Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter[QUOTE
Tss vita kränkta män var en facebooksida startad av vad-han-nu-heter....
och med fraser tagna från säkerligen FB en hel del...
Det gälellr således inte alls alla män av rosa sort utan de med mera luftutrymme än substans i knoppen. Trams!
Vem har hoppat på dig? har du skrivit något klantigt så åker du dit jupp....
åker jag dit som aggressiv, rabiat, manshatande feministfitta så klarar du lite kränkthetstämpel på din vita skjorta.
Startad av en feminist, precis.
Skillnaden är fortfarande att du må få höra det ena och det andra från anonyma användare på FB, män får höra från anonyma användare och ifrån svensk media och svenska politiker.
Går inte ens att jämföra.
Citat:
har läst väldigt lite plumt av kvinnor och sk feminsiter här inne faktiskt samt annorstädes (ja! nu fick jag med ett fint gammalt ord) Och nej Bullfetta och babianen är fortfarande män med svans.
(snyggt)
Jag kan hålla med om att fler män på FB talar nedsättande om kvinnor, men de har lyckligtvis ingen ideologisk verksamhet med samma åsikter att luta sig mot eller hur?
Inte får de tid i TV-rutan heller gastandes hur mycket det hatar vita kvinnor, på partimöten.
Går heller inte att jämföra.
Citat:
Nej men hur många kvinnor har suttit på hårda kyrkobänkar genom århundranden och hört om kvinnans plats tror du?
Ja men då är det ok att dagens barn blir behandlade på det viset... Tänkte inte på det.
Hur tänker man när man vill bestraffa barn för orättvisor begångna mot andra människor som inte ens lever idag?
Citat:
precis! Just det jag försöker säga. Feminism är nämligen något litet mer än dagens bloggar.
Feminismen är vad feminismens företrädare gör den till, och för tillfället och de senaste 50 åren har feminismen handlat om att manlighet är dåligt, och kvinnlighet är bra. Vita män är onda, kvinnor och barn samt övriga icke-vita män är goda.
Citat:
Du menar att dagis inte är något som angår män? Pappamånader inte heller?
Har jag aldrig sagt, jag sa att de endast var biprodukter av feminismens kämpande för förbättringen av kvinnors situation. Alltså inte gjort i jämställdhetens namn.
Citat:
Att kvinnor kan tjäna sina egna pengar är inte heller något som män drar nytta av?
Har jag aldrig sagt.
Citat:
Abort? Bara ett enda stort negativt för män? preventivmedel? Sexintresserade samt sexkunniga damer? Som inte bara säger: Men Olof! Fy på dig! Ta genast bort din hand från min axel!
Har jag aldrig sagt.
Citat:
Ingen man som är lite glad över att få lov pyssla runt i mysisar på helgen och grejsimojsa i köket?
istället för att förpassas till garagets mörker?
tsss
Har jag aldrig sagt.
Men ingen av dessa har feminismen kämpat för i syftet att förbättra både män och kvinnors situation utan endast kvinnors situation, sen att män som en bieffekt fick det bättre kan inte feminismen lägga anspråk på.
Sen kan man ju fråga sig hur mycket bättre det är att i varje familj måste båda föräldrarna bidra till försörjningen för att familjen ska kunna leva ett drägligt liv. Förr räckte det med en.
Men det är en helt annan diskussion.