2014-04-12, 11:10
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jakobs är rätt vass framåt men om han inte dög i SHL varken i Luleå eller Leksand varför skulle ha då helt plötsligt vara en stjärna i DIF's topplines?
Kan ju inte tala om hur han såg ut i Luleå, men i Leksand fick han inte riktigt chansen i en topplina, utan mer i tredje/fjärde. När han väl fick chansen tyckte jag han såg vass ut, men han trivdes nog inte riktigt i bottenkedjorna, och det ryktas lite om att han hade lite attitydsproblem. Hur som helst tror jag det kan bli bra med en permanent plats i en andra eller förstakedja.
2014-04-12, 11:12
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jakobs är rätt vass framåt men om han inte dög i SHL varken i Luleå eller Leksand varför skulle ha då helt plötsligt vara en stjärna i DIF's topplines?

Jadu Mark Owuya var 2a keeper bakom Ridderwall i DIF förrut, nu e han 1a i Luleå, hur då? Jo ge en spelare det han behöver för å utvecklas och självförtroende så kan det hända grejer.

Ett exempel i fotboll är ju Sturridge som var bänkad i Chelsea, gick till Liverpool och slog rekord i först till 30 mål i LFCs historia, och har gjort mer än dubbelt så mkt mål som Chelseas anfallare, så ditt resonemang medger bara att du inte är speciellt insatt i sport.
2014-04-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejzan
Bra värvning! Speciellt när Hedman lämnat, kommer nog passa bra i Luleå.

Sett till hur Granström spelade i slutspelet så skulle jag säga att den värvningen inte alls är så bra.
2014-04-12, 11:47
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Imponeras av att du är så lättimponerad. Återstår förvisso värvningar men Brynäs har inte råd med särskilt bra spelare. Storförlust i år rent ekonomiskt lämnar inte mycket pengar över till ett slagkraftigt lag nästa år.

Citat:
Tvekar inte på att man inte har råd med ett lag, däremot ett slagkraftigt sådant.
Om jag säger att man har samma lönebudget som förra säsongen, och dessutom så lämnar 7-8 spelare, där merparten tjänade 200 000 kr eller mer. Vad är det då som talar för att man inte har råd med ett slagkraftigt lag? Herregud pajas
2014-04-12, 13:54
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jadu Mark Owuya var 2a keeper bakom Ridderwall i DIF förrut, nu e han 1a i Luleå, hur då? Jo ge en spelare det han behöver för å utvecklas och självförtroende så kan det hända grejer.

Ett exempel i fotboll är ju Sturridge som var bänkad i Chelsea, gick till Liverpool och slog rekord i först till 30 mål i LFCs historia, och har gjort mer än dubbelt så mkt mål som Chelseas anfallare, så ditt resonemang medger bara att du inte är speciellt insatt i sport.
Det var inte ett teoretiskt resonemang jag gjorde utan en bedömning av Jacobs kvalitet som spelare.
2014-04-12, 13:59
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Det var inte ett teoretiskt resonemang jag gjorde utan en bedömning av Jacobs kvalitet som spelare.
Fick han chansen i Luleå?
2014-04-12, 14:18
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Om jag säger att man har samma lönebudget som förra säsongen, och dessutom så lämnar 7-8 spelare, där merparten tjänade 200 000 kr eller mer. Vad är det då som talar för att man inte har råd med ett slagkraftigt lag? Herregud pajas
Så -5 miljoner betyder ingenting?
2014-04-12, 14:19
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Så -5 miljoner betyder ingenting?
Inte i praktiken.
2014-04-12, 14:23
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Inte i praktiken.
Nähä. Kan du förklara? Hur kan stora ekonomiska förluster inte påverka lagbygget inför kommande säsong?
2014-04-12, 15:04
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Fick han chansen i Luleå?
Nej inte på riktigt faktiskt. Var ingen favorit hos Rönken antar jag.
2014-04-12, 15:37
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

I fallet Mark Owuya så har ju han gått framåt som hockeyspelare. Från ung tvåa i DIF till AHL och nu tillbaka till SHL som en bättre målvakt.

Jens Jakobs karriär har ju snarare pekat åt andra hållet. Bänkad i topplaget Luleå Hockey, sparken från mittenlaget Leksand och ner till Allsvenskan.

Citat:
Nej inte på riktigt faktiskt. Var ingen favorit hos Rönken antar jag.

Nog tycker jag han fick chansen, Jakobs är ju inte en top-6-spelare direkt.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2014-04-12 kl. 15:39.
2014-04-12, 16:22
Bannlyst
Roland Sätterman, senast i Örebro kommer att ha en ledarroll i Leksand nästa säsong. Han kunde inte bekräfta det helt när jag snackade med honom förut, men det märktes på honom att det var mer eller mindre klart. Återstår att se att vad det blir för roll.

Rolle är nog den bästa tränare jag haft under min aktiva tid som spelare. Han var den som gav mig förtroendet att spela med de som var ett år äldre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in