2014-04-28, 22:08
Medlem
xmzs avatar
Det är inte så invecklat att "missbruka" WN8 va?
SU-85b är ju sinnessjuk. 15 hits, 6 kills är ju inte så ovanligt när man klubbar sälar i den. En sådan runda ger nästan 14k WN8
http://i59.tinypic.com/333lk75.jpg

Precis börjat med amerikanska M7. 1.9 sec reload time. Sitt i en trevlig buske och pumpa iväg 10 skott på 20 sekunder när lämmeltåget kommer = purple. Rundor med 25 hits ger över 11k WN8.

Jag gillar stats och WN8, men en del vagnar känns lite obalanserade.
Citera
2014-04-28, 22:10
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vanligt att spelare gör det felet, ska du lära dig att undvika spg så måste du spela spg för att lära dig hur fysiken fungerar.

Jo jag har rätt bra koll ändå efter att ha kollat många timmar på Jingles & Quickybaby

Inte köra i rak linje utan vingla, inte stå på samma ställe efter att man skjutit eller överhuvudtaget blivit spottad (jag har dock inte fått Sixth Sense på någon tank än), stå nära husväggar och berg i den riktning man tror arty är och så vidare. Dessutom har de ju lång reload så när de har skjutit har man lite tid, förutom SU-18 eller vilken det nu var som laddar om på några sekunder.

Emellanåt finns det dock inte rum att flytta runt och vingla eller så är ens vagn alldeles för seg.
Citera
2014-04-28, 22:29
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Testat Fv304?
Inget baskampande med den, måste va aktiv och följa efter fronten för att va med och i rak linje är den snabbare än awfull panther.

På tal om den så kan jag tipsa om att Quickybaby lade upp en ball video om den, en riktigt bra replay från en subscriber: https://www.youtube.com/watch?v=JQ66jwlLAtI
Citera
2014-04-28, 22:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
förutom SU-18 eller vilken det nu var som laddar om på några sekunder.
10.35 sekunders omladdningstid med fv304, några franska spg har automatladdare med 4 skottsmagasin.
Citera
2014-04-29, 01:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ouch gick back 26k på en match med T-54, har LB-1 kanonen med 175mm pen med ap så sköt slut på 9st premiumskott och fick nästan 3500 Wn8

Himmelsdorf, jag och obj430 va först upp på kullen, efter kom nästan alla tunga vagnar...fienden har istället pressat andra sidan av kartan och tank alley.
Skriver i chatten att vi inte kan stanna på kullen och kör rätt in bland fienden och ta mig fan, obj430 följde efter och vi slog ut m103 och centurion sen kom dom tunga grabbarna och slakta varenda liten kommunist som fortfarande stog upp på kullen.

Bara 2 spelare gjorde 0 skada, bara 4 spelare gjorde mindre än 1000 skada...nästan 2000xp satt gott.
Citera
2014-04-29, 08:45
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Det är inte så invecklat att "missbruka" WN8 va?
SU-85b är ju sinnessjuk. 15 hits, 6 kills är ju inte så ovanligt när man klubbar sälar i den. En sådan runda ger nästan 14k WN8
http://i59.tinypic.com/333lk75.jpg

Precis börjat med amerikanska M7. 1.9 sec reload time. Sitt i en trevlig buske och pumpa iväg 10 skott på 20 sekunder när lämmeltåget kommer = purple. Rundor med 25 hits ger över 11k WN8.

Jag gillar stats och WN8, men en del vagnar känns lite obalanserade.

Som du säger, WN8 går att min-maxa rätt enkelt genom att välja rätt tanks. Tex SU-85B är nog den mest OP tanken i Tier4 (med normal MM då annars vinner B2) och att orsaka massiv skada med den är lätt. Det som är uppenbart är iaf att WN8 ovanför en viss nivå är meningslös. Det funkar rätt bra som mått på vilka spelare som faktiskt gör skada i en match och jag använder WN tillsammans med win rate som ett mått på vilka spelare jag ska skjuta med guld.
Citera
2014-04-29, 08:47
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jo jag har rätt bra koll ändå efter att ha kollat många timmar på Jingles & Quickybaby

Jingles är inte direkt en bra spelare.
Quickbaby är det, men han har i vissa fall gett dåliga råd baserat på hans egen spelstil. 20pdr istället för L7 på Cent7.
Annars finns Anfield, Sela och Hardest på NA-servern.
Citera
2014-04-29, 10:43
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Bloggen For the Record har just postat ett inlägg om hur en svensk gren skulle kunna se ut i ett eventuellt kommande europeisk tankträd i WoT. Intressant läsning: http://ftr.wot-news.com/2014/04/28/european-tree-part-iv-sweden/

Det är så otroligt ambitiöst skrivet. Är väl ursprungligen en svensk som gjort grundarbetet i en tråd på WoT-forumet har jag för mig?

Oavsett vad har WG sagt flera gånger att vår paradvagn "Stridsvagn S" inte kommer att komma med i spelet eftersom den siktar med chassit/hydralik som enligt WG är för svår och tidskrävande att få till. Tyvärr. Det senaste jag hörde var att det troligtvis bara kommer några enstaka svenska vagnar in i spelet som en del av ett EU-träd. Men ett eget svenskt träd vore onekligen mumma.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-04-29 kl. 10:49.
Citera
2014-04-29, 11:21
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Oavsett vad har WG sagt flera gånger att vår paradvagn "Stridsvagn S" inte kommer att komma med i spelet eftersom den siktar med chassit/hydralik som enligt WG är för svår och tidskrävande att få till. Tyvärr. Det senaste jag hörde var att det troligtvis bara kommer några enstaka svenska vagnar in i spelet som en del av ett EU-träd. Men ett eget svenskt träd vore onekligen mumma.

Det stämde säkert i de tidigare versionerna av spelet men nu när man går mot en bättre fysikmotor så har man ju börjat modellera alla hjulen separat. Det kan eventuellt hjälpa till med Stridsvagn S som ju ändrar hjulinställningarna för att sikta.
Citera
2014-04-29, 11:23
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Jingles är inte direkt en bra spelare.

Visst, han är en medium-spelare men samtidigt gör han också bra videos.
Citera
2014-04-29, 11:26
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det är så otroligt ambitiöst skrivet. Är väl ursprungligen en svensk som gjort grundarbetet i en tråd på WoT-forumet har jag för mig?

Om man ska hårddra det, enda orsaken varför folk är intresserade av ett Europeiskt träd är pga av Stridsvagn S och jag tror WG är medveten om det.
Det mesta i svenska, tjeckiska eller italienska trädet är inte så intressant eller är redan implementerat i spelet.
Citera
2014-04-29, 11:27
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Visst, han är en medium-spelare men samtidigt gör han också bra videos.

Sant och det är bra på sitt sätt.
Att ta spelråd från honom är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in