Citat:
Nej, Själva ordvalet berörde jag ursprungligen bara med följande stycke.: »Nja, en bra tid visst, men knappast något brutalt. Världsrekordet på 11 timmar - där snackar vi brutalt.»
Ursprungligen postat av Oddball
Så det är alltså att jag använde ordet 'brutalt' som får dig att skriva ovanstående essäliknande inlägg...? 
Väldigt bra tid och inte brutalt bra tid hade kanske varit en mer adekvat beskrivning. Hoppas inte fler gjorde i byxan pga mitt ordval.

Väldigt bra tid och inte brutalt bra tid hade kanske varit en mer adekvat beskrivning. Hoppas inte fler gjorde i byxan pga mitt ordval.
Sedan resonerade jag vidare i det inlägget varför deras prestation inte var något direkt extraordinärt, vilket var andemeningen i det stycke du skrev som jag först citerade. Något du sedan avfärdade med en trött »Nu ska alla ängsliga män/killar komma och försöka förminska deras bedrift», utan vidare resonemang utöver det.
I ett (uppenbarligen förgäves) försök att få dig att faktiskt säga något i sak om varför jag har fel istället för bara avfärda det med att jag på grund av osäkerhet förminskar så utvecklade jag resonemanget. Att du säger att mitt resonemang innebär en förminskning av deras prestationer innebär ju rimligen att du anser att mitt resonemang är felaktigt eller överdrivet. Då hade det ju varit klädsamt att du visade var det brast. Nu duckade du ju tyvärr den möjligheten en gång till istället.
Att jag återigen talar om ordet brutal i senaste inlägget, är ju för att jag i ursprungssvaret till dig resonerade kring att det inte var brutalt för att det inte var extraordinärt. När du avfärdade mitt resonemang som en förminskning innebär det ju också att det antyds att det inte är en enkel språkförbistring kring ett enstaka ord, utan att vi faktiskt inte är överens i sak. Då binds givetvis också ditt ordval "brutalt" till mitt resonemang om att vara något extraordinärt, och blir därmed också ett ord som kan användas för att markera skillnaderna i våra åsikter.
Jag har förövrigt aldrig med ett ord påstått att du skulle mena att grenarna inte är skräddarsydda för kvinnor - jag har aldrig ens berört den frågan i vår diskussion - så jag ser inte vad du vill säga med ditt citat där. Dr Thienna däremot kan du säkert mycket väl ha rätt i dina gissningar, de låter ju rimliga och jag är inte i någon position att påstå mig vara expert på hennes anatomi.