Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Det är möjligt att Unos husse är lite väl stolt över sin duktiga hund - det finns det ju en del hussar och mattar som är - men faktum kvarstår att Uno markerade i "rätt" baklucka av tre möjliga, fast varken Uno eller Unos förare visste vilken bil som var vilken, att VB:s blod också fanns i KJ:s baklucka, och att blodspårsdistributionen är osannolik vid accidentell nedblodning. Detta gör att jag anser att han är bunden bortom rimligt tvivel till att ha kört kroppen. Det gjorde uppenbarligen också TO, eftersom han undvek att ifrågasätta blodspår och hundmarkering.
Alla som jobbat med hundar vet att dom missar ibland. Det är helt galet å säga, min hund missar aldrig. Det är olyckligt i det här fallet att KJs bil lottades sist. En spänd förare som jag anser påverkar hunden, ett kort koppel som han styr hunden med i bagaget plus att han är å fladdrar efter pappret som far upp. I vanliga fall blir ju inte konsekvenserna av en utebliven eller felaktig markering så stora, här är dom enorma, åtminstone för KJ.
Visserligen försöksverksamhet säger HovR men så smäller dom på han med släggan i alla fall.
Hade han fällts utan liklukt?