Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-27, 23:54
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Feminism behövs och det är ett faktum. Feminism står för jämställdhet.

Nej, det är intE ett faktum. Neej, feminism står för att lyfta kvinnor utan hänsyn till konsekvenser.

Citat:
Jag står för jämställdhet. Jag står inte för att kvinnan ska bli en slags övermänniska, även om det på sätt och vis skulle vara välförtjänt med tanke på hur länge kvinnan varit förtryckt.
Du kan inte stå för jämställdhet om du inte bryr dig om båda sidor. Det gör du inte om du köper en feministisk analys som säger att kvinnor varit förtryckta och män varit överordnade. Det är historierevisionism.

Citat:
Jag står för jämställdhet för att kvinnor blir sexualiserade, jag tänker inte förklara det igen för att ni inte är medvetna om det. Läs på er. Kolla er omkring. Förstå att det händer, hela tiden. Jag står för jämställdhet för att kvinnan ständigt blir dömd för sitt utseende, mer än för sina prestationer. Ja, män blir också dömda efter sitt utseende men inte i samma grad.

Mäns primära instinkt är att vilja para sig med kvinnor. Våra blickar dras instinktivt till runda former som de på kvinnokroppen. Kvinnor å andra sidan är sällan sena att förhöja sitt utseende och använda sig av det för att optimera sina egna intressen. Tyvärr tycks detta vara vår natur. Är det inte bättre att försöka göra det bästa av denna natur istället för att rasa mot den? Hur kan det förändras medelst diskriminering av män (kommer bara drabba män med redan svag ställning i samhället)? För det är ju vad feminister försvarar. Alltid!

Citat:
Det är därför man ofta ser fula gubbar med snygga kvinnor och ytterst sällan tvärtom, men det borde ni väl klura ut själva om ni har vett nog att ge er in i en feministkonversation.
Nej, kvinnor väljer i högre utsträckning vem de har som partner. Har de valt en oattraktiv äldre man så har de sannolikt valt honom för att han kan ge mer trygghet och ett bättre liv än de andra män hon för tillfället har möjligheten att välja.

Citat:
Jag står för feminism för att män ses som bättre och mer värdefulla rent allmänt. För att männen alltid står i centrum i sociala sammanhang. Att mannen har rätt att ta för sig mer, att det faller naturligt. Att männen har självförtroendet att ta för sig medan det ska ligga i kvinnans natur att vara mer tyst och återhållsam. Nej, alla män gapar och beter sig inte som grisar. Nej, alla kvinnor är inte tysta och återhållsamma MEN det är så det ofta ser ut. I klassrum, på fester, lite varstans. Att ni inte märker av detta kan bero på att ni är alltför upptagna med att hojta och ta plats.

Visst märker vi av detta. Vi som skriver här brukar ju vanligen anklagas för att vara ganska socialt misslyckade och tillbakadragna, alltså inte så gapiga. Men vi ser detta också.
VAd vi också ser är den verkliga anledningen till att män strävar efter att bete sig så. Det är att kvinnor belönar detta beteende med uppmärksamhet, sex, karriärsavancemang. Många av de män som beter sig så är feminister, homos, eller sådana män som kvinnor helst särar på benen för.
Det ni feminister inte ser är att många män avstår från att bete sig på detta sätt, och betalar priset som är att stå i skuggan och få svårare att konkurrera om kvinnornas gunst.

Citat:
Jag vet faktiskt inte. Jag är bara trött på det. Jag är trött på att ni inte märker det. Jag är trött på att ni tror att man lägger skulden på er när man helt enkelt påpekar ett problem för att göra folk medvetna, för att kunna förändra. Jag är jävligt trött på att jag ens behöver skriva en såhär lång text om saker som alla vet.
Men du är ju själv inte medveten om vilka drivkrafter som finns bakom dessa beteenden. Hur kan du då medvetandegöra andra?

Har du någonsin hört devisen: Be the change you want to see in the world!

Om vi vänder på den devisen och betraktar er feminister utifrån så skulle ni feminister vilja att världen var:

*olika lagar och regler för olika människor
*sexuell apati ska råda
*kvinnor ska behandlas som barn som får beröm för minsta lilla insats
*den kultur i vilken kvinnor fått samma demokratiska och rättsliga rättigheter som män (eller mer som i Sverige), den kulturen ska tryckas ner till förmån för andra direkt kvinnoförtryckande kulturer.
Senast redigerad av antitotaliterian 2014-04-27 kl. 23:58.
Citera
2014-04-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Har du aldrig sett benämningen sliddjur på flashback? Det är för ni skriver fakta om alla utsatta män som tar självmord. Män är inte utsatta, män har aldrig varit utsatta. Om ni tycker att män är utsatta kan ni väl bilda någon maskulinismgrej där ni pratar ut om era bekymmer och ser hur mycket stöd ni får. Jag är säkert en fet kossa ja så det spelar ingen roll vad jag säger. Hejdå med dig.
Men faktan visar ju att män är utsatta. Om du är fet eller ej vet vi inte men extremt pantad är du utan tvekan, blir äcklad av hur immun mot fakta man kan vara. Får hoppas att du är ett troll även om den största påverkan du kommer ha är att provocera människor på flashback.
Citera
2014-04-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Alla är det inte, men de rådande feministerna är det. De som sitter i riksdagen (F!, VP) och de som styr och de som regerar i svensk media.

Hur många "Vita kränkta kvinnor"-krönikor har du läst de senaste 10 åren? Eller kanske "ta bort rörsträtten för kvinnor".

Hur många teaterföreställningar skrivna av kvinnohatande män har du sett visas för skolbarn, teaterföreställningar som bygger på ett manifest vilket går ut på att utrota majoriteten av alla kvinnor?

Hur många "kampsånger" innehållande orden "jag hatar dig du jävla kvinna" har du hört sjungas på partimöten?

De här feministerna är de feministerna som definierar feminism, inte random svenssonfeminist.
Så du får ursäkta om vi antar att du är en dålig människa när du tillskriver dig feminismen, kalla dig något annat om du är för jämställdhet, för jämställdhet är inte kontroversiellt här på /f150.

men! ptrroooo! hold your horses lite här nu.

Vita kränkta kvinnor krönikor vore en rubrik utan innehåll. Är inte kvinnor som sitter och uttlar sig lika klantigt som en del män gjorde som startade hela vita kränkta män debatten.
man kan inte bara flippa på en sten och tro att den ska studsa lika bra från det hållet.

Strindberg, Markis de Sade, det mesta bibliskt, från koranen samt 1000 andra litterära texter nedvärderar kvinnor åt det grövsta. Samtligt spelas och har spelats för kids genom århundanden.

Feminism ÄR jämställdhet. Vi har rel. jämställdhet idag..och vilka tog oss dit??? antifeminsiter?
sk. jämställdister? vilket parti ingick de i? Vilka protestmarscher för dagisplatser, lika löner, pappamånader gick de med i?
Citera
2014-04-27, 23:56
Medlem
Citat:
Det är för ni skriver fakta om alla utsatta män som tar självmord. Män är inte utsatta,.
Haha du är underbar, skrattat så jag gråtit åt dina inlägg.
Citera
2014-04-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Nej, du har missat poängen.
Rättare sagt du slår fast att jag har rätt men du tillhör den "nyttiga idioten" facket. Och jag förstår att du inte ser det.
En dag kommer du titta tillbaka och se hur du lurar dig själv.
Utrotningen fortgår. Fi och andra partier vill få bort det vita. Om du stödjer dessa och är själv vit så ÄR du en nyttig idiot. Många är det, tyvärr
Feminismen hatar vita män det är det du fastslår. Därför avskyr jag feminismen, har inget med kvinnors rättigheter att göra. Om kvinnor vill utbilda sig, bli chefer eller vad som, varsågoda, de får göra som de vill.

Jag förstår inte vad det är vi diskuterar. Feminismen vill utrota vita män, eller vad har vi fastslagit här?
Man riktar in sig på vita män, varför? Har du funderat på det? Förutom snacket om jämställdhet?
Förövrigt tycker jag att feminismen är väldigt aggressiv.

Det har dock lugnat ner sig, kan det ha att göra med att vi har så mycket invandrare i Sverige nu, fundera på det du.

Nej, jag ser inte det, inte i Sverige med massinvandringen. Man står och skriker sig högt medans Sverige går under och när (inte om) muslimska män har kommit i tillräckligt stort antal i något parti kommer vi gå bakåt.
Så ser inte feministerna det. Jag vänder mig starkt mot deras arbetssätt och agenda.

Dock är ju Alliansen vid makten, så de spelar dessa herrar i händerna kan man säga. Även om Mp också har varit med på ett hörn förstås.

Jämställdhet kanske inte finns, vi är olika män och kvinnor. Jag tycker det räcker med att man får göra som man vill, oavsett kön, samt ett samhälle som skiljer på religion och stat.

Sista för mig: Jag tycker Sverige, det homogena, verkar var det bästa att leva i någonstans på jorden. Det har de förstört i deras hat.

Det här var det sjukaste, rakt igenom. Vad har vi fastslagit här? Det är du själv som har kommit med den anklagelsen och sedan bestämt att det är minsann sådär feminister tycker, fast sen är det ju inte alls så. Och hela grejen att du PÅ RIKTIGT tror att någon faktiskt vill utrota en hel jävla art, det måste vara jävligt läskigt att tänka så, att tro så. Att du i ditt fullaste sinnesfulla bruk faktiskt tror att feminister är några jävla onda demoner säger betydligt mer om dig. Att begreppet feminist kan gå så jävla långt till att såna som du tror att det handlar om att utrota vita män gör det inte bara sjukt utan det gör det fan förjävligt skrämmande. Det här är det sista jag skriver till dig för jag orkar fan inte, vi tycker inte lika och det får vara okej även om jag inte förstår dig för fem jävla öre. "Nyttig idiot" förresten, smart ord, men du står nog för det sistnämnde enbart
Citera
2014-04-28, 00:04
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

Vita kränkta kvinnor krönikor vore en rubrik utan innehåll. Är inte kvinnor som sitter och uttlar sig lika klantigt som en del män gjorde som startade hela vita kränkta män debatten.
man kan inte bara flippa på en sten och tro att den ska studsa lika bra från det hållet.

Strindberg, Markis de Sade, det mesta bibliskt, från koranen samt 1000 andra litterära texter nedvärderar kvinnor åt det grövsta. Samtligt spelas och har spelats för kids genom århundanden.

Feminism ÄR jämställdhet. Vi har rel. jämställdhet idag..och vilka tog oss dit??? antifeminsiter?
sk. jämställdister? vilket parti ingick de i? Vilka protestmarscher för dagisplatser, lika löner, pappamånader gick de med i?

Bland andra jag tog oss hit.. Och nu när män börjar hanka efter och hamnar i utanförskap och påpekar problem så kallas vi vita kränkta män Jag kanske känner mig för kränkt för att se att jag har en enorm makt. Men har svårt att tro det.
Citera
2014-04-28, 00:06
Medlem
Citat:

Vita kränkta män är en hyfsad generalisering tycker du inte? Jag uttalade mig inte klantigt, i varje fall inte offentligt så varför blev jag helt plötsligt ett lovligt byte?

"Vita kränkta män" används för att diskreditera alla manliga motståndare till feminism, man kan inte öppna käften utan att vara en "vit kränkt skrevande tunnelbaneman".

Och du kan ju inte på allvar mena att vita kvinnor inte uttryckt sig plumpt?
Protip: Feminism.

Citat:

Fick flickorna sitta på obekväma stolar med lyset i ansiktet samtidigt som de fick förklarat för sig att de är onda av naturen?
Hur många försökte Strindberg mörda? Förespråkade gendocide? (hittepåord, variant av genocide)

Citat:

Det spelar ingen roll hur många gånger det hävdas att feminism är jämställdhet, handlingar är tydligare än ord.

Alla de "förbättringar" du nämner ovan har gjorts i syftet att förbättra för kvinnor, att män oavsiktligt fick det lite bättre på en del områden talar knappast för jämställdhet.
Citera
2014-04-28, 00:07
Avslutad
så roligt det här med arga kvinnor som inte rakar benen och föraktar män fastän dom längtar efter en stor kuk.
Citera
2014-04-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Hans smocka hängde i luften pga av en anledning. Ni har mycket gemensamt med era smockor.. Synd bara att det blir smockor så fort man blir lite provocerad..

Så sött av dig att förstå dig på en man om uttrycker sig: "din dumma jävla kossa" "Satan vilket gott exempel på en hjärndöd jävla feminist du är"...jag i alla fall anar något riktigt mörkt bakom.
Citera
2014-04-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Hans smocka hängde i luften pga av en anledning. Ni har mycket gemensamt med era smockor.. Synd bara att det blir smockor så fort man blir lite provocerad..

Var det inte nyss du som tyckte att ordet "sliddjur" var något som bara omogna tonårspojkar säger men att kalla någon för "fet jävla kossa" - det är okej? Då har man en anledning att säga det rent av! Vilken jävla man du är
Citera
2014-04-28, 00:15
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:

Ursäkta??! Kvinnor uttalar sig inte klantigt??? Nej, inte om man ser det som självklart att män ska dö i krig, berövas sina barn, bli falskt och kollektivt anklagade, kallas för djur av makthavare, diskrimineras i lagen, diskrimineras i myndighetspraxis, förfördelas i arbetslivet, inte få delta i samhällsdebatten och lyfta sina egna frågor.
Vi har INTE jämställdhet idag. Kvinnor är värre förtryckare idag än när de satt hemma och gapade som fågelungar förr i tiden. Ni kvinnor har långt att utvecklas innan ni kan påstå er ha ställt er jäms med oss män. Primadonnor är vad ni är.

Strindberg kan inte jämföras med Solanas, på något plan. de Sade var en sexuell avvikare som utforskade sexuella avvikelser - har aldrig spelats för skolbarn, om inte feministerna på Turteatern tvingat dit någon stackars skolklass.
Bibeln är inte kvinnoförtryckande mer än den förtrycker någon annan.
Citera
2014-04-28, 00:17
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Jag har kommit med FLERA saker som ni väljer att inte kommentera. Att ni inte förstår är erat problem. Ni kan söka på google om ni inte ser samhällets orättvisor. Ärligt, det är så enkelt. Annars har jag gjort ett antal inlägg här. Ni kan kolla under flera inlägg av grumgrum eller bara gå igenom. Kom med något annat. Kvinnor är förtryckta och ni vet det och jag förstår inte varför ni gör allt i er makt för att försöka motbevisa det och skylla på att jag inte har något att komma med för jag har något att komma med och jag har kommit med det ett antal gånger men det är nog nu. Leta upp det själva.

Jaså, kvinnor är förtryckta. Ge gärna exempel på hur kvinnor förtrycks i Sverige.
Var vänlig och presentera fakta.

Vet du hur en diskussion förs?
Det funkar inte att be antifeminist-kritikerna att googla fram det du påstår dig veta och är så jävla övertygad om.

Men vad kan man förvänta sig av ett sliddjur egentligen. Bara ett annat emotionellt och irrationellt monster som vägrar ta åt sig logiska resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in