka 2000 år sedan, att Han levde ett perfekt syndfritt liv och att Han sedan korsfästes och dog på korset för att betala för våra synder, att Han sedan begravdes och att Han på tredje dagen återuppstod, och att Han nu sitter på Gud Faderns högra sida i himlen (och varför just på högra sidan kanske ni undrar? svaret är: därför att det är så!)



.
Jag anser precis som du om aborter. Det ar mord.

Men det finns en sak som ar lite oklart:

Innebar denna manifestation av jesus kristus att gud inte stoppade kuken i Maria och att detta betyder "utan synd"?
Citera
2014-04-30, 16:22
  #1062
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Det spelar ingen roll hur mycket kuvöser utveckas , de ersätter inte en moderkaka och barn före v 20 överlever inte utanför livmodern.
Ens med konstgjord moderkaka och livmoder?
Du kanske inte förstår hur samtidigt diffusa och specifika som dina "veckonummer" är i förhållande till utvecklingen inom life science.
Citera
2014-04-30, 19:29
  #1063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ens med konstgjord moderkaka och livmoder?
Du kanske inte förstår hur samtidigt diffusa och specifika som dina "veckonummer" är i förhållande till utvecklingen inom life science.

Jag är barnmorska, bland annat, har arbetat i prematur intensiv vård i flera år.Tror min kunskapsnivå i frågeställningen kuvös är relativt god.
Konstgjord moderkaka finns inte på kartan och sannorlikt inte forskningspengar för en sådan ide heller.
Citera
2014-04-30, 21:03
  #1064
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Jag är barnmorska, bland annat, har arbetat i prematur intensiv vård i flera år.Tror min kunskapsnivå i frågeställningen kuvös är relativt god.
Konstgjord moderkaka finns inte på kartan och sannorlikt inte forskningspengar för en sådan ide heller.
Du som är sån auktoritet då, har du trender för hur länge provrörsbefruktning kan odla foster, och hur tidigt förtidigt födda barn kan räddas? Hur stort är gapet däremellan och hur utvecklas det?

Vilka "veckonummer" är det som gör att du inbillar dig att du skiljer mellan liv att respektera och slask att bara spola ned? Hur många gånger har du Mengele-slaskat bort levande människorfoster enligt nazocialstyrelsens gerichtlinjer? Ett hundra stycken, ettusen? De sa ju att det var okej och du lydde ju som barnmorderska bara statens order, så ta det inte personligt det där med massmorden som du har utfört, de var ju bara barn...
Citera
2014-04-30, 21:23
  #1065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Du som är sån auktoritet då, har du trender för hur länge provrörsbefruktning kan odla foster, och hur tidigt förtidigt födda barn kan räddas? Hur stort är gapet däremellan och hur utvecklas det?

Vilka "veckonummer" är det som gör att du inbillar dig att du skiljer mellan liv att respektera och slask att bara spola ned? Hur många gånger har du Mengele-slaskat bort levande människorfoster enligt nazocialstyrelsens gerichtlinjer? Ett hundra stycken, ettusen? De sa ju att det var okej och du lydde ju som barnmorderska bara statens order, så ta det inte personligt det där med massmorden som du har utfört, de var ju bara barn...
Jag ser inte på saken som du gör
Vi har en bra abortlag.Vi har medicinskt säkra aborter för kvinnor i Sverige medan 50 000 kvinnor dör/oficiella siffror talet är högre, av illegala aborter i andra länder per år..Även vi hade mycket höga dödstal före den legala aborten infördes i Sverige.

Barn heter något som är fött ,före det kallas det embryo till slutstandiet av graviditet då det benäms foster och eventuellt har en chans att överleva utanför livmodern..

Avstår du att ha sex med kvinnor som har spiral med tanke på vad du anser?


Ska kvinnor tvingas att föda oönskade barn?

menar du att kvinnor inte ska ha rätt till sin egen kropp?

Sen tycker jag att du släppte konstgjord moderkaka som en het potatis för att istället kalla mej en massa barnsliga invektiv.
Dessutom har jag nog räddat fler barnaliv än du verkar fatta.
Kan du inte hålla diskussionen på en vuxen nivå ser jag ingen anledning att förtsätta diskussionen med just dej.
__________________
Senast redigerad av Zigga 2014-04-30 kl. 22:08.
Citera
2014-04-30, 22:00
  #1066
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Avstår du att ha sex med kvinnor som har spiral med tanke på vad du anser?
Jag tar ansvar för mina egna handlingar och behöver inte mörda barn för att få min moral att gå ihop med min hushållsekonomi.

Citat:
Ska kvinnor tvingas att föda oönskade barn?
Kvinnor ska självklart ta konsekvenserna för sina egna handlingar. Att smita undan följderna av ens egna val genom att mörda barn är omänskligt och oacceptabelt.

Citat:
menar du att kvinnor inte ska ha rätt till sin egen kropp?
Ska kvinnor mördas när de är foster?
En kvinna har valet att låta sin kropp befruktas. Eller inte. Väljer hon att befrukta sig, så ger det henne inte rätten att mörda barn.

Analogt, har en pilot rätt till sitt flygplan? Har en pilot rätt att mörda alla ombord på sitt flygplan bara för att piloten plötsligt råkar känna att denne vill det?

Mord är mord och bör kallas för vad det är: mord!

Citat:
Dessutom har jag nog räddat fler baranliv än du verkar fatta.
Doktor Mengelses forskningsresultat har säkert räddat många människoliv det också. Men det gör inte dina massmord på barn rätt för det. De pliktade med sina liv bara för att du skulle göra karriär och andra profitera av den avkastning som det har genererat. Inom barnmordskeyrket härskar nazismens syn på människomassan som byråkratiskt bokförda antal som vägs i ton och mäts i veckor, ännu helt ohämmat!

Citat:
Kan du inte hålla diskussionen på en vuxen nivå ser jag ingen anledning att förtsätta diskussionen med just dej.
"Barnslig" och "vuxen" är inte ord som du borde använda dig av, du som personligen girigt profiterar lön för att göra så att barn aldrig blir vuxna...
Citera
2014-04-30, 22:09
  #1067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag tar ansvar för mina egna handlingar och behöver inte mörda barn för att få min moral att gå ihop med min hushållsekonomi.


Kvinnor ska självklart ta konsekvenserna för sina egna handlingar. Att smita undan följderna av ens egna val genom att mörda barn är omänskligt och oacceptabelt.


Ska kvinnor mördas när de är foster?
En kvinna har valet att låta sin kropp befruktas. Eller inte. Väljer hon att befrukta sig, så ger det henne inte rätten att mörda barn.

Analogt, har en pilot rätt till sitt flygplan? Har en pilot rätt att mörda alla ombord på sitt flygplan bara för att piloten plötsligt råkar känna att denne vill det?

Mord är mord och bör kallas för vad det är: mord!


Doktor Mengelses forskningsresultat har säkert räddat många människoliv det också. Men det gör inte dina massmord på barn rätt för det. De pliktade med sina liv bara för att du skulle göra karriär och andra profitera av den avkastning som det har genererat. Inom barnmordskeyrket härskar nazismens syn på människomassan som byråkratiskt bokförda antal som vägs i ton och mäts i veckor, ännu helt ohämmat!


"Barnslig" och "vuxen" är inte ord som du borde använda dig av, du som personligen girigt profiterar lön för att göra så att barn aldrig blir vuxna...


Svara på mina frågor och sluta tramsa.
Citera
2014-04-30, 22:16
  #1068
Medlem
Jafan89s avatar
För att svara på din första fråga:

Hade det varit någon defekt på mig (speciellt om det är någonting allvarligt), så ja absolut snälla avsluta helvetet innan det har börjat, allt ändå föra in mig i världen hade varit det mest egoistiska och grymma ens föräldrar kunnat göra mot en.

Om det är för att man kommer hamna i en familj som inte önskar en, och inte kommer få den uppväxt alla barn förtjänar, ja absolut gör en abort för man är ändå bara en liten fettklump helt enkelt, kan nästan garantera att jag inte hade klagat eller ens tyckt synd om mig själv, för referens tillbaka -> fettklump.
__________________
Senast redigerad av Jafan89 2014-04-30 kl. 22:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback