[quote=Celeno|48566016]
Citat:
Nej, inte en enda. Ditt inlägg har däremot en och annan halmgubbe.
Det var inte en halmgubbe utan bara ett tillspetsat påstående. Varför jag gjorde detta påståendet redogjorde jag för i nästa stycke, och visst stämmer det, det visar du ju även i detta inlägg.
Du började med att förlöjliga realrecognizereals påstående om att det finns en antipojk-kultur i skolan, dvs du förnekar att pojkar har ett problem.
När du fått problemet bevisat för dig så fortsätter du envist att hävda att det inte finns något problem, och om det skulle finnas något problem så är det ändå männens eget fel.
Precis som jag sa, och precis som du kommer att göra oavsett vilket problem vi tar upp, tex självmord, hemlöshet, drogmissbruk etc.
Visst, jag kan ha fel. Motbevisa mig.
Tss. jag har aldrig motsatt mig att män är överrepresenterade som hemlösa, självmordsbenägenhet (i vart fall i de fall de blir dödlig utgång), eller att det är ett problem att män klarar utbildningen så mycket sämre än kvinnor idag. Jag har t.o.m argumenterat för kvotering av män på högskolan!
Men det orkar jag fasen inte leta upp. Så trams.
Det jag däremot motsäger mig är att feminismen skulle vara ansvariga för dessa fenomen.
Eller för den delen att feminister borde släppa alla sina andra åtaganden för att genast skynda till stackars hjälplösa mäns hjälp.
Om ni snubbar anser att ni som grupp är negligerade, utnyttjade, motarbetade elelr vad ni nu har att klaga över så får ni väl spotta i nävarna för sjutton gubbar! Starta en mansjour, börja debattera,
starta en politisk grupp, gör vad som krävs. Sitt inte här och gnäll.
Citat:
På inget sätt. "Punkt" är inte ett argument.
Jag har aldrig påstått att pojkar klarar de centrala proven lika bra som flickor gör.
Jag har dock fullständigt krossat och sen smulat sönder alla dina inlägg från början till slut.
Jag påstod: Pojkar får sämre betyg än flickor i samtliga ämnen, förutom idrott. Flickor får högre betyg än pojkar, även i ämnen där pojkar skriver högre resultat på de centrala proven.
Båda dessa påståenden är sanna.
Sorry men svårt komma i från saker som faktiskt står att finna svart på vitt:
"
Ur de premisser som finns; pojkar får lägre betyg även om de presterar lika bra som flickor, så kan man inte alls dra den slutsatsen, även om man använder "simpel matematisk logik".
de presterar alltså inte lika bra.
"
Pojkar får sämre betyg än flickor i samtliga ämnen, förutom idrott. Flickor får högre betyg än pojkar, även i ämnen där pojkar skriver högre resultat på de centrala proven."
Pojkar skriver något bättre på 2 delprov (av totalt 7) inom matematik. Av totalt 15 st. (åk 3)
Bör därför pojkar få bättre betyg i matematik för att de klarar 2/7 prov bättre? Och flickor förtjänar sämre för att de alltså klarar lika eller bättre på 5/7 inom just matematik????
Verkar det rimligt?
I åk 9. Så är det endast inom vissa delprov i fysik som pojkar klarar något bättre än flickor.
Länkarna till ovan står att finna i tidigare inlägg.
Citat:
Jo, det tycker jag. Men så tycker jag inte att man skall kvotera in kvinnor i styrelser heller.
Det beror nämligen på att jag är konsekvent och inte en feminist.
Du som har bra koll kan väl rabbla upp några stora framgångsrika företag som startats av kvinnor.
Nej det är väl bra om man fortsätter att välja enbart män fast de har sämre utbildning....visst. verkar ju fullt rimligt. Jajamensan.
Tja du, duger Avon (1886), Maybelline (1913), Helena Rubinstein (1903)
alla stora multinationella företag som startats av just kvinnor?