Igår spelade jag cromwell på ruinberg, körde ut på fältet och upp mot husen, mötte 4 fiender så jag körde tillbaka och gömde mig bakom ett av husen.
Efter en stund skriver en i chatten "gj cromwell"

hade 2st borsig långt bak som sköt prick och slog ut 3 av fienderna
Citat:
Ursprungligen postat av
Hs187
Jag kör alltid till stan som heavy för det ger mig skydd mot arty även om lämmeltåget går inte dit.
Highway gjordes om för ett tag sen så det finns skydd vid B1/B2 nånstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grishnac
Ett lämmeltåg behöver inte vara dåligt, det som är dåligt med dom lämmeltåg som blir i random battles är att dom stannar.
Klassiker är lakeville, 2-3 vagnar kan hålla dalen mot 5-6 välbeväpnade vagnar..helt sinnessjukt vad jag har trollat fienden där med bl.a pershing och at15 som kan sikta nedåt.
Citat:
Ursprungligen postat av
different_trip
Använder ni auto-aim? nä?
Använde det mer innan patch 9.0 :/ använde det när jag av nån orsak inte hann sikta, autoaim på fiende och poppa runt ett hörne skjuta och sen snabbt tillbaka igen, använde det ofta på scouts också för jag träffade mer och gjorde mer skada än när jag försökte sikta manuellt.
Efter patch 9.0 har autoaim ändrats så nu siktar den på chassi´t istället för tornet så många skott gör ingen skada, däremot lättare att tracka en fiende och de kan va bra om man har teamkamrater som kan skjuta lite prick.
Citat:
Ursprungligen postat av
xyklopf
Just haft en mycket spännande match .
Bana: Ruinberg brinner.
Vagn: Hetzer 105mm.
Standardstrid. Seger!
Förtjänsttecken första klass. Grovkalibrig. Toppskytt. 16873 credits. 1754 exp. (x2).
6 kills: 2x Marder 3, T40, T80, Covenanter, AMX 40. Hitta en M3 Lee också.
Hamna i ett bra lag. Blev dock ensam kvar mot fem fiender. Blev väldigt nervöst, men spännande när man for runt och leta fiender. Adrenalinet flöda och man satt på helspänn hela tiden. Hade ungefär 25% hälsa kvar på slutet. Sista fienden börja cappa basen, men jag fick in en fullträff precis innan han skulle skjuta mot mig. Var alldeles skakis efteråt, men vilken skön känsla.

Och så finns det dom som påstår att hetzer inte är op
Citat:
Ursprungligen postat av
Kapten Kagge
Jag har haft såna skitspel i min Hetzer att det är nåt alldeles otroligt!
Visserligen stockkanon men den ska ju i alla fall ha 103 mm penetration.. jo tjena.
Finns bara en kanon som är värd att spela med och det är 105mm, HE på den har 410 skada så det ska extremt mycket till för att träffa och inte göra skada.