2014-04-26, 17:39
Medlem
mikelmiltons avatar
Dagens fångst, från Agata Sax i Uppsala.

http://imgur.com/a/RLnGc
Citera
2014-04-26, 19:26
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Denna nojja för stilkrockar. Ser det bra ut så ser det bra ut, skitsamma i allt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Kul att ett sådant uttalande kommer från trådens Jeffrey~West-fantast.

Visar bara att man kan gilla J~W och ändå ha ett sinne för balans, proportioner och harmoni.
Citera
2014-04-26, 21:05
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Visar bara att man kan gilla J~W och ändå ha ett sinne för balans, proportioner och harmoni.

Apropå det, kommer du att lägga upp bilder på dina nya J~W-skor här framöver? För visst hade du ett par nya på ingång? Även om det inte alltid är min kopp av te direkt, är det ändå alltid skoj att se andras skor.
Citera
2014-04-26, 21:17
Medlem
ShogunAssasins avatar
Är det någon som har fortsatt att använda Glen Karens produkter?
Citera
2014-04-26, 22:58
Medlem
Jag spontanköpte ett par Pediwear Collection Paradis. Jag tyckte de såg trevliga ut på de här bilderna och det kändes som mycket sko för det nätta priset av 109£. Återkommer med en liten recension när de har landat.
Citera
2014-04-27, 12:58
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog

Apropå det, kommer du att lägga upp bilder på dina nya J~W-skor här framöver? För visst hade du ett par nya på ingång? Även om det inte alltid är min kopp av te direkt, är det ändå alltid skoj att se andras skor.

De har anlänt, men ska på en tur till skomakaren först. Då det knappast är högsta prioritet att få ett par kängor åtgärdade så här års vet jag inte när jag tar tag i saken. Det kan ta en vecka eller en månad innan bilderna kommer.

Hannibal-lästen är J~Ws mest beskedliga, så den här gången tror jag att de kan tilltala fler. Jag ska till och med fimpa de röda skosnörena som följde med och ersätta dem med ett par svarta, så att inte Pörr eller Shogun eller någon annan sätter kaffet i vrångstrupen.

Måste ta och skriva till kundtjänst och övertyga dem att ta fram en sadelsko så att jag inte tvingas köpa en icke-J~W-sko nästa gång. Det är ju källa till otillfredsställelse och livslångt tvivel.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2014-04-27 kl. 13:06.
Citera
2014-04-27, 13:17
Medlem
Hej!

Behöver lite input gällande nästa par som ska införskaffas. Valet står mellan brouges och "plain toe cap", i färg mörkbrun. Fördelen som jag ser det med ett par släta skor är de passar bättre till kostym (de gånger man nu använder den), medan ett par brouges kanske gör sig bättre till mer vardagligt bruk?

Jag jobbar på kontor och funderar över om ett par släta skor kanske blir lite för formellt och "tråkigt" till exempelvis jeans och skjorta?

Tacksam för alla synpunkter!
Citera
2014-04-27, 18:13
Medlem
jonnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Gångveck är helt naturligt.

Vill du vara på den säkra sidan kan du posta en bild, så får sakkunskapen uttala sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
I all välmening och utan att lägga några värderingar på märket så ser skorna förjävliga ut på ren svenska Följ Hoodogs tips eller ha dem när du ska supa så jorden välter.

Som Pörr sa, det är naturligt. Det heter ju "gångveck" för att skorna veckar sig när du går och kan endast undvikas genom att inte gå i dem. Hur stora gångvecken blir beror på typ av läder, modell på skon och hur just din gångstil veckar skon. Kan ha viss påverkan om du köpt fel storlek men det är inget tecken på att du har fel storlek.

Har sagt det förr. Personligen tycker jag om gångveck, det är en del i det naturliga "slitaget" som kommer att ge dina skor en fin och unik patina efter några års användning och korrekt skötsel. Välanvända och välvårdade skinnskor (av god kvalitet) är det finaste man kan ha på fötterna

Tack så mycket för svar! Även jag gillar gångveck, men som nybörjare var jag bara osäker på hur mycket jag egentligen kunde förvänta mig.
Citera
2014-04-27, 18:55
Medlem
Förberett ett par loafers inför sommaren: Loake Embankment
Citera
2014-04-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foose
Hej!

Behöver lite input gällande nästa par som ska införskaffas. Valet står mellan brouges och "plain toe cap", i färg mörkbrun. Fördelen som jag ser det med ett par släta skor är de passar bättre till kostym (de gånger man nu använder den), medan ett par brouges kanske gör sig bättre till mer vardagligt bruk?

Jag jobbar på kontor och funderar över om ett par släta skor kanske blir lite för formellt och "tråkigt" till exempelvis jeans och skjorta?

Tacksam för alla synpunkter!

Jag är visserligen inte den största anhängaren till brogues, men jag har svårt att se att cap toes skulle vara ett sämre alternativ till den typen av klädsel. Har du ett begränsat antal skor är det lika bra att köpa skor som går att använda på flera sätt.
Citera
2014-04-28, 10:13
Bannlyst
Enligt bassam skall jag ha 8 G. Vilka skor har jag då att välja på?

http://i.imgur.com/GPbvNAK.jpg
Citera
2014-04-28, 10:16
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Enligt bassam skall jag ha 8 G. Vilka skor har jag då att välja på?

http://i.imgur.com/GPbvNAK.jpg

Hur menar du? Vilka skor du har att välja på bland C&J:s utbud? Eller i största allmänhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in