2014-03-28, 00:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
LIF ser väldigt tunt ut hittills , några riktigt bra måste in och unga spelare blomma ut.
2014-03-28, 03:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det går faktiskt en del rykten om att Jonas Rönnqvist gjort klart för en elitserieklubb. Och en del av de ryktena vill placera honom HV71.

Nåja, rent spontant ur de sillyerfarneheter man fått genom åren så tror jag att det blir den där Johansson. Vi får se. Iaf om det nu blir han så får man vill ge honom en chans innan motorsågen plockas fram.

Citat:
Jonas Rönnqvist har varit huvudtränare i Luleå Hockey i fyra säsonger. Nu är även hans framtid osäker.

– Jag vill känna på det litegrann här ett tag, sen får vi se, säger Jonas Rönnqvist och fortsätter sedan:

– Det är Luleå eller inget som gäller.

Du kommer inte träna någon annan klubb, alltså?

– Inte i SHL i alla fall.

Utomlands?

– Nej, inte det heller. Man ska aldrig säga aldrig. I framtiden nån gång kanske, men nu är det Luleå som gäller eller så tar jag det lugnt.

Så mycket för andra klubbar i elitserien.

Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Enligt lokala rykten vill Niklas Olausson tillbaka till Småland och verkar vara intresserad av spel i Växjö.

http://www.nsd.se/sport/khl-klubb-vill-varva-olausson-8379547.aspx

Citat:
Jag vet att det finns intresse från alla möjliga håll och kanter. Men som sagt, jag trivs väldigt bra här. Och om man inte skulle bli kvar hoppas jag verkligen att man får komma tillbaka nån gång i framtiden och vinna det där guldet som man verkligen vill vinna, säger han.

Jag tolkar det som att Olausson mest verkar vara intresserad av spel i Luleå om det blir elitserien.
2014-03-28, 08:06
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Han visar bara att han kan ett och annat vad gäller respekt.

Blomqvist är nog den icke-leksingen som visat mest ömhet för klubben i intervjuer och firat mest med ståplats så skulle han börja dissa i efterhand skulle han bara framstå som en pajas.

Något lycka till blir det inte men givet omständigheterna är det ju helt omöjligt att hysa någon agg för honom.
2014-03-28, 08:44
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Blomqvist är nog den icke-leksingen som visat mest ömhet för klubben i intervjuer och firat mest med ståplats så skulle han börja dissa i efterhand skulle han bara framstå som en pajas.

Något lycka till blir det inte men givet omständigheterna är det ju helt omöjligt att hysa någon agg för honom.
Ändå konstigt att Salo dumpar den forward med mest mål. Visst så är Blomqvist seg på grillorna (spelar med hög fart enligt Sundlöv, bra scoutat), och missar mängder med lägen, men att han inte ens fick ett erbjudande från Salo förvånar mig.
2014-03-28, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Så mycket för andra klubbar i elitserien.
Jag skrev "DET GÅR RYKTEN". Jag skrev alltså inte vad jag trodde, eller att det var sant. Alla vet att det har gått rykten om den där lulääsoppan som förlorat en jäkla massa kvartar och inte ens förmår förvalta så lättförvaltade spelare som Oscar Sundh.
2014-03-28, 09:19
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Ändå konstigt att Salo dumpar den forward med mest mål. Visst så är Blomqvist seg på grillorna (spelar med hög fart enligt Sundlöv, bra scoutat), och missar mängder med lägen, men att han inte ens fick ett erbjudande från Salo förvånar mig.
Hur vet du att han inte fick något erbjudande? Allt Salo har sagt (är väl?) att det inte har varit några förhandlingar och det är ju inte samma sak som att han inte fick något erbjudande.
2014-03-28, 09:48
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Ingen spelare för tredje/fjärdekedjan. Mycket tveksamt om han är en spelare till första/andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Hur vet du att han inte fick något erbjudande? Allt Salo har sagt (är väl?) att det inte har varit några förhandlingar och det är ju inte samma sak som att han inte fick något erbjudande.

Från intervju på dt.se (http://www.dt.se/sport/lif/1.7005462-jacob-blomqvist-klar-for-brynas):

Citat:
Hur ser du på avslutet i Leksand?
– Vi satt och väntade på förslag, men det kom inget. Då måste jag kolla med de lagen som är intresserade. Så är det. Jag vill inte ha någon pajkastning med Salo. Vill han lägga över det där på mig så får han göra det. Det är så det är.
Var du förvånad att du inte fick något bud?
– Jag satt och väntade lite så där och jag trodde Salo skulle höra av sig. Jag sa under OS-uppehållet att: "Jag tror han hör av sig nu", men jag hörde ingenting. Det är klart jag är lite förvånad att jag inte hörde något från Leksand.
Ville du vara kvar?
– Jag kan inte ta ställning till något när jag inte fick något kontraktsförslag. Det är svårt att svara på då. Det är en svår fråga.

Rätt så solklart. Salo ville inte ha honom.
2014-03-28, 09:54
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ingen spelare för tredje/fjärdekedjan. Mycket tveksamt om han är en spelare till första/andra.

Från intervju på dt.se (http://www.dt.se/sport/lif/1.7005462-jacob-blomqvist-klar-for-brynas):

Rätt så solklart. Salo ville inte ha honom.
Ok, blev lite klarare nu.
Salo verkar vara lite av en douchebag...
2014-03-28, 10:14
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Salo verkar vara lite av en douchebag...

För att han inte har gett Blomqvist ett kontraktsförslag när Blomqvist önskade att han fått det (utan att själv interpellera)? Konstigt resonemang.
2014-03-28, 10:17
Medlem
Stegens avatar
Citat:
För att han inte har gett Blomqvist ett kontraktsförslag när Blomqvist önskade att han fått det (utan att själv interpellera)? Konstigt resonemang.
Nu verkar det ju snarare som att Blomqvist inte ville ha något ytterligare kontrakt med leksand. Det jag menar med Salo är att han inte verkar ha någon dialog med sina spelare. I Brynäs har man Respekt för alla spelare inklusive de med utgående kontrakt och Sundlöv har möte med alla spelare efter säsongsslut.
2014-03-28, 10:42
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jag skrev "DET GÅR RYKTEN". Jag skrev alltså inte vad jag trodde, eller att det var sant. Alla vet att det har gått rykten om den där lulääsoppan som förlorat en jäkla massa kvartar och inte ens förmår förvalta så lättförvaltade spelare som Oscar Sundh.

Sa jag något annat? Konstaterade helt enkelt hur pass intresserad Rönken var av andra klubbar i elitserien.

Förlorat en massa kvartar? En mot AIK och nu mot Växjö. Hälften av vad HV har torskat på den tiden
2014-03-28, 10:55
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Nu verkar det ju snarare som att Blomqvist inte ville ha något ytterligare kontrakt med leksand.

Du gillar att läsa in betydelse ur väldigt knapphänt information märker jag. Hade du läst hela intervjun hade jag inte behövt klippa och klistra igen:

Citat:
Ville du vara kvar?
– Jag kan inte ta ställning till något när jag inte fick något kontraktsförslag. Det är svårt att svara på då. Det är en svår fråga.
Om du fått ett bud?
– Det beror på vilket bud det är och vilken roll man får. Jag kan inte spekulera i det. Jag hade varit beredd att sitta ner och höra vad de hade att säga. Det hände inget och så måste man gå vidare i den här branschen.

Citat:
Det jag menar med Salo är att han inte verkar ha någon dialog med sina spelare.

Jag vet inte så mycket om hur Salo jobbar. Vet bara att han har rätt hårda nypor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in