2014-04-26, 17:20
Medlem
händer väl att jag använder auto aim..... .dock ganska sällan
Citera
2014-04-26, 17:30
Medlem
Kapten Kagges avatar
Alltså, vad fan är det för fel på det här spelet egentligen? Nu har jag en sån serie matcher där hela laget mosas på några minuter, jag hinner knappt se en fiende så har halva laget rykt!

Jag fattar inte varför jag hamnar i såna lag VARENDA match?! Det borde ju rimligen vara 50-50 tycker man.
Citera
2014-04-26, 18:04
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Använder ni auto-aim? nä?
Jag använder det när jag snurrar runt t.ex en td med en light tank och jag behöver koncentrera mig mer på att styra rätt än att sikta
Citera
2014-04-26, 18:05
Medlem
xyklopfs avatar
Just haft en mycket spännande match .

Bana: Ruinberg brinner.
Vagn: Hetzer 105mm.
Standardstrid. Seger!
Förtjänsttecken första klass. Grovkalibrig. Toppskytt. 16873 credits. 1754 exp. (x2).
6 kills: 2x Marder 3, T40, T80, Covenanter, AMX 40. Hitta en M3 Lee också.

Hamna i ett bra lag. Blev dock ensam kvar mot fem fiender. Blev väldigt nervöst, men spännande när man for runt och leta fiender. Adrenalinet flöda och man satt på helspänn hela tiden. Hade ungefär 25% hälsa kvar på slutet. Sista fienden börja cappa basen, men jag fick in en fullträff precis innan han skulle skjuta mot mig. Var alldeles skakis efteråt, men vilken skön känsla.
Citera
2014-04-26, 18:12
Medlem
different_trips avatar
KV1S är så go haha.

57% segrar, 70% av skotten träffar och skadar.
Får väl anses OK när det är en nybörjare som mig
Citera
2014-04-26, 18:36
Medlem
XpS06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf

Standardstrid. Seger!
Förtjänsttecken första klass. Grovkalibrig. Toppskytt. 16873 credits. 1754 exp. (x2).

Hamna i ett bra lag. Blev dock ensam kvar mot fem fiender. Blev väldigt nervöst, men spännande när man for runt och leta fiender. Adrenalinet flöda och man satt på helspänn hela tiden. Hade ungefär 25% hälsa kvar på slutet. Sista fienden börja cappa basen, men jag fick in en fullträff precis innan han skulle skjuta mot mig. Var alldeles skakis efteråt, men vilken skön känsla.

Snyggt jobbat! Men säkert att det var du mot 5 i slutet? Det borde ha resulterat i en Kolobanov medalj

"Kolobanov's Medal

Awarded to a player who stands alone against five or more enemy tanks or self-propelled artillery and wins. Unavailable in Clan Wars.

Colonel Zinoviy Kolobanov was a Soviet tank ace who destroyed 22 German tanks, 2 guns and 2 half-tracks with his KV-1 in battle on August 19, 1941."
Citera
2014-04-26, 18:41
Medlem
Citat:

Nej, däremot en kompis med 1400 battles som använder auto-aim 24/7.

ARTY POWER!
http://oi61.tinypic.com/bg9rv7.jpg

Det var 3 (mig inräknat) artys kvar i mitt lag mot 4styck (en medium två LT en arty) och de började cappa medan vi alla 3 artys var kvar i våra bas och allt såg hopplöst ut men då jag tog på mig ledarrollen och snackade med andra artys att jag drar dit och spotta så de andra i mitt lag kan skjuta.

Jag kom dit och offrade mig, hann dödat en innan min vagn sprängades. Mitt lag fick ett par kills sen de drog dit och gjorde slut på den sista vagn medium och vann matchen.

Feels good to be awesome.
Citera
2014-04-26, 18:58
Medlem
Kapten Kagges avatar
Jag har haft såna skitspel i min Hetzer att det är nåt alldeles otroligt!

Visserligen stockkanon men den ska ju i alla fall ha 103 mm penetration.. jo tjena.

Himmelsdorf:
Skjuter i sidan på tornet på en Chi-Nu Kai (50 mm armor) på 52 m avstånd: "We didn't even scratch them"

En Matilda hänger halvvägs utöver kanten från slottsbacken, jag skjuter och träffar på ovansidan av Matildan... nix, ingen penetration. Förvisso är det 450 meters avstånd men det är ju ovansidan

När jag träffar så faller Matildan ner för kanten och tar 165 hp skada, jag får väl nöja mig med det.

Jag tar mig till cap-cirkeln och står där ett tag. Då kommer fiendens KV-220 och tycker att jag ska ge mig av. Bråk uppstår och jag hinner skjuta 3 skott medan KV-220 närmar sig. KV-220 har 100 mm armor, min kanon har 103 mm penetration på 100 m avstånd. Resultat? Samtliga skott studsar, på mindre än 100 meter och i stort sett rak vinkel.

Jag backar bakom kyrkan och inväntar fienden. Jag skjuter den i tornet (90 mm armor): "Critical hit!" (0 damage!) Jag skjuter igen, denna gång mot chassit på 11 m avstånd. "That one didn't go through!". Förvisso var fienden rejält vinklad här så den kan jag väl köpa.

Sedan lyckas jag få in två skott, då står KV-220 bokstavligen tryckt mot min pipa och jag siktar på maskingevärshålet. Tacka fan för det! KV-220 backar några meter och så är vi tillbaks på "We didn't even scratch them".

Man börjar nästan tro att spelet är riggat
Citera
2014-04-26, 19:06
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Snyggt jobbat! Men säkert att det var du mot 5 i slutet? Det borde ha resulterat i en Kolobanov medalj

"Kolobanov's Medal

Awarded to a player who stands alone against five or more enemy tanks or self-propelled artillery and wins. Unavailable in Clan Wars.

Colonel Zinoviy Kolobanov was a Soviet tank ace who destroyed 22 German tanks, 2 guns and 2 half-tracks with his KV-1 in battle on August 19, 1941."

En i laget var AFK, så tekniskt sett var vi två på slutet. Men då AFk´n ej rörde sig på hela matchen så var jag "ensam".
Citera
2014-04-26, 19:24
Medlem
XpS06s avatar
Citat:
En i laget var AFK, så tekniskt sett var vi två på slutet. Men då AFk´n ej rörde sig på hela matchen så var jag "ensam".

Ajdå, fan vad surt. Kolobanov är svåra att få och att bli "bestulen" på en för att någon idiot i ens lag är afk är inte kul! :/
Citera
2014-04-26, 20:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Igår spelade jag cromwell på ruinberg, körde ut på fältet och upp mot husen, mötte 4 fiender så jag körde tillbaka och gömde mig bakom ett av husen.
Efter en stund skriver en i chatten "gj cromwell" hade 2st borsig långt bak som sköt prick och slog ut 3 av fienderna

Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag kör alltid till stan som heavy för det ger mig skydd mot arty även om lämmeltåget går inte dit.
Highway gjordes om för ett tag sen så det finns skydd vid B1/B2 nånstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Ett lämmeltåg behöver inte vara dåligt, det som är dåligt med dom lämmeltåg som blir i random battles är att dom stannar.
Klassiker är lakeville, 2-3 vagnar kan hålla dalen mot 5-6 välbeväpnade vagnar..helt sinnessjukt vad jag har trollat fienden där med bl.a pershing och at15 som kan sikta nedåt.

Citat:
Använde det mer innan patch 9.0 :/ använde det när jag av nån orsak inte hann sikta, autoaim på fiende och poppa runt ett hörne skjuta och sen snabbt tillbaka igen, använde det ofta på scouts också för jag träffade mer och gjorde mer skada än när jag försökte sikta manuellt.
Efter patch 9.0 har autoaim ändrats så nu siktar den på chassi´t istället för tornet så många skott gör ingen skada, däremot lättare att tracka en fiende och de kan va bra om man har teamkamrater som kan skjuta lite prick.

Citat:

Standardstrid. Seger!

Och så finns det dom som påstår att hetzer inte är op

Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Jag har haft såna skitspel i min Hetzer att det är nåt alldeles otroligt!

Visserligen stockkanon men den ska ju i alla fall ha 103 mm penetration.. jo tjena.
Finns bara en kanon som är värd att spela med och det är 105mm, HE på den har 410 skada så det ska extremt mycket till för att träffa och inte göra skada.
Citera
2014-04-26, 21:17
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Det var det som hände igår på bägge matcherna. Jag och en annan TD vaktade flanken när lemmingtågen for in i stan (körde enbart TD inatt). Fast så fort första fienden syntes där- tvärstopp på alla i stan. Sen gick det ganska fort för fienden att slå ut de. Det gäller i städer att utnyttja terrängen till max, det funkar inte att trängas i en klunga på en trång gata.

Brukar själv åka in i städer när jag kör heavy, men det beror också på motståndet. Minimappen är ett måste, men tyvärr struntar allt för många nuförtiden i att använda den.
Det funkar inte att charga rakt mot något och tro att nån annan ska hjälpa en. Tyvärr, det är ett lagbaserat spel, men det märker man inte ofta nu för tiden. Vet inte hur ofta en majoritet av laget satt sig själva i klistret snabbt och sen börja skrika i chatten att man inte gör något, man är feg och en camper o.s.v. OM 10-12 mindre bra spelare dör inom 1-3 minuter pga idiotiskt beteende, tycker jag faktiskt inte att det är mitt fel. Jag gör alltid mitt bästa för laget med det jag har, men det går inte att ensam försvara, hålla och anfalla vad man ställs emot hela tiden.

Det verkar också som att ju högre upp i tiers MÅNGA; INTE ALLA, spelare är, desto sämre blir de. Ofta TROR jag det beror på att de direkt skaffat det tyngsta som finns utan att ha spelat andra tiers. Jag kan ha fel här, men jag tycker det verkar så. Ett exempel, en KV1 som använde mig i marder 3 som scout/sköld. Låg EFTER mig hela matchen, sköt knappt ett skott. Så fort en fiende dök upp, vad det än var, retirera han direkt.

Men de matcher där samarbetet flyter och alla hjälps åt, de är guld (!) värda. Men de har blivit sällsynta som sagt.

Jag har runt 4k strider nu och ligger fortfarande med T8 som högsta tank. Har inte ens en T9 i stallet.
En kille i min klan skaffade sin första T9 vid 10k strider....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in