2014-04-29, 23:14
Medlem
ulvvfs avatar
Inte mycket yttrandefrihet i världen. Vi lever i en extremt förtryckare samhälle, där allt ska vara politiskt korrekt och det blir bara värre och värre. Det är ju det som är det ironiska med dem som är antirasister etc, de är att de säger sig vara för ett öppet samhället och tolerans, och begär det av andra. Då kan de börja med sig själva.

Men jag sympatisera inte med sterlings yttrande, men jag sympatisera ännu mindre med all PK-iver som finns i våra samhälle, som är ett förtryckare medel, som är ett betydligt större problem än några förhållandevis oskyldiga rasistiska uttalande.

EDIT: Btw, Obamas uttalande om obildade personer är väl om något kränkande, "När obildade människor vill saluföra sin okunnighet behöver man egentligen inte göra något. Det är bara att låta dem fortsätta prata, sa USA:s president Barack Obama, som kallar de rasistiska kommentarerna "otroligt kränkande"." Så han borde kanske bli avstängd ifrån politiken på livstid och böta 2 miljarder.

Helt otroligt att en sådan person kan vara president, för han bevisade med det uttalandet att han inte är smartare än dem han kränkte, snarare tvärtom. Han lyckas kränka en grupp som inte har något med saken att göra i samma mening som han fördömer då annan person har sagt något kränkande. Det värsta är väl att han har 20 talskrivare åt sig, så det har gått förbi ganska så många och ingen verka se det motsägelsefulla i det.
Senast redigerad av ulvvf 2014-04-29 kl. 23:36.
2014-04-30, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Inte mycket yttrandefrihet i världen. Vi lever i en extremt förtryckare samhälle, där allt ska vara politiskt korrekt och det blir bara värre och värre. Det är ju det som är det ironiska med dem som är antirasister etc, de är att de säger sig vara för ett öppet samhället och tolerans, och begär det av andra. Då kan de börja med sig själva.

Men jag sympatisera inte med sterlings yttrande, men jag sympatisera ännu mindre med all PK-iver som finns i våra samhälle, som är ett förtryckare medel, som är ett betydligt större problem än några förhållandevis oskyldiga rasistiska uttalande.

EDIT: Btw, Obamas uttalande om obildade personer är väl om något kränkande, "När obildade människor vill saluföra sin okunnighet behöver man egentligen inte göra något. Det är bara att låta dem fortsätta prata, sa USA:s president Barack Obama, som kallar de rasistiska kommentarerna "otroligt kränkande"." Så han borde kanske bli avstängd ifrån politiken på livstid och böta 2 miljarder.

Helt otroligt att en sådan person kan vara president, för han bevisade med det uttalandet att han inte är smartare än dem han kränkte, snarare tvärtom. Han lyckas kränka en grupp som inte har något med saken att göra i samma mening som han fördömer då annan person har sagt något kränkande. Det värsta är väl att han har 20 talskrivare åt sig, så det har gått förbi ganska så många och ingen verka se det motsägelsefulla i det.
Vad fan babblar du om? Har du ens lyssnat på ljudklippet? Killen är dum i huvudet och ser helt klart ner på svarta. Känns självklart att han inte ska få vara "frontman" för ett lag som till stor del består av svarta samt troligtvis har hundratusentals svarta fans.

Det är skillnad på att försöka tysta ner någon som tex har åsikter om invandring och att kritisera en NBA chef som helt klart är rasist.
2014-04-30, 01:00
Medlem
Två intressanta matcher ikväll. OKC-Memphis och GSW-Clippers.

2-2 i båda serierna så dessa matcher ikväll får ses som extremt viktiga.

Vad tror ni om utfallet?
2014-04-30, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Två intressanta matcher ikväll. OKC-Memphis och GSW-Clippers.

2-2 i båda serierna så dessa matcher ikväll får ses som extremt viktiga.

Vad tror ni om utfallet?

Memphis slår OKC, Clippers slår GSW.
2014-04-30, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Memphis slår OKC, Clippers slår GSW.

Det är vad jag också tror.
2014-04-30, 07:24
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Vad har Chris Broussard gjort/sagt?

Han har fällt homofobiska uttalanden om Jason Collins. För mig personligen är det exakt lika illa men han lyckades tydligen "rädda" situationen genom att hävda att det var på grund hans "christianity".

Jag tycker att det ska bli mycket intressant att se vad som händer när någon fäller en dräpande kommentar om HBQT-personer, speciellt om det är en spelare.

Sen så vad händer med OKC?! Visst att Memphis är grindarnas grindare men ändå... Ska KD gå o göra 100 poäng fördelat på de två sista matcherna eller vad händer nu?
Senast redigerad av Rotselleri 2014-04-30 kl. 07:28.
2014-04-30, 07:28
Medlem
J.Blazes avatar
Hoppas ni tillåter mig och hoppa på Wizards bandwagon?
Jävligt glad att dem kom vidare och dem möter säkert Atlanta i Semin. Dem vill jag se i Conference Finals

Btw: Bra gjort att av Adam Silver och NBA som bannade Sterling livet, vilket är för honom säkert 10år.
2014-04-30, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Inte mycket yttrandefrihet i världen.

Yttrandefrihet betyder inte att man får säga exakt vad som helst, och det ska det heller inte göra. Helt sjukt hur folk missuppfattar detta.
2014-04-30, 19:11
Medlem
Vet faktiskt inte vad jag ska tycka om straffet Donald Sterling fick, är en jävligt svår moralisk fråga. Allt han säger är ju åt helvete men samtidigt tillhör han en äldre generation där han säkert blivit uppfostrad på det här sättet.

Inga ursäkter, men vad han säger hemma vid sitt middagsbord ska inte komma ut oavsett hur jävligt det är. Man hör ju hur hans flickvän planerat det här genom sitt sätt att prata, undra hur mycket pengar hon fick för bandet?

Att han inte skulle kunna fortsätta vara ägare för laget längre är ju självklart, men jag vet inte om ett uttalande i sitt eget hem ska få så här stora proportioner och för hela världen att beskåda. Det känns som ett stort fel från båda sidor.
2014-04-30, 21:21
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinol
Vad fan babblar du om? Har du ens lyssnat på ljudklippet? Killen är dum i huvudet och ser helt klart ner på svarta. Känns självklart att han inte ska få vara "frontman" för ett lag som till stor del består av svarta samt troligtvis har hundratusentals svarta fans.

Det är skillnad på att försöka tysta ner någon som tex har åsikter om invandring och att kritisera en NBA chef som helt klart är rasist.
Word!
2014-05-01, 03:31
Medlem
Skulle precis lägga mig när jag fick denna nyhet på mobilen

Marc Stein ‏@ESPNSteinLine 10 min
RT @ramonashelburne: Mike D'Antoni has resigned as Lakers coach, source tells ESPN

2014-05-01, 03:54
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Skulle precis lägga mig när jag fick denna nyhet på mobilen

Marc Stein ‏@ESPNSteinLine 10 min
RT @ramonashelburne: Mike D'Antoni has resigned as Lakers coach, source tells ESPN

Vill du inte se om Howard åker ut idag mot Blazers?

Det är officiellt nu. D'Antoni ska ha avgått för att Lakers inte garanterade att han skulle vara kvar till 15/16. Helt förståeligt att de inte vill det med tanke på vad han presterat hittills.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in