2014-04-28, 21:20
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Visst är det så, men tyvärr innebär detta att de troligtvis kommer öka med mer chans-kanadicker när man inte har råd att plocka in någorlunda svenskar. När topplönerna går upp för de bra så går ju även lönerna upp för de som inte alls är lika bra.

Den bubblan lär väl snart spricka..? Känns spontant som om att det är fler och fler klubbar nu för tiden som har stora problem med ekonomin jämfört med "förr"... Dyrare och dyrare trupper, mer konkurrens från rika ligor i Schweiz och Ryssland. Det kan inte trissas upp i all evighet här hemma...
2014-04-28, 21:26
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Den bubblan lär väl snart spricka..? Känns spontant som om att det är fler och fler klubbar nu för tiden som har stora problem med ekonomin jämfört med "förr"... Dyrare och dyrare trupper, mer konkurrens från rika ligor i Schweiz och Ryssland. Det kan inte trissas upp i all evighet här hemma...
Vetefan. Vi hade spelarbudget (tränare osv) på 42 mille förra året och enligt Rudslätt så diskuterades det om lönetaket i SHL och då skulle vi inte ens vara i närheten av lönetaket som diskuterades. Men visst skulle jag faktiskt tro att ett lönetak skulle vara en fördel i längden för svensk hockey då lönerna inte skulle gå att pusha hur långt som helst (Rosen, Klasen etc)
2014-04-28, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Konstigt att han inte går ner lite i lön så har han ju garanterat jobb inom fbk efter karriären.
Fast judebladet skriver så här om juden och judeklubben:

"Men nu är en epok över. Juden erbjuds inte nytt kontrakt till nästa säsong, enligt vad judebladet erfar. Juden ska enligt källor till judebladet ha haft cirka 400 000 kronor i månadslön, vilket är en bidragande orsak till judeklubbens beslut. Juden ska dock ha sagt sig vara villig att gå ned i lön, men judeklubben väljer ändå att inte behålla juden."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/farjestad/article18789887.ab

Nåja för att sammanfatta de som skämt ut sig mest under silly än så länge, så får det bli så här:

1. Fjantenberg

2. Böglunda

3. Alla de andra (förutom HV71)

De enda som har fått ihop det bra än så länge är bara Hv71 tycker jag. Har väldigt svårt att se denna trupp misslyckas. Här finns faktiskt en inte svag punkt.

Och en hundring på att i September månad så kommer Balle-Botte, JR, Siresyr (eller vad fan han kallar sig för) ha utnämnt en viss Hedman till ett obehagligt råskinn som pysslar med huvud, armbågs och ryggtacklingar.
2014-04-28, 22:28
Medlem
Displaceds avatar
Blir förbannad om Wallin hamnar i Brynäs. Fyfan säger jag bara. Det gick tydligen rykten om det tidigare.
2014-04-28, 22:30
Medlem
Fijks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Blir förbannad om Wallin hamnar i Brynäs. Fyfan säger jag bara. Det gick tydligen rykten om det tidigare.

Skulle jag aldrig tänka mig
2014-04-29, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
De enda som har fått ihop det bra än så länge är bara Hv71 tycker jag. Har väldigt svårt att se denna trupp misslyckas. Här finns faktiskt en inte svag punkt.

HV71? Tjo tjena.

Christoffer Berglund från Plastklubben och Judas-Björn Melin?

Berglund är en säkerhetsrisk om något, näst sämst +/- bland Växjös backar. Hade väl en speltid på max 10 min/match. Tror Plastklubben är överlyckliga med att ni tog över honom.

Björn Melin? Sitter ju faktiskt som handen i handsken. Finns många likheter med honom och HV:
-På dekis
-Lever på gamla meriter
-Dålig motivation att nå framgång

Att han dessutom blev uthängd som Judas, och sedan välkomnas som en frälsare, klingar bara falskt.

Säga vad man vill om Plastlaget från Växjö, men dom har glidit förbi er med hästlängder. Lite som att se en vältränad 17-åring (Växjö -97) mot en 43-åring med ölmage (HV71) i ett 100 meters race.
2014-04-29, 03:32
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot
HV71? Tjo tjena.

Christoffer Berglund från Plastklubben och Judas-Björn Melin?

Berglund är en säkerhetsrisk om något, näst sämst +/- bland Växjös backar. Hade väl en speltid på max 10 min/match. Tror Plastklubben är överlyckliga med att ni tog över honom.

Björn Melin? Sitter ju faktiskt som handen i handsken. Finns många likheter med honom och HV:
-På dekis
-Lever på gamla meriter
-Dålig motivation att nå framgång

Att han dessutom blev uthängd som Judas, och sedan välkomnas som en frälsare, klingar bara falskt.

Säga vad man vill om Plastlaget från Växjö, men dom har glidit förbi er med hästlängder. Lite som att se en vältränad 17-åring (Växjö -97) mot en 43-åring med ölmage (HV71) i ett 100 meters race.

Du har inte varit så aktiv i det här forumet va? Det verkar så iaf
2014-04-29, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot
Ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh,ugh

och Judas-Björn Melin?

ugh,ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh, ugh

Finns ingen anledning för mig att gå i clinch med en idrottslig analfabet men däremot det där Björn Melin som Judas är intressant. Kan du förklara varför han är det? Vilka är det han gjort en Fjantenberg mot?
2014-04-29, 11:40
Medlem
Busstations avatar
Ingen Emil Kåberg till Djurgården. Han blir istället materialare i Örebro!

http://orebrohockey.se/artikel/55103/
2014-04-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Ingen Emil Kåberg till Djurgården. Han blir istället materialare i Örebro!

http://orebrohockey.se/artikel/55103/

Låter mer logiskt än att han skulle värvas för att lira på Hovet.
2014-04-29, 15:05
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Är det någon supporter från något lag som vill ha Wallin i sitt lag? Tror fan inte det...
Omöjlig på den svenska marknaden? Schweiz nästa?
2014-04-29, 15:17
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Är det någon supporter från något lag som vill ha Wallin i sitt lag? Tror fan inte det...
Omöjlig på den svenska marknaden? Schweiz nästa?
Tror mer på Tyskland då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in