Citat:
Ursprungligen postat av
1988
///Anekdot start
Jag och en klan kompis gjorde liten skadetest idag på T6. Skademässigt lyckad , annars inte så lyckat.
Han har en supportmunk som har permastun. Supportmunk för han har en Level 14 Sledgefist.
Så vi tänkte vi ska testa min DH's skada lite. Varesig han eller jag har tillräcklig toughness dock.
Det visade sig då han som support dog lite för ofta vilket ledde till att jag dog ofta.
Men hur som vi fick direkt på oss 2 Elite packs vilket var hela syftet med testet.
Ena Elite packen dog på kanske 30 sekunder. Jag dog kanske 5 gånger. Hadde jag dött mindre hadde dom dött fortare eftersom att bara jag kunde göra skada , då hans fantastiska level 14 vapen genererade hela 700 damage, nej inte 700k , utan 700. Han dog väl också en 5 gånger då han har 14 miljoner i Toughness, dock för lite life per hit.
Den andra mobben tog vi hälften på , sen var det dags för han att dra.
Summan av kardemumman.
Skademässigt funkar min DH mer än väl på T6 , trotts att jag dog lite för ofta för full potential.
Men hadde han haft skada så hadde nog vi båda dött mindre. Men nu var detta en test på min DH's skada, och inget annat.
Sen som jag nämnt tidigare , jag har platser som kan ge Fire damage % och ett vapen som ska ha fire damage innan jag känner mig nöjd med skadan.
Däremot måste jag bygga på Toughness avsevärt då jag dog för ofta.
Kul att göra sådana tester ibland så man vet vad som är bra och inte på ens karaktär.
Jag har bara spelat 1 månad så räknade inte ens med att klara T6.
Men vi ville bara testa min DH's skada, och det gick ju bra även om vi inte fick svar på fulla potentialen eftersom att jag dog för ofta.
///Anekdot slut
Sorry, men om du dör 5ggr så har du en revive-tid på 5sec per gång, bara där har du ca 30sec som du varit död. Överdriv inte så du skiter på dig eftersom det du då påstår framstår som mindre sant.
Hade du dött mindre, dvs ingen gång alls hade du alltså dödat en elit-pack på 1-2sec i T6. Troligt kompis!
Sen får du lov att vara nöjd och stolt över din DH, hela den diskussionen bryr jag mig inte om, har för dålig koll på DH.
edit: helt plötsligt kan man ju börja fundera på ditt snack ang att fixa en rift på 2min som du verkar va väldigt stolt över.