2014-04-28, 17:46
Medlem
FUP 1000
FL1: Hotade du henne vid något tillfälle?
MB: Nej aldrig jag är 99% säker på det.

MB är 99% säker på att han INTE har hotat VB
Hur kan man vara 99% säker på att man inte hotat någon?
Det kan ju vara så att han Vet att han hotat henne, men
håller det öppet om nu polisen kommer på honom att ljuga. Därav 99%.

Här är lögnen, de 1% FUP1096;
FUP1096
UTDRAG ur; Facebook konversation mellan JKB och VB
Det viktigaste och lite språkredigerat;
Datum: Slutet av mars
Lögn: Utslängd och hotad.

VB 19.47
Har inte pappa berättat att han hotade mig till livet?
19.51
Han slängde ut mig för att jag bråkade med hans morbror

JKB:
Micke har jävligt kort stubin, han brinner direkt. Han är instabil i sitt humör......
sometimes Man ska inte ha något med Micke att göra.....
Det spelar ingen roll vem du bråkar med. Kungen eller Mickes kusin....same same

VB:
I söndags messade Micke mig och frågade vad jag håller på med?
Igår blev jag utslängd från klubben
För alltid...

Han sa bråka inte med Berg, vi är ett helt gäng. Alla säger till mig att det lät som ett hot.
Som i somras, då blev han polisanmäld för att han hotade mitt ex. Jag hjälpte honom
så mitt ex tog bort anmälan. Då hotade han mig också.
Citera
2014-04-28, 17:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför använda tre bilar om hunden är pålitlig?
För att bättre kunna påvisa att hunden verkligen är pålitlig, till exempel.
Citera
2014-04-28, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om man behöver påvisa det är den inte pålitlig. Ingen kan försäkra att hunden är pålitlig, så man använder tre bilar för att minska sannolikheten för felmarkering. Men sannolikheten finns kvar.

Och planteringsteorin finns kvar vad det gäller blod och liklukt.
Citera
2014-04-28, 17:56
Medlem
Fler lögner...
FUP 992;
[b]Micke tillfrågas om Ploy på ngt sätt har hotat eller om han kände sig trängd av Ploy. Micke
har inget minne av att hon hade hotat honom
och han har som han sagt tidigare skummat
igenom alla hennes SMS

FUP 998;
På frågan om Berg på något sätt hotat Vatchareeya så förnekar Berg att några hot ska ha
förekommit. Vatchareeya ska aldrig heller på något sätt berättat att hon ska avslöja för Bergs fru Annika vad som haft ihop.

Här kommer avslöjandet av lögnerna i förhöret ovan;
FUP 996;
Micke tillfrågas om hur han kände det när Ploy hotade med att avslöja deras förhållande. Han uppger att han nog "stängde av". Oftast så bad hon om ursäkt efter att ha sagt ngt liknande. Efter sådana SMS så har Ploy sagt att hon bara "skojade". Micke uppger att när hon har hotat med att komma hem till honom så har han svarat på SMS'en för att lugna ner henne.
Citera
2014-04-28, 18:03
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Pålitlig? 1 av 3. Det är större chans att vinna på roulette.
Citera
2014-04-28, 18:07
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
FUP 1000
FL1: Hotade du henne vid något tillfälle?
MB: Nej aldrig jag är 99% säker på det.

MB är 99% säker på att han INTE har hotat VB
Hur kan man vara 99% säker på att man inte hotat någon?
Det kan ju vara så att han Vet att han hotat henne, men
håller det öppet om nu polisen kommer på honom att ljuga. Därav 99%.

Här är lögnen, de 1% FUP1096;
FUP1096
UTDRAG ur; Facebook konversation mellan JKB och VB
Det viktigaste och lite språkredigerat;
Datum: Slutet av mars
Lögn: Utslängd och hotad.

VB 19.47
Har inte pappa berättat att han hotade mig till livet?
19.51
Han slängde ut mig för att jag bråkade med hans morbror

JKB:
Micke har jävligt kort stubin, han brinner direkt. Han är instabil i sitt humör......
sometimes Man ska inte ha något med Micke att göra.....
Det spelar ingen roll vem du bråkar med. Kungen eller Mickes kusin....same same

VB:
I söndags messade Micke mig och frågade vad jag håller på med?
Igår blev jag utslängd från klubben
För alltid...

Han sa bråka inte med Berg, vi är ett helt gäng. Alla säger till mig att det lät som ett hot.
Som i somras, då blev han polisanmäld för att han hotade mitt ex. Jag hjälpte honom
så mitt ex tog bort anmälan. Då hotade han mig också.

Citat:
Fler lögner...
FUP 992;
[b]Micke tillfrågas om Ploy på ngt sätt har hotat eller om han kände sig trängd av Ploy. Micke
har inget minne av att hon hade hotat honom
och han har som han sagt tidigare skummat
igenom alla hennes SMS

FUP 998;
På frågan om Berg på något sätt hotat Vatchareeya så förnekar Berg att några hot ska ha
förekommit. Vatchareeya ska aldrig heller på något sätt berättat att hon ska avslöja för Bergs fru Annika vad som haft ihop.

Här kommer avslöjandet av lögnerna i förhöret ovan;
FUP 996;
Micke tillfrågas om hur han kände det när Ploy hotade med att avslöja deras förhållande. Han uppger att han nog "stängde av". Oftast så bad hon om ursäkt efter att ha sagt ngt liknande. Efter sådana SMS så har Ploy sagt att hon bara "skojade". Micke uppger att när hon har hotat med att komma hem till honom så har han svarat på SMS'en för att lugna ner henne.

Ja, herregud vilka stolpskott till förhörsledare.

VB hotade MB och MB hotade VB. Motivet är enkelt - pengar och anseende.

Berg hade mest att förlora i potten.

EDIT: Tack Bajen2013 för det klargörandet. Tyvärr har inte alla i tråden den kapaciteten.
Citera
2014-04-28, 18:07
Medlem
Fattar inte hur han orkar ljuga så mycket som han gör.
LJUG I FÖRHÖR;

Här börjar han med att säga att han ljugit tidigare men ska nu berätta sanningen.
Och då passar han på att ljuga igen.

FUP 988:
PLING 2 gånger!
Berg berättar att han talade osanning i det tidigare förhöret då han varit otrogen mot sin fru med Vatchareeya och inte ville att det skulle komma fram. Berg berättar nu att han haft en relation med Vatchareeya under sommaren och avslutades mot hösten. Man träffades under ca 2 månader och hade sex vid 2 tillfällen då i Bergs bil som han körde runt Boden.

Till AN berättar han att han hade sex en gång...

FUP 1105;
PLING! 1 gång.
Annika uppger att idag efter att förhörsledaren ringde ( förhörsledarens anteckningar: jag
ringde ungefär 40 minuter före detta förhör startade) och avtalade förhörstiden så har Micael
berättat att han har haft sex med Vatchareeya. Micael uppgav för Annika att han har haft sex vid ett tillfälle med Vatchareeya och detta skulle ha skett för ca: 2 års sedan. Detta skulle ha hänt vid Aldersjön utanför Boden någon gång på dagen/eftermiddagen.

Sen till slut erkänner han att han har haft sex 3 gånger med VB, trots att han köper kondomer i omgångar. För det ljög han om också till VB, att 10-packet kondomer var slut, så de kunde inte ha sex (fup sid: 1000)

Fup 990:
PLING 3 gånger!
Träningen slutade i juni och efter detta så hade de sommarträning och de fortsatte att träffas.
De hade sex vid 1-3 tillfällen under sommaren. Micke fick så dåligt samvete för detta och
ville avsluta detta. De hade sex vid ett tillfälle bakom gruvberget, på baksidan av
Svedjefortet. Vid två tillfällen hade de sex vid Aldersjön. Allt sex skedde utanför bilen.
Vid två tillfällen hade Micke caddyn och vid ett tillfälle Terranon. Micke kan inte förklara
varför han kommer ihåg vilken bil han körde men vet att det var dessa två bilar. Micke
uppger även att inget "speciellt" hände vid dessa träffar. De pratade och hade sex.
Micke uppger att de hade vanligt vaginalt sex och han använde skydd. Det var Micke som
hade skydd med sig.

Jag tycker det är tjänstefel av åklagarna att inte syna denna mannen närmare när han ljuger så pass mycket.
Citera
2014-04-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Taxichaffisen minns inte om AN ens var med. Har AN vittnat under ed om Mikael Bergs förehavanden den 4 maj för snart ett år sedan?

Hur kan en normalbegåvad människa på fullt allvar kan lita på "Kniv Mickes" eller hans misshandlade fru's uppgifter. Jaha, hon säger det i ett förhör - ja, då kan vi ju utgå från att det är sanningen, eller hur? Alla märkliga omständigheter som pekar på denne omtalat labile, förljugna kniv-fetischist är med största sannolikhet fel, feltolkningar eller ren tillfällighet. Slagningar på ex pojkvännens bil en månad innan, permanent raderade sms, offrets mobil är försvunnen och händer är kapade. Ett offer som dog avklädd, troligtvis först pacificerats med ett karateslag på struphuvudet och sedan knivhuggits med ett fåtal knivhugg rakt i hjärtat. Offret har sedan tvättats och även med största sannolikhet hållits nedkyld i en tempererad miljö för att sedan placeras ut öppet i ödehus med anknytning till hennes ex pojkvän.

Nähejdå, det måste vara en ondskefull knäppgök som mördat henne. Hon ringde 112* och dog mest troligt i hans lägenhet - trots total avsaknad av spår, 1 cm skit och damm på allt och städhjälp av LSS. Han MÅSTE styckat hunden eftersom han googlat på hundars anatomi och han MÅSTE haft något att dölja eftersom han raderade hennes sms(Att de sedan återskapades utan graverande resultat spelar mindre roll)

Naturligtvis är det ETT MYCKET MER TROLIGT SCENARIO att en knäppgök dödar sin vän, istället för hennes labile och kåta karatetränare som riskerar hem och företag.

Riktigt ondskefull knäppgök måste han vara... och dessutom har han inte erkänt än....

Att taxichauffören inte minns förklarar han i förhöret och det är fullt normalt att inte lägga oväsentligheter på minnet. Hade däremot någon av passagerarna spytt ner bilen eller strulat med betalning eller liknande, sånt skulle förmodligen chauffören kommit ihåg både när och vilka figurer som åkte i taxin. Men detta var en i mängden av normala körningar för chauffören.

Kan skönja en viss desperation i resterande av din post, är bensinen slut för alternativteoretikerna.
Citera
2014-04-28, 18:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Att taxichauffören inte minns förklarar han i förhöret och det är fullt normalt att inte lägga oväsentligheter på minnet. Hade däremot någon av passagerarna spytt ner bilen eller strulat med betalning eller liknande, sånt skulle förmodligen chauffören kommit ihåg både när och vilka figurer som åkte i taxin. Men detta var en i mängden av normala körningar för chauffören.

Kan skönja en viss desperation i resterande av din post, är bensinen slut för alternativteoretikerna.
Hur många känner till passageraren vid en i mängden av normala körningar? Att döma av utskriften fick föraren inte ens frågan om MB var ensam.
Citera
2014-04-28, 18:16
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Han minns att han körde Mikael Berg, ingen annan.

Bensinen är definitivt inte slut - för varje liten färgflaga vi skrapar av MBs fasad kommer vi ett steg närmare sanningen.
Citera
2014-04-28, 18:17
Medlem
Var det sonen MB åkte till i Kalix strax efter mordet?

F1. Vad heter sonen?
H. Alexander.
F1. Och han är född?
H. Jag måste tänka efter, han är 92 tror jag.
F1. Och var bor han?
H. Var han bor?
F1. Ja, bor han hemma hos er eller?
H. Nej, han har en lägenhet i Kalix. Och när han kommer till Boden så bor han hos sin
mamma.
Citera
2014-04-28, 18:19
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Var det sonen MB åkte till i Kalix strax efter mordet?

F1. Vad heter sonen?
H. Alexander.
F1. Och han är född?
H. Jag måste tänka efter, han är 92 tror jag.
F1. Och var bor han?
H. Var han bor?
F1. Ja, bor han hemma hos er eller?
H. Nej, han har en lägenhet i Kalix. Och när han kommer till Boden så bor han hos sin
mamma.

Nej, han hade personalmöte på folkhögskolan han jobbade på. Enligt mastuppkopplingarna var han i Kalix effektiv tid ca tolv timmar.

Det var ett särdeles långt "personalmöte".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in