2014-04-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Var det sonen MB åkte till i Kalix strax efter mordet?

Tror MB skulle delta i ett möte. Möjligen kan sonen åkt med pappa upp till Kalix, om han varit i Boden över helgen?
Citera
2014-04-28, 18:41
Medlem
Citat:
Fattar inte hur han orkar ljuga så mycket som han gör.
LJUG I FÖRHÖR;

Här börjar han med att säga att han ljugit tidigare men ska nu berätta sanningen.
Och då passar han på att ljuga igen.

FUP 988:
PLING 2 gånger!
Berg berättar att han talade osanning i det tidigare förhöret då han varit otrogen mot sin fru med Vatchareeya och inte ville att det skulle komma fram. Berg berättar nu att han haft en relation med Vatchareeya under sommaren och avslutades mot hösten. Man träffades under ca 2 månader och hade sex vid 2 tillfällen då i Bergs bil som han körde runt Boden.

Till AN berättar han att han hade sex en gång...

FUP 1105;
PLING! 1 gång.
Annika uppger att idag efter att förhörsledaren ringde ( förhörsledarens anteckningar: jag
ringde ungefär 40 minuter före detta förhör startade) och avtalade förhörstiden så har Micael
berättat att han har haft sex med Vatchareeya. Micael uppgav för Annika att han har haft sex vid ett tillfälle med Vatchareeya och detta skulle ha skett för ca: 2 års sedan. Detta skulle ha hänt vid Aldersjön utanför Boden någon gång på dagen/eftermiddagen.

Sen till slut erkänner han att han har haft sex 3 gånger med VB, trots att han köper kondomer i omgångar. För det ljög han om också till VB, att 10-packet kondomer var slut, så de kunde inte ha sex (fup sid: 1000)

Fup 990:
PLING 3 gånger!
Träningen slutade i juni och efter detta så hade de sommarträning och de fortsatte att träffas.
De hade sex vid 1-3 tillfällen under sommaren. Micke fick så dåligt samvete för detta och
ville avsluta detta. De hade sex vid ett tillfälle bakom gruvberget, på baksidan av
Svedjefortet. Vid två tillfällen hade de sex vid Aldersjön. Allt sex skedde utanför bilen.
Vid två tillfällen hade Micke caddyn och vid ett tillfälle Terranon. Micke kan inte förklara
varför han kommer ihåg vilken bil han körde men vet att det var dessa två bilar. Micke
uppger även att inget "speciellt" hände vid dessa träffar. De pratade och hade sex.
Micke uppger att de hade vanligt vaginalt sex och han använde skydd. Det var Micke som
hade skydd med sig.

Jag tycker det är tjänstefel av åklagarna att inte syna denna mannen närmare när han ljuger så pass mycket.

Man kan aldrig åtalas för att man är pilsk.

Han får ljuga stugan full om han haft sex en eller hundra gånger för det är ointressant för åklagarna och polis. Det problemet får han lösa med sin äkta hälft och definitivt inget som rättsväsendet lägger sig i.
Citera
2014-04-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Han minns att han körde Mikael Berg, ingen annan.

Bensinen är definitivt inte slut - för varje liten färgflaga vi skrapar av MBs fasad kommer vi ett steg närmare sanningen.

Det räcker gott och väl för de säger båda att de tog taxi från restaurangen och att chauffören inte kommer ihåg damen i baksätet är av ytterst underordnad betydelse. Det var ju mannen och inte kvinnan som varit under luppen och även haft en loppa på sig. Kvittot styrker parets version och tidsstämpeln ger tiden för resan.

Det du och dina gelikar håller på med är ren och skär personförföljelse av oskyldiga personer och nedlusar tråden med era mer eller mindre perversa poster.

KJ är dömd i två instanser och där har vi fått sanningen om vem som mördade VB.
Citera
2014-04-28, 19:13
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Pålitlig? 1 av 3. Det är större chans att vinna på roulette.
Kan du förklara hur du tänker med det där resonemanget? Borde det inte snarast visa på kvalitet för testet om det är större chans att vinna på roulette? Sen måste du inse att det inte är 1 av 3, heller. I roulette vet man att kulan hamnar i ett definierat fack. Här finns på de tre bilarna totalt åtta olika utfall - hunden kan markera i alla bilar, den kan markera i två olika bilar på tre olika sätt, den kan markera i en bil på tre olika sätt, och den kan låta bli att markera i samtliga bilar. Att hunden markerar rätt bil och ingen annan är alltså ett utfall av åtta. Sen ska vi ju komma ihåg att hunden markerade i rätt del av bilen, också. Om vi säger att det bara går att ordentligt dela upp skuff och kupé, har vi sex olika möjligheter, som hunden kan markera på i 63 olika permutationer, om jag har räknat rätt i hastigheten. Det är alltså bara en möjlighet av 63 att hunden beter sig på ett sätt som är förenligt med blodresultaten.
Citera
2014-04-28, 19:30
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kan du förklara hur du tänker med det där resonemanget? Borde det inte snarast visa på kvalitet för testet om det är större chans att vinna på roulette? Sen måste du inse att det inte är 1 av 3, heller. I roulette vet man att kulan hamnar i ett definierat fack. Här finns på de tre bilarna totalt åtta olika utfall - hunden kan markera i alla bilar, den kan markera i två olika bilar på tre olika sätt, den kan markera i en bil på tre olika sätt, och den kan låta bli att markera i samtliga bilar. Att hunden markerar rätt bil och ingen annan är alltså ett utfall av åtta. Sen ska vi ju komma ihåg att hunden markerade i rätt del av bilen, också. Om vi säger att det bara går att ordentligt dela upp skuff och kupé, har vi sex olika möjligheter, som hunden kan markera på i 63 olika permutationer, om jag har räknat rätt i hastigheten. Det är alltså bara en möjlighet av 63 att hunden beter sig på ett sätt som är förenligt med blodresultaten.

Som sagt - kvalitet....

1) Hundföraren kände till en hel del fakta om bilen innan söket via tidningar.
2) Hundföraren konstaterade att KJs bil var dammig (= stått i garage länge)
3) Det vita A4 ark som täckte den utskurna bagagerumsmattan i KJs bil som Vovven så påpassligt rev bort.. (oj då, vad kan ha hänt där???)
Citera
2014-04-28, 19:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Som sagt - kvalitet....

3) Det vita A4 ark som täckte den utskurna bagagerumsmattan i KJs bil som Vovven så påpassligt rev bort.. (oj då, vad kan ha hänt där???)
4) Bagaget och kupén var besprutade med Bluestar innan hunden var på plats. Vilka synliga spår gav det hundföraren, och vilka doftspår gav det hunden?
Citera
2014-04-28, 19:36
Bannlyst
Citat:
Som sagt - kvalitet....

3) Det vita A4 ark som täckte den utskurna bagagerumsmattan i KJs bil som Vovven så påpassligt rev bort.. (oj då, vad kan ha hänt där???)Hunden markerar efter det.

Far du inte med osanning nu? Gör inte Uno en markering det första han gör, kommenderas sen ut och hoppar in igen, klöser i A4 arket innan han markerar till höger en gång till?
Citera
2014-04-28, 19:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det räcker gott och väl för de säger båda att de tog taxi från restaurangen och att chauffören inte kommer ihåg damen i baksätet är av ytterst underordnad betydelse. Det var ju mannen och inte kvinnan som varit under luppen och även haft en loppa på sig. Kvittot styrker parets version och tidsstämpeln ger tiden för resan.

Det du och dina gelikar håller på med är ren och skär personförföljelse av oskyldiga personer och nedlusar tråden med era mer eller mindre perversa poster.

KJ är dömd i två instanser och där har vi fått sanningen om vem som mördade VB.
Osanning. Taxikvittot styrker halva parets hemkomst.
Citera
2014-04-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Osanning. Taxikvittot styrker halva parets hemkomst.

Man kan tro du är i trotsåldern men är förmodligen iaf kalendermässigt i vuxen ålder.

Det stärker att paret kom hem då enligt deras egna uppgifter vilket polis, åklagare och även advokater har sett som sannolikt och därför inte ifrågasatt denna utsaga eller ej heller chaufförens vittnesmål i förhör.
Citera
2014-04-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är möjligt att Unos husse är lite väl stolt över sin duktiga hund - det finns det ju en del hussar och mattar som är - men faktum kvarstår att Uno markerade i "rätt" baklucka av tre möjliga, fast varken Uno eller Unos förare visste vilken bil som var vilken, att VB:s blod också fanns i KJ:s baklucka, och att blodspårsdistributionen är osannolik vid accidentell nedblodning. Detta gör att jag anser att han är bunden bortom rimligt tvivel till att ha kört kroppen. Det gjorde uppenbarligen också TO, eftersom han undvek att ifrågasätta blodspår och hundmarkering.

Alla som jobbat med hundar vet att dom missar ibland. Det är helt galet å säga, min hund missar aldrig. Det är olyckligt i det här fallet att KJs bil lottades sist. En spänd förare som jag anser påverkar hunden, ett kort koppel som han styr hunden med i bagaget plus att han är å fladdrar efter pappret som far upp. I vanliga fall blir ju inte konsekvenserna av en utebliven eller felaktig markering så stora, här är dom enorma, åtminstone för KJ.
Visserligen försöksverksamhet säger HovR men så smäller dom på han med släggan i alla fall.
Hade han fällts utan liklukt?
Citera
2014-04-28, 20:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Man kan tro du är i trotsåldern men är förmodligen iaf kalendermässigt i vuxen ålder.

Det stärker att paret kom hem då enligt deras egna uppgifter vilket polis, åklagare och även advokater har sett som sannolikt och därför inte ifrågasatt denna utsaga eller ej heller chaufförens vittnesmål i förhör.
Så du inser inte faktum, att kvittot bara styrker halva parets hemkomst.
Citera
2014-04-28, 20:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
FUP 1000
FL1: Hotade du henne vid något tillfälle?
MB: Nej aldrig jag är 99% säker på det.

MB är 99% säker på att han INTE har hotat VB
Hur kan man vara 99% säker på att man inte hotat någon?
Det kan ju vara så att han Vet att han hotat henne, men
håller det öppet om nu polisen kommer på honom att ljuga. Därav 99%.

Här är lögnen, de 1% FUP1096;
FUP1096
UTDRAG ur; Facebook konversation mellan JKB och VB
Det viktigaste och lite språkredigerat;
Datum: Slutet av mars
Lögn: Utslängd och hotad.

VB 19.47
Har inte pappa berättat att han hotade mig till livet?
19.51
Han slängde ut mig för att jag bråkade med hans morbror

JKB:
Micke har jävligt kort stubin, han brinner direkt. Han är instabil i sitt humör......
sometimes Man ska inte ha något med Micke att göra.....
Det spelar ingen roll vem du bråkar med. Kungen eller Mickes kusin....same same

VB:
I söndags messade Micke mig och frågade vad jag håller på med?
Igår blev jag utslängd från klubben
För alltid...

Han sa bråka inte med Berg, vi är ett helt gäng. Alla säger till mig att det lät som ett hot.
Som i somras, då blev han polisanmäld för att han hotade mitt ex. Jag hjälpte honom
så mitt ex tog bort anmälan. Då hotade han mig också.

I inlägget framträder en bild med allt tydligare konturer som pekar mot att någon eller några medlemmar av klanen Berg kan ha haft sina fingrar med i händelsen som ledde till att Vatchareeya Bangsuan förlorade livet under bestialiska former i början på maj förra året. Jag postade tidigt att inblandade i det här var KJ och Berg samt personer i kretsen kring dem .. KJ utreddes till sista skruven - Berg inte. Varför inte ? Är klanen Berg en "maktfaktor" uppe i Boden som man (polisen) inte gärna vill komma på kant med ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-28 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in