2014-04-27, 19:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Trodde du läst förhören och lyssnat till TR ljudfiler, han ger en hel del olika utsagor, ändrar sig och när det bränns så minns han inte.

Han påtalar liksom andra s.k. förståsigpåare att en med hans diagnos inte kan ljuga utan säger alltid som det är, det faller pladask för han ljuger mer än han talar sanning om vad som hände VB och påföljande dagar.
Det står ju så här i hovrättsdomen angående KJ och hans trovärdighet:

Av Kristoffer Johanssons egen berättelse framgår dock att han under eftersöket
”låtsasringer” till Vatchareeya Bangsuan och utan att tveka, på ett förslaget sätt,
lämnar oriktiga uppgifter även till sina nära vänner. Det har också i utredningen
framkommit att han inte såg det som märkvärdigt att lämna oriktiga uppgifter i en
ansökan till militärens grundutbildning (GMU) i avsikt att få inställa sig till tester för
utbildningen, vilken utbildning han då var mycket intresserad av. Enligt hovrättens
mening är Kristoffer Johansson därför kapabel att medvetet lämna lögnaktiga uppgifter
i de fall han anser det vara till fördel för honom.
Citera
2014-04-27, 19:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Glöm inte det viktigaste av allt - man vet inte NÄR hon mördades ..
Det är korrekt. Enligt larvexperten kan hon ha avlidit 4-14 maj.
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Misstaget åklagarna gjorde sig skyldiga till var att inte pressa Susan Sprogoe-Jakobsen om det utdragna förloppet, Vatchareeyas dödsångest och den fruktansvärda smärta hon måste ha genomlidit i livets slutskede.
Eftersom flertalet av skadorna på ryggen befann sig inom en liten radie trodde SS-J att de kan ha utdelats i snabb följd. Men så behöver ej vara fallet. De flesta av ryggskadorna synes befinna sig på ungefär samma avstånd till varandra. - Mycket svårtolkat. - Likstelheten hade inte helt släppt.
Citera
2014-04-27, 19:29
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Något mystiskt är det iaf med mordet, för de som anser fallet avslutat och uppklarat är fortfarande kvar och sliter sitt hår i sina dementier. Tvivel?
Citera
2014-04-27, 19:35
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det här är vad den gode MrFold brukar kalla cirkelresonemang. Pga lögnen blev han dömd. Pga domen var det en lögn.

Så fungerar sverige. Såvida du inte tror att det hör till vanligheten, att oskyldiga får skaka galler i 10år.
Citera
2014-04-27, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Ge mig någon av alla dessa anledningar.
Jag tror på fullaste allvar att mordet på VB var planerat till viss del.
Frågan är hur spontant hennes besök hos KJ var. Kolla signaleringslistorna så ser du att hon sitter och SMSar 3/5 med MB just innan hon kommer på att hon ska plugga hos KJ.

Det må vara att du tror det men slagningar på bilar ger inga uppgifter som någon planterare skulle ha nytta av och det förstod TILL OCH MED zemixon när det togs upp här tidigare. Att du skulle ha svårare att fatta det förvånar mig men som sagt, det är inget man slutar med här...att förvånas.
Citera
2014-04-27, 19:41
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Har du testat ens att göra en slagning mot en bil och se vilken information som du får, vad skulle den slagningen ha gett enligt dig? Du söker på ett registreringsnummer men får bara fram fordonsuppgifter, inget om ägare, såg gärningsmannen KJ's bil och ville veta när han skulle besikta den?

Det kan vara bra att veta att bilen inte är avställd.
Citera
2014-04-27, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Det må vara att du tror det men slagningar på bilar ger inga uppgifter som någon planterare skulle ha nytta av och det förstod TILL OCH MED zemixon när det togs upp här tidigare. Att du skulle ha svårare att fatta det förvånar mig men som sagt, det är inget man slutar med här...att förvånas.
När jag slog på bilen tog jag hem ägaruppgifter via telefax. Det kan den eller de andra som gjorde det också ha gjort. Det är långt ifrån osannolikt att det finns någon faxmaskin inom MB:s näringsverksamhet.
Citera
2014-04-27, 19:46
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69

majk69... som sagt så kan det vara bra att veta om fordonet är avställt eller ej.

Att jag skulle ha svårt att förstå det kommer du att få äta upp... sanningen om vad som hänt VB kommer komma fram.
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-27 kl. 19:54.
Citera
2014-04-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ge mig någon av alla dessa anledningar.
Jag tror på fullaste allvar att mordet på VB var planerat till viss del.
Frågan är hur spontant hennes besök hos KJ var. Kolla signaleringslistorna så ser du att hon sitter och SMSar 3/5 med MB just innan hon kommer på att hon ska plugga hos KJ.

Du menar då att VB planerade sitt eget mord, ja visst lät det dumt.

Precis, för ditt m.fl. resonemang är fullständigt absurda och har ingen verklighetsförankring.
Ibland undrar jag om vissa här lider av samma bokstavskombination som den dömde, vissa har nog ännu fler bokstäver i bagaget än KJ.
Citera
2014-04-27, 19:47
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Förstora upp den mindre bilden i FUP 306 bild 4.
Där har du det som tyder på att blodet är dit placerat.

Har sett bilderna. Det man ser är att KJ är lika slarvig med blodet, som han är på att städa hemma.
Citera
2014-04-27, 19:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Har sett bilderna. Det man ser är att KJ är lika slarvig med blodet, som han är på att städa hemma.
Om KJ skötte hemmet lika bra som mordet är skött skulle hemmet vara näst intill fläckfritt.
Citera
2014-04-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När jag slog på bilen tog jag hem ägaruppgifter via telefax. Det kan den eller de andra som gjorde det också ha gjort. Det är långt ifrån osannolikt att det finns någon faxmaskin inom MB:s näringsverksamhet.
Om verkligheten och teorin inte stämmer, ja då får vi väl hitta på lite verklighet så att teorin inte spricker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in