2014-04-25, 08:37
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Nja, jag har varit inne på denna "skvaller" sidan några gånger och hennes tråd har oftast legat på topp och många som kommenterat. Så klart jag undrade what all the fuss was about liksom!

Men vad är de för påhittad sjukdom det pratas om? Har hon någon talang eller?

Genom tiderna har miss B lurat till sig diverse diagnoser som hon skrikit sig gul och blå över eftersom det är såååå syyyynd om henne.

Berny har skrivit två böcker, varav båda " självbiografierna " är baserade på rösterna som hon hör och ser.
Notera här att hon senare erkänner i ett brev till Sinfon att hon aldrig hört några röster utan hade bara ljugit sig till oändlig uppmärksamhet i nästan 10 år ( då första boken kom ut )
Det finns många tidningsartiklar/ en dokumentär osv där Berny pratat om rösterna " hon hör ".

Hon har även fått ( på ett mystiskt vis ) diagnosen ADHD och ASPERGER för att kunna få ett LSS boende, gratis tandvård osv.

Allting i Berny Pålssons liv är mer eller mindre en lögn, vilket nu i slutändan tar ut sin rätt på kvinnan.
Citera
2014-04-25, 12:04
Medlem
Strange-Dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
Blev Milo avlivad?

Ja. Jag tror att ganska långt tillbaka i tråden berättar en person som kände dem som tog över honom hur skadad han hade blivit av knark/hemlöslivet, så han fick somna in. Det kan ha varit i skvallerbloggen också. Jag är osäker på var men vet att jag har läst det.
Senast redigerad av Strange-Days 2014-04-25 kl. 12:08.
Citera
2014-04-25, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strange-Days
Ja. Jag tror att ganska långt tillbaka i tråden berättar en person som kände dem som tog över honom hur skadad han hade blivit av knark/hemlöslivet, så han fick somna in. Det kan ha varit i skvallerbloggen också. Jag är osäker på var men vet att jag har läst det.

Det står om det i skvallerbloggen men ursprungligen var det på Bernys egen blogg som en person skrev en kommentar och berättade det, men jag vet inte om det kom fram några konkreta bevis på att det verkligen stämde, Berny ifrågasatte iallafall uppgifterna.
Citera
2014-04-25, 17:48
Medlem
Tack för svaren. Läskigt tragiskt.
Citera
2014-04-26, 20:10
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Som sagt. Asperger=LSS , ADHD=tjack på recept...så kanske det.

Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
*suck* Nu måste jag försvara oss alla med neurodiagnoser. Att man vill ha "tjack på recept" ska vi i de allra flesta fall inte prata om (jaja, det finns undantag!).

Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
LSS kan man få vid Schizofreni med, precis som vid andra svåra psykiska sjukdomar, beroende på ens behov.
Och dosen amfetamin är inte särskilt hög i ADHD-mediciner, för att få en tillräcklig dos att bli hög på finns det betydligt enklare sätt än genom Ritalin/Concerta/dylikt.

Nej men hoppsan, Berny missbrukar tydligen sin "medicin". Det kunde man aldrig tro

Citat:
Ursprungligen postat av bernysblogg
Dom senaste dagarna har varit hysteriska. Återfall av heroin och amfetamin och missbruk av min ritalin.
Senast redigerad av langaocb 2014-04-26 kl. 20:13.
Citera
2014-04-26, 22:27
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Nej men hoppsan, Berny missbrukar tydligen sin "medicin". Det kunde man aldrig tro

Om hennes nuvarande läkare (eller vilken läkare som helst egentligen) hade vetat omständigheterna kring hur hon fick sin ADHD-diagnos hade den plockats bort omedelbart. Istället får en knarkare knark på recept...what could possibly go wrong?
Citera
2014-04-27, 19:25
Medlem
Kardnialvokals avatar
Asså metylfenidat är ju inget man "missbrukar" direkt. Jag förstår om man får amfetamin/dexamfetamin men inte concerta/ritalin. Vad tramsig hon är.
Citera
2014-04-28, 04:25
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Tro och tro... Jo det kunde jag nog. Men jag hoppades lite naivt. Och jag hade fel, för precis som jag skrev: "det finns undantag" som missbrukar medicinen.
Citera
2014-04-28, 04:29
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Asså metylfenidat är ju inget man "missbrukar" direkt. Jag förstår om man får amfetamin/dexamfetamin men inte concerta/ritalin. Vad tramsig hon är.
Det finns de som missbrukar allt de kommer över, t.o.m koffeintabletter bara för att de är svagt centralstimulerande. Och Ritalin/Concerta är missbruksvänligt, det beror på vilken effekt man vill uppnå...
Senast redigerad av Thunderwoman 2014-04-28 kl. 04:54.
Citera
2014-04-28, 09:11
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Det finns de som missbrukar allt de kommer över, t.o.m koffeintabletter bara för att de är svagt centralstimulerande. Och Ritalin/Concerta är missbruksvänligt, det beror på vilken effekt man vill uppnå...

True that, ruset är inte mycket att tala om och speciellt inte om man varit nere i det riktiga tjackträsket och bökat runt men det kan åtminstone stilla ett svårt sug eller ta udden av kraschen om man av en eller annan anledning inte kan eller vill ta den rediga skiten. Berny är väl en av dem som skulle kunna gå längs motorvägen och leta lastbilschaffiskiss i petflaskor så att ha CS på recept är ju supernajs.
Citera
2014-04-28, 09:32
Medlem
Om man har concerta kan man skala kapslarna och svälja skalet och sen snorta pulvret och då får man tydligen en kraftig effekt jämfört med att bara ta kapseln hel, för hel funkar den som depå. Jag har concerta men har aldrig testat detta, jag har bara hört att man kan tydligen kan göra så. Antagligen går det väl göra nåt liknande med ritalin skulle jag tro.

Jag fattar inte varför Berny får ha hand om mediciner själv när hon missbrukar, särskilt nu när hon är mitt i sub-behandling och återfall. Varför kommer inte personalen in och ger henne medicinen, det är väl deras uppgift i en sån här situation?
Citera
2014-04-28, 11:11
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Om man har concerta kan man skala kapslarna och svälja skalet och sen snorta pulvret och då får man tydligen en kraftig effekt jämfört med att bara ta kapseln hel, för hel funkar den som depå. Jag har concerta men har aldrig testat detta, jag har bara hört att man kan tydligen kan göra så. Antagligen går det väl göra nåt liknande med ritalin skulle jag tro.

Jag fattar inte varför Berny får ha hand om mediciner själv när hon missbrukar, särskilt nu när hon är mitt i sub-behandling och återfall. Varför kommer inte personalen in och ger henne medicinen, det är väl deras uppgift i en sån här situation?

Jag håller med om att hon inte ska ha hand om sin medicin själv, frågan är om hon verkligen har det. Att spara ihop sina doser till en större fix är ju lätt gjort om personal delar ut dos för dos, har hon dosett som fylls på en gång i veckan eller två är det ännu lättare. Det är dessutom sällsynt att läkare och sköterskor har stenkoll på ens recepthistorik så att olika läkare skriver nya recept eller förnyar gamla för tidigt är inte ovanligt. Och Berny lär ju inte ha svårt att få tag på sina mediciner genom andra kontakter om hon vill ha större mängder att missbruka men undvika the real shit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in