2014-04-26, 21:32
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Finns bara en kanon som är värd att spela med och det är 105mm, HE på den har 410 skada så det ska extremt mycket till för att träffa och inte göra skada.

Visst men jag behöver grinda fram den först, något som tagit sjukt lång tid på grund av alla skitmatcher jag haft. Nu har jag äntligen fått den dock
Citera
2014-04-27, 00:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Nu har jag äntligen fått den dock
Har du också problem med att du börjar dregla i vissa matcher med den kanonen
Citera
2014-04-27, 00:34
Medlem
ESS-Lunds avatar
Måste säga att spelet på tier 10 blev roligare när jag till slut insåg att jag nog yolo:ar för mycket pga allt spelade på tier 5-8 där allt är mer förlåtande. Med min Object 140 har jag däremot inte varit alls nöjd och legat på 50% win, 2650ish avg dmg.

Insåg att jag var för aggressiv och bestämde mig för att ta det lugnare, spotta lite i början men inte åka för långt från backup i form av medspelare (i lägre tiers är jag van vid att behöva köra runt ensam för att rädda laget). Nya spelstilen har iaf fungerat finfint hittills. Tio vinster på elva matcher och över 4000 WN8 i snitt på t10, 3500 avg dmg typ.

Någon mer som upplevt att t10 just kräver mycket mer tålamod även om själva spelarkvaliten annars är densamma. Det gälelr bara att själv ha mer tålamod och långsamt mala ner motståndet.
Citera
2014-04-27, 00:39
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har du också problem med att du börjar dregla i vissa matcher med den kanonen

Nej, med de skitmatcher jag har är nog gråten närmare. Matchmakern trollar mig nåt alldeles otroligt idag.

Jag börjar tro på den teorin som någon lanserade tidigare i tråden att om det går för bra för en så placeras man med Samhall-folket några dagar. Förra helgen och i veckan hade jag en del riktigt bra matcher men idag är det som om jag spelade ett helt annat spel. Jag träffar knappt nåt och när jag träffar så händer inget.
Senast redigerad av Kapten Kagge 2014-04-27 kl. 00:51.
Citera
2014-04-27, 00:54
Medlem
Kapten Kagges avatar
Jag hade en match idag i min Marder II på Prokhorovka. Motståndaren hade en pluton med 3 Tetrarch. Direkt när jag såg det fattade jag att jag skulle förlora. Sedan började laget skrika "Yolo" i chatten och det var ju naturligtvis vad de gjorde.

Jag förlorade som sagt, jag fick topplacering med 193 xp (!), med god marginal mot tvåan.
Citera
2014-04-27, 03:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fyfan va pissdåligt de går, förlorat 4 matcher av 20
Citera
2014-04-27, 14:41
Medlem
xyklopfs avatar
9.0 ...
http://www.youtube.com/watch?v=J3p3vwB7rbE

Och: jag anade det:
http://www.youtube.com/watch?v=hyz3XQCQhNg
Senast redigerad av xyklopf 2014-04-27 kl. 14:47.
Citera
2014-04-27, 15:19
Medlem
Kapten Kagges avatar
Vad är poängen med att spotta när ingen jävel skjuter på det man spottar ändå?
Citera
2014-04-27, 15:52
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Vad är poängen med att spotta när ingen jävel skjuter på det man spottar ändå?

Vad är poängen med att ligga i bakhåll med arty/Td när ingen spottar?

Det som hände nu för mig. Bana: Prokhorovka, vagn: Hetzern. Åkte ENSAM upp på kullen och tog sikte mot byn där cappen låg. Två andra TD´s och samtliga scouts och arty´s campa på ön vid a0-b9 hela matchen. Slog ut fyra vagnar och skadesköt två till innan jag gick åt. Inte lätt hålla kullen själv. Tack vare två heavies som offra sig och scouta själv, blev resultatet bättre än väntat men det hade varit mycket roligare med vinst.

Förlust. Förtjänsttecken 2a klass. Grovkalibrig. 11899 credits. 396 exp.

Kan tillägga att INGEN av camparna hade över 80 (!) exp i slutet av matchen .

Som ett slags svar på det du frågar: Handlar mycket om lagen man hamnar i. Ibland är det klockrent med samarbetet, ibland existerar det inte alls.
Citera
2014-04-27, 16:11
Medlem
xyklopfs avatar
Fem matcher - fem förluster. Lägger ner spelet några timmar nu. I sista matchen hade 8 spelare 0 exp. Helt otroligt. Känns ju lagom kul att spela när de är så dåliga i match efter match.
Citera
2014-04-27, 16:17
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Vad är poängen med att ligga i bakhåll med arty/Td när ingen spottar?

Det som hände nu för mig. Bana: Prokhorovka, vagn: Hetzern. Åkte ENSAM upp på kullen och tog sikte mot byn där cappen låg. Två andra TD´s och samtliga scouts och arty´s campa på ön vid a0-b9 hela matchen. Slog ut fyra vagnar och skadesköt två till innan jag gick åt. Inte lätt hålla kullen själv. Tack vare två heavies som offra sig och scouta själv, blev resultatet bättre än väntat men det hade varit mycket roligare med vinst.

Förlust. Förtjänsttecken 2a klass. Grovkalibrig. 11899 credits. 396 exp.

Kan tillägga att INGEN av camparna hade över 80 (!) exp i slutet av matchen .

Som ett slags svar på det du frågar: Handlar mycket om lagen man hamnar i. Ibland är det klockrent med samarbetet, ibland existerar det inte alls.

Bra jobbat!

Visst är det ju så i slutänden, det är skönt att skriva av sig bara

Själv har jag stora problem med Hetzern men jag tror jag är för aggressiv i den. Samtidigt är det osmidigt när den inte har nåt torn, rör man på musen börjar den svänga av sig själv om man glömmer att hålla in högerknappen.

Överlag tycker jag det är besvärligt att kontrollera spelet. Jag har ett input-lag på minst en halv sekund. De vagnar som har en snabb traverse beter sig som om de var på is, de svänger alltid för mycket så jag står och vickar åt sidorna för att få den dit jag vill. Dessutom tycker jag fortfarande att vagnarna svänger åt fel håll när man backar, jag bommar ofta det.
Citera
2014-04-27, 17:20
Medlem
XpS06s avatar
Citat:
Bra jobbat!

Visst är det ju så i slutänden, det är skönt att skriva av sig bara

Själv har jag stora problem med Hetzern men jag tror jag är för aggressiv i den. Samtidigt är det osmidigt när den inte har nåt torn, rör man på musen börjar den svänga av sig själv om man glömmer att hålla in högerknappen.

Överlag tycker jag det är besvärligt att kontrollera spelet. Jag har ett input-lag på minst en halv sekund. De vagnar som har en snabb traverse beter sig som om de var på is, de svänger alltid för mycket så jag står och vickar åt sidorna för att få den dit jag vill. Dessutom tycker jag fortfarande att vagnarna svänger åt fel håll när man backar, jag bommar ofta det.

Om du trycker på "x" så drar du åt handbromsen och du slipper att den börjar svänga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in