2014-04-28, 11:49
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju inte så jävla viktigt kan jag tycka. Jag vill verkligen inte att de gör det till en elitövning. Den viktigaste delen i programmet tycker jag är att deltagarna har profil som bidrar till bra TV.
Då är vi oense helt enkelt, jag vill att mästarnas mästare ska vara ett tävlingsprogram som testar de många och olika aspekterna kring vad som utgör en mästare. När man lyckas med det får man en miljö som formar och lyfter fram en sociala interaktionen mellan intressanta idrottsprofilerna på ett unikt sätt särskiljt från hur de annars skildras i kravlösa sammanhang såsom intervjuer, talkshows, reportage m.m.
Citera
2014-04-28, 12:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Då är vi oense helt enkelt, jag vill att mästarnas mästare ska vara ett tävlingsprogram som testar de många och olika aspekterna kring vad som utgör en mästare. När man lyckas med det får man en miljö som formar och lyfter fram en sociala interaktionen mellan intressanta idrottsprofilerna på ett unikt sätt särskiljt från hur de annars skildras i kravlösa sammanhang såsom intervjuer, talkshows, reportage m.m.

Jag tror att det blir svårt med tanke på åldersskillnaden. Om någon lagt av för 20 år sedan är det väl troligt att vederbörande inte är representativ för den som personen var för 20 år sedan.
Citera
2014-04-28, 13:19
Medlem
bernters avatar
Behållningen av programmet är framförallt den sociala biten, dvs socialt interagerande och tillbakablick på en fantastisk karriär med tillhörande känsloyttringar och kommentarer. Semifinalens moment är under all kritik då alla 3 är extremövningar som inte på något sätt är en måttstock vad gäller allsidighet. Skulle vara intressant att höra hur de resonerat när grenarna bestämdes.
Citera
2014-04-28, 15:22
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Tråkigt med två mindre startfält, men Tompa Fjompa är kung
Citera
2014-04-28, 20:47
Medlem
Calapis avatar
Jag tycker att el-tävlingen är rolig, hur folk reagerar olika. Däremot tycker jag att amperen skulle höjas så hade det blivit riktigt intressant.
Citera
2014-04-28, 21:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calapi
Jag tycker att el-tävlingen är rolig, hur folk reagerar olika. Däremot tycker jag att amperen skulle höjas så hade det blivit riktigt intressant.

Men inte samma spänning?
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-04-28 kl. 21:23.
Citera
2014-04-29, 11:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Kul att den sköne vm hjälten Ravelli gick vidare. Mycket oväntat! Till skillnad mot vad vissa humorbefriade i tråden tycker, verkar han väldigt omtyckt i gruppen. Tråkigt med Frölander och nog fan såg hans boll blaskigare ut.

Du menar att vi humorbefriade inte inser att Ravellis sjuka och översociala klängande är HUMOR?

Ravelli är säkert omtyckt i gruppen även om jag tror att det finns någon/några som är lite trötta på honom.

Bortsett från det så kommer Ravelli alltid, vilket nämnts tidigare, att vara VM-kungen från -94.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror att det blir svårt med tanke på åldersskillnaden. Om någon lagt av för 20 år sedan är det väl troligt att vederbörande inte är representativ för den som personen var för 20 år sedan.

Att göra MM till en elitövning låter sig knappast göras. I så fall måste man plocka deltagarna så att dom medverkar i programmet efter ungefär samma uppehållstid räknat från när deras karriär slutade/avslutades. Det kommer att bli omöjligt.

Man måste också komma ihåg vid castingen till MM att olika idrottsmän droppar från elitnivå till nivån "mycket-duktig-amatör" olika fort. Frölander har inte alls samma kropp idag som när han var på topp.

Hur fort man droppar formen beror också på vad man varit aktiv med. Vägde man 100 kg under sin elittid som brottare så finns risken att man efter karriären droppar sin elitform ganska snabbt jämfört med någon som vunnit dubbla guld i skytte.

Låter man dom rent tävlingsmässiga aspekterna ta överhanden så biter man sig i tummen.
Senast redigerad av Moltas666 2014-04-29 kl. 11:36.
Citera
2014-05-04, 20:07
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Ravelli är ju stört skön, slår Tommy på armen och bara fit for fight. Verkar som en härlig kille imo. Tommys röst är också stört skön
Citera
2014-05-04, 20:11
Medlem
Trumpeters avatar
Blir förvånad om Ravelli tar sig igenom helvetesveckan utan att komma sist. Men å andra sidan har han förvånat mig tidiagre.
Citera
2014-05-04, 20:12
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Blir förvånad om Ravelli tar sig igenom helvetesveckan utan att komma sist. Men å andra sidan har han förvånat mig tidiagre.

Ravelli är kung, pratglad även fast han åkte ut först.
Citera
2014-05-04, 20:17
Moderator
Dr Kings avatar
Tommy Sökas är verkligen en glidare som verkar ta allting med en klackspark.
Citera
2014-05-04, 20:31
Medlem
Joe Blows avatar
Vem fan väljer musik till detta? Storslaget, bombastiskt och ödesmättat. Man tror att någon skall avrättas och inte att det är en harmlös lek.

För övrigt är Emma Sjöberg en megababe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in