Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsrök
Det går faktiskt en del rykten om att Jonas Rönnqvist gjort klart för en elitserieklubb. Och en del av de ryktena vill placera honom HV71.
Nåja, rent spontant ur de sillyerfarneheter man fått genom åren så tror jag att det blir den där Johansson. Vi får se. Iaf om det nu blir han så får man vill ge honom en chans innan motorsågen plockas fram.
Citat:
Jonas Rönnqvist har varit huvudtränare i Luleå Hockey i fyra säsonger. Nu är även hans framtid osäker.
– Jag vill känna på det litegrann här ett tag, sen får vi se, säger Jonas Rönnqvist och fortsätter sedan:
– Det är Luleå eller inget som gäller.
Du kommer inte träna någon annan klubb, alltså?
– Inte i SHL i alla fall.
Utomlands?
– Nej, inte det heller. Man ska aldrig säga aldrig. I framtiden nån gång kanske, men nu är det Luleå som gäller eller så tar jag det lugnt.
Så mycket för andra klubbar i elitserien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Thain
Enligt
lokala rykten vill
Niklas Olausson tillbaka till Småland och verkar vara intresserad av spel i Växjö.
http://www.nsd.se/sport/khl-klubb-vill-varva-olausson-8379547.aspx
Citat:
Jag vet att det finns intresse från alla möjliga håll och kanter. Men som sagt, jag trivs väldigt bra här. Och om man inte skulle bli kvar hoppas jag verkligen att man får komma tillbaka nån gång i framtiden och vinna det där guldet som man verkligen vill vinna, säger han.
Jag tolkar det som att Olausson mest verkar vara intresserad av spel i Luleå om det blir elitserien.