Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-28, 00:21
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Så sött av dig att förstå dig på en man om uttrycker sig: "din dumma jävla kossa" "Satan vilket gott exempel på en hjärndöd jävla feminist du är"...jag i alla fall anar något riktigt mörkt bakom.

Jag förstår frustration mycket väl. Jag förstår din frustration också..
Också är jag van med internetjargong. Så jag blir inte brydd för mycket.
Han tyckte väl hon var ett bra exempel på hjärndöd feminist?
Är beredd att hålla med fast jag skulle uttryckt mig annorlunda. Mindre begåvad tänkare/analytiker kanske. Och det var hon som började med att kalla alla här egoistiska idioter..
Och din första post här var ju inte direkt i vänlig ton enligt mig..

Men det är nog bra han släpper ut det mörka här, det kanske räddade någon ikväll? Fast jag tror han är snäll, bara lite frustrerad och gärna tar till kraftuttryck..
Citera
2014-04-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Var det inte nyss du som tyckte att ordet "sliddjur" var något som bara omogna tonårspojkar säger men att kalla någon för "fet jävla kossa" - det är okej? Då har man en anledning att säga det rent av! Vilken jävla man du är

Han presenterade fakta och logiska argument.. Han ploppade inte in och sa. Din dumma jävla kossa. Det var i affekt. Jag ser gärna bakgrundshistorien istället för att döma någon för ett frustrerat kraftuttryck. Hon kallade alla här för egoistiska idioter. Enbart för att vi konverserat, lika illa enligt mig, vi säger det står 1-1

Och jag är en jävla man ska du veta Ett kritikerrosat penisdjur
Citera
2014-04-28, 00:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripzeh
Dessa "åsikter" osv om hur män och kvinnor ska se ut är inte något problem som just SVERIGE har, utan så är det överallt, i alla länder.
Tror nog att man mer eller mindre går igång på samma saker i stort sett över hela världen. Vi är ju trots allt bara män och kvinnor.
Att sen Sverige låtsas tycka nåt annat om utseenden är självbedrägeri. Handlar mer om att slå sig själv på bröstet och peka finger åt andra.
Citera
2014-04-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Jaså, kvinnor är förtryckta. Ge gärna exempel på hur kvinnor förtrycks i Sverige.
Var vänlig och presentera fakta.

Vet du hur en diskussion förs?
Det funkar inte att be antifeminist-kritikerna att googla fram det du påstår dig veta och är så jävla övertygad om.

Men vad kan man förvänta sig av ett sliddjur egentligen. Bara ett annat emotionellt och irrationellt monster som vägrar ta åt sig logiska resonemang.

Att benämna en kvinna som ett sliddjur, det är inte att förtrycka kvinnor? Din dumma jävel, fast det är så patetiskt att det inte går att tas på allvar ens. Hur som helst så faller din tes direkt angående att inte kunna googla fram det man är så jävla negativ mot. Är du negativ mot något så måste du ju veta VARFÖR du är det. Du kan ju inte bara säga "vad finns det för problem, vars är kvinnorna förtryckta" om du aldrig själv ens har läst om det eller förmår dig till att fixa fakta själv. Att jag ens svarar på ditt inlägg är ju sjukt i sig dock
Citera
2014-04-28, 00:28
Medlem
[quote=oLf|48558259]
Citat:
Vita kränkta män är en hyfsad generalisering tycker du inte? Jag uttalade mig inte klantigt, i varje fall inte offentligt så varför blev jag helt plötsligt ett lovligt byte?

"Vita kränkta män" används för att diskreditera alla manliga motståndare till feminism, man kan inte öppna käften utan att vara en "vit kränkt skrevande tunnelbaneman".

Och du kan ju inte på allvar mena att vita kvinnor inte uttryckt sig plumpt?
Protip: Feminism.

Tss vita kränkta män var en facebooksida startad av vad-han-nu-heter....
och med fraser tagna från säkerligen FB en hel del...
Det gälellr således inte alls alla män av rosa sort utan de med mera luftutrymme än substans i knoppen. Trams!
Vem har hoppat på dig? har du skrivit något klantigt så åker du dit jupp....
åker jag dit som aggressiv, rabiat, manshatande feministfitta så klarar du lite kränkthetstämpel på din vita skjorta.

har läst väldigt lite plumt av kvinnor och sk feminsiter här inne faktiskt samt annorstädes (ja! nu fick jag med ett fint gammalt ord) Och nej Bullfetta och babianen är fortfarande män med svans.

Citat:
Fick flickorna sitta på obekväma stolar med lyset i ansiktet samtidigt som de fick förklarat för sig att de är onda av naturen?
Hur många försökte Strindberg mörda? Förespråkade gendocide? (hittepåord, variant av genocide)
(snyggt)

Nej men hur många kvinnor har suttit på hårda kyrkobänkar genom århundranden och hört om kvinnans plats tror du?

Citat:
Det spelar ingen roll hur många gånger det hävdas att feminism är jämställdhet, handlingar är tydligare än ord.

precis! Just det jag försöker säga. Feminism är nämligen något litet mer än dagens bloggar.

Citat:
Alla de "förbättringar" du nämner ovan har gjorts i syftet att förbättra för kvinnor, att män oavsiktligt fick det lite bättre på en del områden talar knappast för jämställdhet.

Du menar att dagis inte är något som angår män? Pappamånader inte heller?
Att kvinnor kan tjäna sina egna pengar är inte heller något som män drar nytta av?
Abort? Bara ett enda stort negativt för män? preventivmedel? Sexintresserade samt sexkunniga damer? Som inte bara säger: Men Olof! Fy på dig! Ta genast bort din hand från min axel!
Ingen man som är lite glad över att få lov pyssla runt i mysisar på helgen och grejsimojsa i köket?
istället för att förpassas till garagets mörker? Samt äga en alldeles egen hudlotion i svart flaska!

tsss
Senast redigerad av ScottWalter 2014-04-28 kl. 00:32.
Citera
2014-04-28, 00:31
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Att benämna en kvinna som ett sliddjur, det är inte att förtrycka kvinnor? Din dumma jävel, fast det är så patetiskt att det inte går att tas på allvar ens. Hur som helst så faller din tes direkt angående att inte kunna googla fram det man är så jävla negativ mot. Är du negativ mot något så måste du ju veta VARFÖR du är det. Du kan ju inte bara säga "vad finns det för problem, vars är kvinnorna förtryckta" om du aldrig själv ens har läst om det eller förmår dig till att fixa fakta själv. Att jag ens svarar på ditt inlägg är ju sjukt i sig dock
Det handlar om att tvinga dig att konkretisera dina ståndpunkter så att de sedan kan bemötas och eventuellt vederläggas.

Det är betydligt enklare än att Grovedark ska leta fram den fakta han tror du syftar på och sedan bemöta den.
Citera
2014-04-28, 00:33
Medlem
Citat:

Hahahahahahahahahahahahahaha Vilken jävla kvinna du är.. (Om du nu är det)

Sen är väl sliddjur bara rätt komiskt.. Ni är djur, med en slida..
Citera
2014-04-28, 00:37
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Ni kan söka på google om ni inte ser samhällets orättvisor. [...] Kvinnor är förtryckta och ni vet det och jag förstår inte varför ni gör allt i er makt för att försöka motbevisa det
Ok. Låt mig försöka:

https://www.google.se/search?q=uteliggare+män+kvinnor
https://www.google.se/search?q=självmord+män+kvinnor
https://www.google.se/search?q=arbetslöshet+män+kvinnor
https://www.google.se/search?q=olyckor+arbete+män+kvinnor
https://www.google.se/search?q=betyg+flickor+pojkar
https://www.google.se/search?q=drogmissbruk+män+kvinnor+statistik

Tja, enligt Google så är det män som är mest utsatta för samhällets orättvisor.
Citera
2014-04-28, 00:38
Medlem
http://imgur.com/hywghJw

Nja jag vet inte varför?

/billy
Citera
2014-04-28, 00:42
Medlem
WernerWarheads avatar
Jag får be om ursäkt i förväg men nu ämnar jag generalisera utifrån egna observationer, här följer de främsta anledningarna till varför jag inte kan respektera feminister:

1. De sätter offerstämpel på alla kvinnor och kräver att dessa skall avancera på kollektiv bekostnad av männen, t.ex:
*Kvotering - Ett auktoritärt inskränkande av arbetsgivarnas rättighet att fritt anställa vem de vill.
Vill kvinnor att fler kvinnor ska sitta i bolagsstyrelser så finns det inget som hindrar dem från att starta egna aktiebolag och tillsätta kvinnor i styrelsen bäst de vill.

*Samtyckeslagar som innebär att sex per automatik blir våldtäkt i juridisk tolkning om det inte funnits ett muntligt samtycke. Blir i längden ett ifrågasättande av bevisbördan i sådana fall.

2. De kräver endast rättigheter för kvinnor men ifrågasätter aldrig negativa "strukturer" eller skyldigheter för män, när hörde du sist en feminist ta upp någon av följande frågor..?
*Den juridiska praxis varvid fadern nästan alltid ses som den felande parten i familjetvister.
*Den mentala ohälsan bland unga män samt dessas överrepresentation i självmordsstatistiken? (buhu, tjejer mår så dåligt...).
*Skillnader i genomsnittlig livslängd mellan könen.
*Mäns överrepresentation inom dödsfall/allvarliga skador på arbetsplatsen.
*Att flickor betygsätts löjligt mycket högre i grundskolan än pojkar i förhållande till vad de nationella provresultaten föreslår.

3. De slänger sig med direkt lögnaktig statistik och underliga påståenden om "strukturer" för att understödja sin sjuka ideologi:
*Inte ens Medlingsinstitutet (som för officiell lönestatistik i Sverige.) vet varför det existerar en 5%-ig löneskillnad mellan kvinnor och män. I institutets rapport från 2012 verkar anledningarna främst kunna härledas till dels att kvinnor jobbar mindre, dels att arbetsgivarna inte är villiga att betala lika mycket för någon som de bedömer kommer ha högre frånvaro. Därför blir det snabbt parodiskt när ledande feministfigurer skyller på "strukturer" på typiskt vänstermanér eller kräver att mäns löneutveckling avstannas på statligt kommando bara så att kvinnornas kan komma ikapp.

Utöver detta ogillar jag hur de agerar som en del i den kulturmarxistiska processen med sitt ständiga förkastande av sunda normer.

Ska jag vara helt ärlig har jag också fått uppfattningen att de personer jag mött som identifierar sig som feminister ALLA lider av mindre beundransvärda personliga egenskaper.. Vilka de egenskaperna är tror jag de flesta kan gissa sig till, fördomarna stämmer oftast..
Senast redigerad av WernerWarhead 2014-04-28 kl. 00:44. Anledning: Missade en fetning.
Citera
2014-04-28, 00:45
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WernerWarhead
Jag får be om ursäkt i förväg men nu ämnar jag generalisera utifrån egna observationer, här följer de främsta anledningarna till varför jag inte kan respektera feminister:

1. De sätter offerstämpel på alla kvinnor och kräver att dessa skall avancera på kollektiv bekostnad av männen, t.ex:
*Kvotering - Ett auktoritärt inskränkande av arbetsgivarnas rättighet att fritt anställa vem de vill.
Vill kvinnor att fler kvinnor ska sitta i bolagsstyrelser så finns det inget som hindrar dem från att starta egna aktiebolag och tillsätta kvinnor i styrelsen bäst de vill.

*Samtyckeslagar som innebär att sex per automatik blir våldtäkt i juridisk tolkning om det inte funnits ett muntligt samtycke. Blir i längden ett ifrågasättande av bevisbördan i sådana fall.

2. De kräver endast rättigheter för kvinnor men ifrågasätter aldrig negativa "strukturer" eller skyldigheter för män, när hörde du sist en feminist ta upp någon av följande frågor..?
*Den juridiska praxis varvid fadern nästan alltid ses som den felande parten i familjetvister.
*Den mentala ohälsan bland unga män samt dessas överrepresentation i självmordsstatistiken? (buhu, tjejer mår så dåligt...).
*Skillnader i genomsnittlig livslängd mellan könen.
*Mäns överrepresentation inom dödsfall/allvarliga skador på arbetsplatsen.
*Att flickor betygsätts löjligt mycket högre i grundskolan än pojkar i förhållande till vad de nationella provresultaten föreslår.

3. De slänger sig med direkt lögnaktig statistik och underliga påståenden om "strukturer" för att understödja sin sjuka ideologi:
*Inte ens Medlingsinstitutet (som för officiell lönestatistik i Sverige.) vet varför det existerar en 5%-ig löneskillnad mellan kvinnor och män. I institutets rapport från 2012 verkar anledningarna främst kunna härledas till dels att kvinnor jobbar mindre, dels att arbetsgivarna inte är villiga att betala lika mycket för någon som de bedömer kommer ha högre frånvaro. Därför blir det snabbt parodiskt när ledande feministfigurer skyller på "strukturer" på typiskt vänstermanér eller kräver att mäns löneutveckling avstannas på statligt kommando bara så att kvinnornas kan komma ikapp.

Utöver detta ogillar jag hur de agerar som en del i den kulturmarxistiska processen med sitt ständiga förkastande av sunda normer.

Ska jag vara helt ärlig har jag också fått uppfattningen att de personer jag mött som identifierar sig som feminister ALLA lider av mindre beundransvärda personliga egenskaper.. Vilka de egenskaperna är tror jag de flesta kan gissa sig till, fördomarna stämmer oftast..
Bästa inlägget i tråden imho, bra sammanställning.
Citera
2014-04-28, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter[QUOTE

Tss vita kränkta män var en facebooksida startad av vad-han-nu-heter....
och med fraser tagna från säkerligen FB en hel del...
Det gälellr således inte alls alla män av rosa sort utan de med mera luftutrymme än substans i knoppen. Trams!
Vem har hoppat på dig? har du skrivit något klantigt så åker du dit jupp....
åker jag dit som aggressiv, rabiat, manshatande feministfitta så klarar du lite kränkthetstämpel på din vita skjorta.

Startad av en feminist, precis.
Skillnaden är fortfarande att du må få höra det ena och det andra från anonyma användare på FB, män får höra från anonyma användare och ifrån svensk media och svenska politiker.
Går inte ens att jämföra.

Citat:
har läst väldigt lite plumt av kvinnor och sk feminsiter här inne faktiskt samt annorstädes (ja! nu fick jag med ett fint gammalt ord) Och nej Bullfetta och babianen är fortfarande män med svans.

(snyggt)

Jag kan hålla med om att fler män på FB talar nedsättande om kvinnor, men de har lyckligtvis ingen ideologisk verksamhet med samma åsikter att luta sig mot eller hur?

Inte får de tid i TV-rutan heller gastandes hur mycket det hatar vita kvinnor, på partimöten.
Går heller inte att jämföra.

Citat:
Nej men hur många kvinnor har suttit på hårda kyrkobänkar genom århundranden och hört om kvinnans plats tror du?

Ja men då är det ok att dagens barn blir behandlade på det viset... Tänkte inte på det.
Hur tänker man när man vill bestraffa barn för orättvisor begångna mot andra människor som inte ens lever idag?

Citat:
precis! Just det jag försöker säga. Feminism är nämligen något litet mer än dagens bloggar.

Feminismen är vad feminismens företrädare gör den till, och för tillfället och de senaste 50 åren har feminismen handlat om att manlighet är dåligt, och kvinnlighet är bra. Vita män är onda, kvinnor och barn samt övriga icke-vita män är goda.

Citat:
Du menar att dagis inte är något som angår män? Pappamånader inte heller?

Har jag aldrig sagt, jag sa att de endast var biprodukter av feminismens kämpande för förbättringen av kvinnors situation. Alltså inte gjort i jämställdhetens namn.

Citat:
Att kvinnor kan tjäna sina egna pengar är inte heller något som män drar nytta av?

Har jag aldrig sagt.

Citat:
Abort? Bara ett enda stort negativt för män? preventivmedel? Sexintresserade samt sexkunniga damer? Som inte bara säger: Men Olof! Fy på dig! Ta genast bort din hand från min axel!

Har jag aldrig sagt.

Citat:
Ingen man som är lite glad över att få lov pyssla runt i mysisar på helgen och grejsimojsa i köket?
istället för att förpassas till garagets mörker?

tsss

Har jag aldrig sagt.

Men ingen av dessa har feminismen kämpat för i syftet att förbättra både män och kvinnors situation utan endast kvinnors situation, sen att män som en bieffekt fick det bättre kan inte feminismen lägga anspråk på.

Sen kan man ju fråga sig hur mycket bättre det är att i varje familj måste båda föräldrarna bidra till försörjningen för att familjen ska kunna leva ett drägligt liv. Förr räckte det med en.
Men det är en helt annan diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in