2014-04-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToiletRelicTree
Är det bara jag som inte förstår vad du försöker säga här?

Dallas vann inte igår, menar du att de går vidare ändå?
Ja, om Pacers förlorar nästa match så står det 4-2. Detta innebär att de är utslagna.

I West i alla fall, för Pacers spelar verkligen riktigt dålig basket just nu.

Nää han menar att en 3-1 ledning med två matcher i Dallas kvar att spela skulle vara svårt att vända och därför skulle de troligen gå vidare om de hade vunnit vilket jag håller med om.
2014-04-29, 17:34
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Nää han menar att en 3-1 ledning med två matcher i Dallas kvar att spela skulle vara svårt att vända och därför skulle de troligen gå vidare om de hade vunnit vilket jag håller med om.
Ja, absolut. Det kändes lite konstigt uttryckt i och med att de nu inte gick upp 3-1 i matcher.
2014-04-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkq
Jag har svårt att se någon av Big 3 lämna, hur många gånger har man inte hört i diverse intervjuer "It's all about winning" och jag tror alla tre tycker de har bäst chans till en championship om de stannar med varandra. De får in så pass mycket pengar via sidoaktiviteter så knappast det som lockar någon av dem. Spelarna är kanske inne i sin absoluta prime och jag har svårt att se någon offra ett år på ett osäkert kort genom att t.ex. bygga upp ett helt nytt lag i exempelvis Lakers. Samtidigt är de såpass inspelade med varandra och har hittat sina roller i laget, ganska tydligt att Wade tagit ett steg tillbaka, James är franschise-spelaren och Bosh vet att han kan få begränsat med skott ibland etc. Dessutom har de en bra coach och en organisation som kan knyta till sig de rollspelare som behövs eftersom man kan locka med möjligheterna till en ring.

Angående laget så tycker jag det sett betydligt sämre ut än förra året, Battier har ofta varit katastrofal och Allen kan ofta komma in i perioder där han knappt sätter ett skott. Givetvis är regular season enbart en transportsträcka för Heat och vissa matcher kan nog motivationen hos spelarna brista vilket kan vara en anledning till att man ibland förlorar mot skitlag. Jag tror det kommer ske en viss utrensning under off-season men bedömer samtidigt att man nog inte har stora problem att knyta till sig nya kompetenta spelare.

Wade kommer inte lämna, LeBron är ett kanske men troligen inte men Bosh är däremot ett wildcard. Man har inte hört så mycket rykten men en Dallas flytt kan vara på kartan, främst på grund av den otacksamma rollen en spelare av hans kaliber har fått nöja sig med. Flyttar han kommer han få en större roll och mer än det Miami kommer erbjuda honom.

Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Sen får man tänka på att sånt här skjuter i iväg i proportioner i USA mtp deras historia. Från att svarta har varit slavar till frigörelsen med giganter som Rosa Parks, Marcus Garvey, MLK, osv.

Detta gör det extra känsligt skulle jag tro. Typ som judar i Tyskland.

Till något annat - Portland leder nu 3-1 och har väl punkterat serien. Är Portland jävligt duktiga eller är Rockets mediokra? En kombination?

Rockets trots att de har Howard har varit totalt värdelösa defensivt, jag vill skylla på McHale då han inte verkar veta vad han gör men har man en sånt jävla stort minus som Harden defensivt som dessutom äter upp en hel jävla minuter blir det svårt.

Och LMA!! har varit sanslöst bra. Portland bör nog ta hem de här utan några större bekymmer. Houston måste sparka McHale.
2014-04-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ja, absolut. Det kändes lite konstigt uttryckt i och med att de nu inte gick upp 3-1 i matcher.

Oj bara en match i Dallas kvar för övrigt, tänkte lite fel där.
2014-04-29, 17:39
Medlem
Citat:

Ja, det var otydligt förklarat, men hade dom vunnit hade dom nog slagit ut Spurs vilket hade varit rätt sick mtp vilken enorm sässe Spurs producerat
2014-04-29, 18:02
Medlem
Knicks are trying to complete deal to hire Steve Kerr as their new head coach.
2014-04-29, 20:38
Medlem
Rotselleris avatar
Gubben stängs på livstid, det var som fan.

Jag trodde faktiskt att det endast skulle bli böter och avstängning max nåt år, kanske iofs bara blir ett år då han är typ 80....
http://www.svt.se/sport/livstids-avstangning-for-rasist-prat

EDIT: $2,5 miljånas blir det visst också, drabbar iofs ingen fattig men men..

Även om jag tycker att åsikterna är helt förkastliga så är det fan skumt när det är något han säger i sitt eget hem (eller dylikt) och blir smyginspelad. Blir så mycket mer moraliskt komplext i det här fallet..
Senast redigerad av Rotselleri 2014-04-29 kl. 20:52.
2014-04-29, 20:56
Medlem
Rotselleris avatar
Är det någon som vet hur det fungerar i praktiken ifall NBA skulle ta laget ifrån honom? Gör man som en vanlig affär, dvs. tar in olika due dilligance-företag och gör en marknadsmässig värdering? Blir det någon öppen budgivning eller det något fast pris? Den konsultfirman som drar in denna due dilligance-affär kan fan skotta sig ganska nöjda om det endast finns en potentiell köpare, dvs NBA.
2014-04-29, 21:20
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Gubben stängs på livstid, det var som fan.

Jag trodde faktiskt att det endast skulle bli böter och avstängning max nåt år, kanske iofs bara blir ett år då han är typ 80....
http://www.svt.se/sport/livstids-avstangning-for-rasist-prat

EDIT: $2,5 miljånas blir det visst också, drabbar iofs ingen fattig men men..

Även om jag tycker att åsikterna är helt förkastliga så är det fan skumt när det är något han säger i sitt eget hem (eller dylikt) och blir smyginspelad. Blir så mycket mer moraliskt komplext i det här fallet..

Håller med. Måste säga att jag fick en ökad respekt för Mark Cuban efter den här intervjun (gjord innan beslut hade fattats om Sterling):

https://www.youtube.com/watch?v=GgDjIce_MFA
2014-04-29, 21:36
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Håller med. Måste säga att jag fick en ökad respekt för Mark Cuban efter den här intervjun (gjord innan beslut hade fattats om Sterling):

https://www.youtube.com/watch?v=GgDjIce_MFA

Jag har alltid haft en enorm respekt för Cuban, han är en galning men jag har alltid uppfattat honom som trevlig och intelligent. Jag tycker att han gör en riktigt bra poäng i sitt uttalande om homofobin i NBA och all professionell idrott. Hur ska man göra med spelare om de uttalar sig negativ om HBQT-personer i sitt hem och blir inspelade? Ska de bli avstängda for life?

"It's a slippery slope"
2014-04-29, 22:25
Medlem
3TTONs avatar
Skönt att gubben är borta. Nu är det bara Chris Broussard kvar. Att det svinet står och rapporterar om det här är ju ett riktigt jävla självmål.

https://pbs.twimg.com/media/BmaP6ziCcAAzHFU.jpg - Säsongen är över men Knicks förlorar fortfarande
2014-04-29, 23:11
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3TTON
Skönt att gubben är borta. Nu är det bara Chris Broussard kvar. Att det svinet står och rapporterar om det här är ju ett riktigt jävla självmål.

https://pbs.twimg.com/media/BmaP6ziCcAAzHFU.jpg - Säsongen är över men Knicks förlorar fortfarande

Vad har Chris Broussard gjort/sagt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in