Citat:
Feminism behövs och det är ett faktum. Feminism står för jämställdhet.
Nej, det är intE ett faktum. Neej, feminism står för att lyfta kvinnor utan hänsyn till konsekvenser.
Citat:
Du kan inte stå för jämställdhet om du inte bryr dig om båda sidor. Det gör du inte om du köper en feministisk analys som säger att kvinnor varit förtryckta och män varit överordnade. Det är historierevisionism.
Jag står för jämställdhet. Jag står inte för att kvinnan ska bli en slags övermänniska, även om det på sätt och vis skulle vara välförtjänt med tanke på hur länge kvinnan varit förtryckt.
Citat:
Jag står för jämställdhet för att kvinnor blir sexualiserade, jag tänker inte förklara det igen för att ni inte är medvetna om det. Läs på er. Kolla er omkring. Förstå att det händer, hela tiden. Jag står för jämställdhet för att kvinnan ständigt blir dömd för sitt utseende, mer än för sina prestationer. Ja, män blir också dömda efter sitt utseende men inte i samma grad.
Mäns primära instinkt är att vilja para sig med kvinnor. Våra blickar dras instinktivt till runda former som de på kvinnokroppen. Kvinnor å andra sidan är sällan sena att förhöja sitt utseende och använda sig av det för att optimera sina egna intressen. Tyvärr tycks detta vara vår natur. Är det inte bättre att försöka göra det bästa av denna natur istället för att rasa mot den? Hur kan det förändras medelst diskriminering av män (kommer bara drabba män med redan svag ställning i samhället)? För det är ju vad feminister försvarar. Alltid!
Citat:
Nej, kvinnor väljer i högre utsträckning vem de har som partner. Har de valt en oattraktiv äldre man så har de sannolikt valt honom för att han kan ge mer trygghet och ett bättre liv än de andra män hon för tillfället har möjligheten att välja.
Det är därför man ofta ser fula gubbar med snygga kvinnor och ytterst sällan tvärtom, men det borde ni väl klura ut själva om ni har vett nog att ge er in i en feministkonversation.
Citat:
Jag står för feminism för att män ses som bättre och mer värdefulla rent allmänt. För att männen alltid står i centrum i sociala sammanhang. Att mannen har rätt att ta för sig mer, att det faller naturligt. Att männen har självförtroendet att ta för sig medan det ska ligga i kvinnans natur att vara mer tyst och återhållsam. Nej, alla män gapar och beter sig inte som grisar. Nej, alla kvinnor är inte tysta och återhållsamma MEN det är så det ofta ser ut. I klassrum, på fester, lite varstans. Att ni inte märker av detta kan bero på att ni är alltför upptagna med att hojta och ta plats.
Visst märker vi av detta. Vi som skriver här brukar ju vanligen anklagas för att vara ganska socialt misslyckade och tillbakadragna, alltså inte så gapiga. Men vi ser detta också.
VAd vi också ser är den verkliga anledningen till att män strävar efter att bete sig så. Det är att kvinnor belönar detta beteende med uppmärksamhet, sex, karriärsavancemang. Många av de män som beter sig så är feminister, homos, eller sådana män som kvinnor helst särar på benen för.
Det ni feminister inte ser är att många män avstår från att bete sig på detta sätt, och betalar priset som är att stå i skuggan och få svårare att konkurrera om kvinnornas gunst.
Citat:
Men du är ju själv inte medveten om vilka drivkrafter som finns bakom dessa beteenden. Hur kan du då medvetandegöra andra?
Jag vet faktiskt inte. Jag är bara trött på det. Jag är trött på att ni inte märker det. Jag är trött på att ni tror att man lägger skulden på er när man helt enkelt påpekar ett problem för att göra folk medvetna, för att kunna förändra. Jag är jävligt trött på att jag ens behöver skriva en såhär lång text om saker som alla vet.
Har du någonsin hört devisen: Be the change you want to see in the world!
Om vi vänder på den devisen och betraktar er feminister utifrån så skulle ni feminister vilja att världen var:
*olika lagar och regler för olika människor
*sexuell apati ska råda
*kvinnor ska behandlas som barn som får beröm för minsta lilla insats
*den kultur i vilken kvinnor fått samma demokratiska och rättsliga rättigheter som män (eller mer som i Sverige), den kulturen ska tryckas ner till förmån för andra direkt kvinnoförtryckande kulturer.
Senast redigerad av antitotaliterian 2014-04-27 kl. 23:58.
Senast redigerad av antitotaliterian 2014-04-27 kl. 23:58.