2013-05-14, 01:19
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Så det är alltså att jag använde ordet 'brutalt' som får dig att skriva ovanstående essäliknande inlägg...?

Väldigt bra tid och inte brutalt bra tid hade kanske varit en mer adekvat beskrivning. Hoppas inte fler gjorde i byxan pga mitt ordval.
Nej, Själva ordvalet berörde jag ursprungligen bara med följande stycke.: »Nja, en bra tid visst, men knappast något brutalt. Världsrekordet på 11 timmar - där snackar vi brutalt.»

Sedan resonerade jag vidare i det inlägget varför deras prestation inte var något direkt extraordinärt, vilket var andemeningen i det stycke du skrev som jag först citerade. Något du sedan avfärdade med en trött »Nu ska alla ängsliga män/killar komma och försöka förminska deras bedrift», utan vidare resonemang utöver det.

I ett (uppenbarligen förgäves) försök att få dig att faktiskt säga något i sak om varför jag har fel istället för bara avfärda det med att jag på grund av osäkerhet förminskar så utvecklade jag resonemanget. Att du säger att mitt resonemang innebär en förminskning av deras prestationer innebär ju rimligen att du anser att mitt resonemang är felaktigt eller överdrivet. Då hade det ju varit klädsamt att du visade var det brast. Nu duckade du ju tyvärr den möjligheten en gång till istället.
Så om du inte vill argumentera för varför mitt resonemang är en förminskning av deras faktiska prestation ser jag ingen anledning att fortsätta det här. Topic för tråden är trots allt inte »Oddball försöker komma på häftiga comebacks», det kan vi ta via pm istället. Eller droppa helt, jag tror bägge vi har bättre saker för oss att spendera tiden på.
Citera
2013-05-19, 16:30
Medlem
Tråkig krock med hockey VM ikväll. Funderar om jag ska skippa första perioden (som brukar vara sämst) och titta på MM, eller bojkotta sociala medier och nyhetssidor, annars blir man väl spoilad.
Citera
2013-05-19, 17:02
Moderator
Dr Kings avatar
Slutfinalen inleds med att de skall räkna tyst och försöka komma så nära två minuter som möjligt. Den som kommer närmast får ett försprång. Känns som ett otroligt plojmoment som inte har något i en sådan här final att göra. Får verkligen hoppas att det inte blir avgörande.

http://www.expressen.se/noje/sa-avgors-finalen-i-mastarnas-mastare/
Citera
2013-05-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Slutfinalen inleds med att de skall räkna tyst och försöka komma så nära två minuter som möjligt. Den som kommer närmast får ett försprång. Känns som ett otroligt plojmoment som inte har något i en sådan här final att göra. Får verkligen hoppas att det inte blir avgörande.

Känns absolut inte som mer som ploj är något annat. Närmare ploj än att de anpassat hela tävlingen för att få en kvinnlig segrare får vi inte.
Citera
2013-05-19, 17:09
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Var inte det där med i gamla Fångarna på Fortet eller nåt. Känner igen momentet. Eller rent av tidigare i MM.
Citera
2013-05-19, 19:24
Medlem
Undrar hur de tänkte när de planerade tablån? Finalen av MM samtidigt som VM finalen i Globen!

Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Var inte det där med i gamla Fångarna på Fortet eller nåt. Känner igen momentet. Eller rent av tidigare i MM.

Jag får vibbar av en sandstrand och Robinson
Citera
2013-05-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Undrar hur de tänkte när de planerade tablån? Finalen av MM samtidigt som VM finalen i Globen!

SVT behöver inte tänka på tittarsiffror. Tv4, tv3 kanal 5 hade alla bytt tid om de haft ett program många ser som gick samtidigt som en svensk final i en stor sport. Kanal5 har flyttat partaj och cafe bärs te.x, SVTs partiledardebatt (inte många bryr sig om det, men ändå) för två veckor sedan sände de samtidigt som MM med, svt är helt enkelt usla på att ändra sina tider.
Citera
2013-05-19, 20:05
Moderator
Dr Kings avatar
Jag kan inte se Micke Leijnegard utan att tänka på detta klassiska klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=EBYZfSbbJmE
Citera
2013-05-19, 20:06
Medlem
Trumpeters avatar
Vinner Bernt detta äter jag upp mina strumpor och kalsongen
Citera
2013-05-19, 20:08
Moderator
Dr Kings avatar
Hur kan de köra denna tävling en och en? Blir ju totalt odramtiskt då och omöjligt att se hur de ligger till. Hade varit bättre om de kört 20 längder eller liknande sida vid sida.
Citera
2013-05-19, 20:14
Medlem
Trumpeters avatar
Bernt verkar slå Madga. Trodde jag aldrig. Hon verkar ha större problem med de högsta hindren
Citera
2013-05-19, 20:17
Moderator
Dr Kings avatar
Bonustiden betyder troligen ganska lite. Jaktstarten kommer väl som vanligt innehålla momentet där de skall bygga ett 1 högt torn av stenar och där brukar mycket tid rinna iväg snabbt om man inte hittar rätt stenar och får till en bra bas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in