2014-04-27, 15:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
I slutändan så hade jag rätt, MB oskyldig, KJ skyldig. Frågan är om du nånsin får rätt med dina konspirations-teorier, knappast troligt Så mycket fel du har haft sen start, precis som i "palme tråden" Du ges på tok för mycket utrymme både där och här.

Har jag rätt eller fel om jag påstår att du inte är tillräckligt begåvad för att kunna komma upp med en egen teori om VB-mordet ?
Citera
2014-04-27, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Sökningarna på fam Johanssons bilar under april 2013 kanske bara var för att kolla vilka andra bilar KJ kan ha tillgång till.
Bra för GM att veta när blod ska planteras.

Hur ser man det?
Citera
2014-04-27, 15:31
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ska jag skriva "Jag anser att VB är död" också, om jag ska säga "Jag anser" om mina påståenden? Ett alibi på osanna uppgifter är falskt, oavsett vad någon anser. HR tog del av MB:s vittnesmål, anser jag, inte AN:s, anser jag, och kunde inte inse att alibit var falskt.

Var drar du gränsen för "osanna uppgifter" i alibi/vittnesmål? MB och AN är färdigutredda helt. Det kan du gapa om hur mycket du vill. Det förändrar ingenting och kommer så heller aldrig att göra.
Med ditt resonemang är tillförlitliga vittnesmål en fullständig omöjlighet. Alla har i viss mån fel i och utanför ett "vittesbås". Det är bara ett filmat brott där gärningsmannen omgående erkänner brott och omständigheter som kan anses uppklarat för dig.
Beviskraven sänks. Till fördel för alla.

Hade KJ bättre alibi än MB ? Där tycker jag du skall lägga din energi och kraft.
Citera
2014-04-27, 15:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
MB är inblandad och skyldig i något avseende, ingen tvekan om det - men Det finns inte en chans att bevisa detta. Jag har tyvärr rätt, även i det här fallet med tanke på Vatchareeya. Brukar nästan alltid ha det.

Ja det finns ingen chans för det finns inga. Du kan ju endå försöka låte lite trovärdig. När skulle dessa möten ha ägt rum KJ/MB/AN? Underligt att ingen granne sett KJ hos Berg, ingen kompis till KJ vet något om det? Ingen sms trafik, telefonsamtal, inget alls? Hur har kontakten gått till, brevduva kanske?
Citera
2014-04-27, 15:47
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Har jag rätt eller fel om jag påstår att du inte är tillräckligt begåvad för att kunna komma upp med en egen teori om VB-mordet ?

Ja då har du fel, eftersom jag redan sagt en teori i starten av tråden. Har även sagt att jag tror en polare till KJ är inblandad också.
Citera
2014-04-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Sökningarna på fam Johanssons bilar under april 2013 kanske bara var för att kolla vilka andra bilar KJ kan ha tillgång till.
Bra för GM att veta när blod ska planteras.

..och är man dessutom själv van att ha tillgång till många bilar så tror man kanske andra har det också, eller tänker i alla fall tanken att de KANSKE har det.
Citera
2014-04-27, 16:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
TO ansluter sig till planteringshypotesen och att KJ måste vara offer för en komplott; det är den enda slutsats man i praktiken kan dra av hans plädering.

Citat:
Men det befängda i att grunda en dom på att en mördares mordredskap ej kan återfinnas kan inte nog betonas. Detsamma gäller själva brottsplatsen

Glöm inte det viktigaste av allt - man vet inte NÄR hon mördades ..

Citat:
För att snabbt återgå till det aktuella fallet kan konstateras att rättsläkaren med utgångspunkt i skadebilden bedömt att dödsförloppet varit utdraget men naturligtvis inte kunnat säga något mer bestämt betr. tidsförloppet. Hon har inte hittat något som tyder på att offret varit medvetslöst. - Trots detta rider HR på skrivningen att rättsläkaren inte kunnat specificera exakt tid för lidande och dödsångest.

Misstaget åklagarna gjorde sig skyldiga till var att inte pressa Susan Sprogoe-Jakobsen om det utdragna förloppet, Vatchareeyas dödsångest och den fruktansvärda smärta hon måste ha genomlidit i livets slutskede. Man spelade helt sonika bort sitt bästa kort med en egendomlig dråpdom som följd. Ofattbart. Oursäktligt ..

Citat:
Detta är inte värdigt en domstol som ska skipa rättvisa. - Ska en förövare få en strafflättnad om offret lidit "bara" 10 minuter, 20 minuter... eller går gränsen vid tre kvart? Eller är det domstolsledamöternas sinne för rättvisa som sitter på trekvart?

I det här målet var Hovrätten för Övre Norrland inte vuxen uppgiften. Det är nog ställt bortom tvivel.
Citera
2014-04-27, 16:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Alla orkar inte upprepa sina teorier miljoner gånger heller, förutom Boudine då Tror nog ingen undgått det, även fast det är olika teorier varje vecka. Nu är han inne på att KJ/MB/AN suttit ner och planerat mordet.

I huvudsak är det nog KJ & Co som under lång tid hade skissat på hur man bäst begår det perfekta mordet som snuten inte kommer att kunna lösa. MB har bidragit med nånting, det tror jag är ställt bortom tvivel, men han har förmodligen varit VÄLDIGT noga med att understryka att han på INGA VILLKOR var beredd att själv ta någon risk att bli inblandad i det här. KAN ha kostat några k ..
Citera
2014-04-27, 16:17
Bannlyst
Citat:
I huvudsak är det nog KJ & Co som under lång tid hade skissat på hur man bäst begår det perfekta mordet som snuten inte kommer att kunna lösa. MB har bidragit med nånting, det tror jag är ställt bortom tvivel, men han har förmodligen varit VÄLDIGT noga med att understryka att han på INGA VILLKOR var beredd att själv ta någon risk att bli inblandad i det här. KAN ha kostat några k ..

Du kan ju börja med att i gärningen placera in den ende som bevisligen varit med i en sådan diskussion.
Citera
2014-04-27, 16:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Han är nöjd bara inte KJ varit ensam om "dråpet", men att nu KJ/MB/AN suttit ner gör ju att MBoudine viker från det antal GM han tidigare uppgett...2-3 st. Men det är klart, de "intressegemensamma" + MB/AN

Då påstår jag att du inte är läskunnig ? Jag tror alltså inte att paret MB/AN så mycket som petade på Vatchareeya Bangsuan sedan hon anlänt till sin dödsplats för eventet med KJ & Co.
Citera
2014-04-27, 16:20
Bannlyst
Citat:
Då påstår jag att du inte är läskunnig ? Jag tror alltså inte att paret MB/AN så mycket som petade på Vatchareeya Bangsuan sedan hon anlänt till sin dödsplats för eventet med KJ & Co.

Nej jag vet att jag inte är läskunnig. Men tillräckligt för att se Lagros teorier som rena sanningen jämfört med dina önsketänkanden.
Citera
2014-04-27, 16:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Min fråga var hur du tolkar att KJ uppger olika tidpunkter, vad är sant och vad är falskt, svara på det så skall jag låta dig förstå varför man inte borrade i två tidsuppgifter gällande ankomst sävast med en taxi.
Att KJ uppger olika tidpunkter kan ha med hans funktionshinder att göra, om han nu uppger olika tidpunkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in