Citat:
Ursprungligen postat av
Hawkq
Jag har svårt att se någon av Big 3 lämna, hur många gånger har man inte hört i diverse intervjuer "It's all about winning" och jag tror alla tre tycker de har bäst chans till en championship om de stannar med varandra. De får in så pass mycket pengar via sidoaktiviteter så knappast det som lockar någon av dem. Spelarna är kanske inne i sin absoluta prime och jag har svårt att se någon offra ett år på ett osäkert kort genom att t.ex. bygga upp ett helt nytt lag i exempelvis Lakers. Samtidigt är de såpass inspelade med varandra och har hittat sina roller i laget, ganska tydligt att Wade tagit ett steg tillbaka, James är franschise-spelaren och Bosh vet att han kan få begränsat med skott ibland etc. Dessutom har de en bra coach och en organisation som kan knyta till sig de rollspelare som behövs eftersom man kan locka med möjligheterna till en ring.
Angående laget så tycker jag det sett betydligt sämre ut än förra året, Battier har ofta varit katastrofal och Allen kan ofta komma in i perioder där han knappt sätter ett skott. Givetvis är regular season enbart en transportsträcka för Heat och vissa matcher kan nog motivationen hos spelarna brista vilket kan vara en anledning till att man ibland förlorar mot skitlag. Jag tror det kommer ske en viss utrensning under off-season men bedömer samtidigt att man nog inte har stora problem att knyta till sig nya kompetenta spelare.
Wade kommer inte lämna, LeBron är ett kanske men troligen inte men Bosh är däremot ett wildcard. Man har inte hört så mycket rykten men en Dallas flytt kan vara på kartan, främst på grund av den otacksamma rollen en spelare av hans kaliber har fått nöja sig med. Flyttar han kommer han få en större roll och mer än det Miami kommer erbjuda honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
spliffpatrullen
Sen får man tänka på att sånt här skjuter i iväg i proportioner i USA mtp deras historia. Från att svarta har varit slavar till frigörelsen med giganter som Rosa Parks, Marcus Garvey, MLK, osv.
Detta gör det extra känsligt skulle jag tro. Typ som judar i Tyskland.
Till något annat - Portland leder nu 3-1 och har väl punkterat serien. Är Portland jävligt duktiga eller är Rockets mediokra? En kombination?
Rockets trots att de har Howard har varit totalt värdelösa defensivt, jag vill skylla på McHale då han inte verkar veta vad han gör men har man en sånt jävla stort minus som Harden defensivt som dessutom äter upp en hel jävla minuter blir det svårt.
Och LMA!! har varit sanslöst bra. Portland bör nog ta hem de här utan några större bekymmer. Houston måste sparka McHale.