2014-04-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jo, dom kör med Kinesio tejp.

Nere för räkning med 39.8 i feber. Helt övertygad om att du drev med mig Kinesio haha.
Finns ju till och med böcker om hur den ska användas.
Tack.
Citera
2014-04-18, 16:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är det bara jag som tycker att KJ verkar lite smått efterbliven?
Hans svar som han ger, och hans historier om dildon som han kör konstant i rumpan.
Utan att verka skämmas, som att det vore helt normalt.
Tveksamt att KJ har fått den hjälp som han verkligen behövt.
Ytterligare utredning på KJ skulle nog ha gjorts.
I efterhand så är det kanske så, att han aldrig skulle fått vara ute i samhället.

Om nu någon annan ligger bakom dådet, så är nog KJ den optimala att rikta misstankarna mot.
Verkar vara väldigt låg intelligenskvot vi har att göra med.
Nej, just hans IQ verkar det inte vara något större fel på, tycker jag. Hans diagnoser talar ju heller inte om förståndshandikapp. Och han kan föra väldigt välformulerade och abstrakta resonemang om varför han absolut inte klarar av att utföra det ena eller det andra. Det är nog helt andra saker som fattas honom psykiskt.
Citera
2014-04-18, 16:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är ganska exakt det HR skriver på juridiska.
Det tycker jag inte. HR skriver, översatt till enstavigt vardagsspråk, att KJ är knäpp. Inte att han är dum.
Citera
2014-04-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det finns nog ett gott skäl till varför pappan är god man till sin son, jag tror att han är värre däran i skallen än vad som framkommit, förmodligen 13-15 år mentalt sett.

Jag kan tänka mig att de haft ett heltidsjobb att täcka upp för allt stoll som KJ ställt till med (föräldrarna alltså).

Jag tro du har helt rätt. Mobbad i plugget, medlurad på jävelskap fått stå ensam när skuldfrågan ska regleras.
Om KJ är skyldig vet föräldrarna det.
Jag tror att föräldrarna är det största hoppet om att sanningen kommer fram.
Möjligheten till det hade nog varit större om han dömts till vård i stället för fängelse.
Citera
2014-04-18, 17:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, just hans IQ verkar det inte vara något större fel på, tycker jag. Hans diagnoser talar ju heller inte om förståndshandikapp. Och han kan föra väldigt välformulerade och abstrakta resonemang om varför han absolut inte klarar av att utföra det ena eller det andra. Det är nog helt andra saker som fattas honom psykiskt.

Vad som främst fattas KJ delar han med alla psykopater - empati med sitt offer, oavsett vad offret råkat ut för - psykopater är inte mördare i högre grad än andra i en population.
Citera
2014-04-18, 17:04
Medlem
MBoudines avatar
Vad gjorde att polisen fick upp ögonen för Kristoffer 'kibba' Johansson ? Ett tips ? Anonymt tips?
Citera
2014-04-18, 17:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad gjorde att polisen fick upp ögonen för Kristoffer 'kibba' Johansson ? Ett tips ? Anonymt tips?
Telefonspårning.
Citera
2014-04-18, 17:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nu har jag tittat lite på den domen, och den är inte särskilt konstig. Det rörde sig om en ganska typisk dråpsituation, låt vara ett ovanligt osympatiskt dråp. Haparanda tingsrätt använde viss kreativitet för att få det till mord, och bestämde påföljden till för mord låga tio års fängelse. De hade lika gärna kunnat behålla dråprubriceringen, om de bara var ute efter att nita honom på tio år.

Så den domen tycker jag inte är något sådär jättebra bevis för att Bergström rent allmänt skulle vara mycket för att få mord till dråp.

Nej, kanske inte men i sin tjänst som inte är så länge så har hon dock bedömt dråp tidigare, och detta målet lite väl gammalmodigt. Jag lyssnade på en åklagare på Brottscentralen på AB som tyckte detta va en konstig dom, och han nämnde en innan som är som den här och på 90 talet. Han kallade det rättshistoria och att man dömde så på den tiden. Han sa även att sista ordet inte är sagt i detta fallet det trodde han inte.
Han menar att det fanns mycket att vända och vrida på i just det här domslutet. Han va inte jättenöjd om man säger så.

Jag håller ju med givetvis eftersom jag också tänkte lite på att det kändes lite antikt.
Det finns ju två saker att se på oavsett, och det är rättsläkaren och även hur man resonerat kring affekten.

Man får vänta till en överåklagare eller RÅ har tittat på det för det verkar som Schönbeck drar det vidare. Och även TO som man hörde på brottscentralen i ett samtal avvaktar och går efter vad hans klient vill.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-18 kl. 17:15.
Citera
2014-04-18, 17:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Telefonspårning.

Oident ?

FP - läste "telefonpåringning" ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-18 kl. 17:17.
Citera
2014-04-18, 17:18
Bannlyst
Citat:
Det tycker jag inte. HR skriver, översatt till enstavigt vardagsspråk, att KJ är knäpp. Inte att han är dum.
Du har rätt. Jag var dum.
Citera
2014-04-18, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, kanske inte men i sin tjänst som inte är så länge så har hon dock bedömt dråp tidigare, och detta målet lite väl gammalmodigt. Jag lyssnade på en åklagare på Brottscentralen på AB som tyckte detta va en konstig dom, och han nämnde en innan som är som den här och på 90 talet. Han kallade det rättshistoria och att man dömde så på den tiden. Han sa även att sista ordet inte är sagt i detta fallet det trodde han inte.
Han menar att det fanns mycket att vända och vrida på i just det här domslutet. Han va inte jättenöjd om man säger så.

Jag håller ju med givetvis eftersom jag också tänkte lite på att det kändes lite antikt.
Det finns ju två saker att se på oavsett, och det är rättsläkaren och även hur man resonerat kring affekten.

Man får vänta till en överåklagare eller RÅ har tittat på det för det verkar som Schönbeck drar det vidare. Och även TO som man hörde på brottscentralen i ett samtal avvaktar och går efter vad hans klient vill.
Det är en åklagares jobb att inte vara nöjd med några dråpdomar någonsin. Ingen vill få en gm dömd för mord light.
Citera
2014-04-18, 17:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Skulle VB köpt en vävtejp avsedd för reparationsarbeten, tätning, skarvning m.m.?

Njäe.

Nu är du inne på helt fel tejpsort, misstänker att någon redan har påtalat det.

Här är den omtalade tejpen, dock från 3M:

http://www.3m.com/product/information/Transpore-Surgical-Tape.html

Hoppas du ser mönstret, perforeringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in