2014-04-27, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbalistt
Att folk här inte kan acceptera att ISIS har kopplingar till regimen visar bara hur ensidig tråden är.

Kan inte du övertyga oss andra dumskallar om dessa kopplingar?
Citera
2014-04-27, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan
Man märker att du inte har speciellt bra koll på läget. Det finns inte en chans att terroristerna kommer att vinna, förutsatt att ingen utomstående nation går in militärt i Syrien. SAA har monumentum i princip överallt i landet. Det enda terroristerna kan göra nuförtiden är väldigt begränsade lokala offensiver. Bara för att du inte gillar vissa ledare i MÖ betyder det inte att de kommer att falla. Du måste lära dig att skilja på hur du vill att verkligheten skall vara och hur verkligheten faktiskt ser ut.

På tal om framgångar, SAA har tagit över Zabadani som var i princip det sista stora motståndet i Qualamon.
http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2014/04/syria-rebels-surrender-border-town-2014426152724543924.html

Enligt Syrian Perspective så har SAA tagit tillbaka Kessab, inte för att det är den säkraste källan...
http://www.syrianperspective.com/2014/04/syrian-army-enters-kassab-and-liberates-armenian-center.html

Man märker också hur trångsynt du är som dissar ett helt land pga att du inte gillar ledarskapet. Men för att svara på din fråga så kan jag berätta att jag har varit i Iran (nej jag är inte religös) och jag tyckte om landet väldigt mycket. Trevliga människor, god mat, skitsnygga brudar och skön kultur. Det är otroligt stor skillnad mot de arabländer jag har varit i där folk är väldigt religösa och allmänt otrevliga och hala. Min uppfattning är att en stor del av befolkningen i Iran inte vill leva under religöst styre. Jag skulle inte vilja bo där permanent, då passar Sverige mig bättre. Testa att åka dit själv, vem vet det kanske öppnar dina vyer och minskar din trångsynthet lite grann?

Haha ge dig nu, Syrien ser ut som en soptipp tror du att världens kungar (judar) kommer att låta den efterblivna Assad (ja ansiktet ser skev ut) att sitta kvar vid makten?

Intressant, men tänk om jag har varit där? Du får sluta ha fördomar.. Trångsynt skulle vara rätt ord. Det verkar som att du har shiitisk bakrund och det säger mycket om din stöd för Assad. Libanes kanske?

Vi får se vad som händer, majoriteten av alla i Syrien vill få bort Assad och det kommer att ske. Har väst förlorat i något arab land? Glöm inte att Syrien och Iran sitter på stolen för att Ryssland och Kina inte låter väst leka med dem.. Japp.

Må bäst!
Citera
2014-04-27, 03:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av haraldwin
Muslimer ägs av en liten jude stat, om Iran och dess arabiska hundar hade haft stake så skulle de attackera Israel för länge sedan.

Glöm inte att ni STORA KRIGARE behöver oss Ortodoxa Kristna för att inte bli påsatta av er egna religion..

Behöver er ortodoxa kristna? Nu menar jag inget illa alls mot kristna, men Hezbollah gjorde ett ganska fint jobb utan er 2006 (fanns iofs säkert kristna, sunni osv som deltog i kriget men du fattar vad jag menar . Men men, majoriteten i Syrien vill få bort Assad, jaså? Vad baserar du detta på? Faktum att han fortfarande sitter kvar som president efter 3-4 år i ett slags krig som är otroligt svårt att vinna. Tyder snarare på att majoriteten av folket vill ha kvar honom.
Citera
2014-04-27, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn
Behöver er ortodoxa kristna? Nu menar jag inget illa alls mot kristna, men Hezbollah gjorde ett ganska fint jobb utan er 2006 (fanns iofs säkert kristna, sunni osv som deltog i kriget men du fattar vad jag menar . Men men, majoriteten i Syrien vill få bort Assad, jaså? Vad baserar du detta på? Faktum att han fortfarande sitter kvar som president efter 3-4 år i ett slags krig som är otroligt svårt att vinna. Tyder snarare på att majoriteten av folket vill ha kvar honom.

Ah må bäste man vinna, men glöm inte att araberna inte skulle leva utan Irans cash flow! Sen så har vi Ryssland som backar Assad och Iran, annars vore de döda och det vet du..

Tycker du om den nuvarande regimen i Iran? Jag är emot den och skulle vilja se befolkningen fri.
Senast redigerad av haraldwin 2014-04-27 kl. 03:44.
Citera
2014-04-27, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn

Tror du själv att han är ortodox-kristen? Han är kurd, läs hans historik.

För övrigt har Assad inte ställt upp i valet ännu. Det har bara tre kandidater gjort varav en kvinna.
Citera
2014-04-27, 10:12
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ah må bäste man vinna, men glöm inte att araberna inte skulle leva utan Irans cash flow! Sen så har vi Ryssland som backar Assad och Iran, annars vore de döda och det vet du..

Tycker du om den nuvarande regimen i Iran? Jag är emot den och skulle vilja se befolkningen fri.

Du som är "kristen ortodox". Av vem vill du ha din frihet? Av Islamic Front, ISIS eller al-Nusra?
Det tycks som föregående skribent anmärkt, vara så att du inte är kristen eller ortodox, utan snarare kurd, av dina tidigare inlägg att döma.
Citera
2014-04-27, 10:18
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wercoltese
För övrigt har Assad inte ställt upp i valet ännu. Det har bara tre kandidater gjort varav en kvinna.

Jag förstår inte om Assad ställt upp eller inte. I media skrivs det "against Assad", men samtidigt har jag aldrig sett något officiellt uttalande om att Assad vill ställa upp. Är han redan uppställd som kandidat kanske? Jag minns i hans tidigare intervjuer där han brukade säga att han "kanske" skulle kandidera år 2014, om befolkningen ville. I sådana fall måste ett uttalande komma. Försöker man med att sätta en bulvan på stolen för att stävja den internationella kritiken och pressen? Har svårt att tro det.

Citat:
According to a new election law, the balloting must be contested by more than one candidate. So, at least one candidate was expected to run against Assad to give the election a veneer of legitimacy.

Mr Assad, who became president after the death of his father Hafez in 2000 and whose current term ends on July 17, is expected to stand and win another seven-year term despite the three-year-old civil war.

It will be Syria's first presidential election - previously a referendum was held on a single candidate but that system was replaced by an amendment to the constitution.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/10782123/Syria-election-first-candidate-steps-forward-to-take-on-Assad.html
Citera
2014-04-27, 11:12
Medlem
Herbalistts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan
Kan inte du övertyga oss andra dumskallar om dessa kopplingar?
1. Alla som är högtuppsatta i ISIS är gamla baathister precis som er teddy björn Assad.
2. Varför krigar bara isis mot YPG IF och FSA?
3. Hur har den brigaden utanför Raqqa klarat sig så lång tid? Tror du att dom är terminators eller? Vet du hur många terrorister det finns i Raqqa? Och hur många soldater kan en SAA brigad innehålla?
Citera
2014-04-27, 11:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardalan
Då var det dax att traska in här packad och sur.

Alltså folk måste få in det i huvudet någon gång. Hur många dör dagligen till följd av sunni terrorism i Bagdad och jämför detta med hela kontinenten Europa eller Nordamerika för den delen. Det har typ skett ett 10 tal islamistiska terrorattentat i västvärlden, sammanlagt. Så vad menar du med att pannbenet Assad bekämpar iq befriade terrorister åt väst? 99,999999999999% av all islamistisk terrorism är riktad mot muslimer i Mellanöstern.

Assad gör inte ett skit, men han tillsammans med Ryssland är duktiga på att sälja den här bilden till västerlänningar. Grattis, du har blivit lurad. BTW tror du verkligen något är grattis i den här världen? Tror du pannbenet är motiverad att bekämpa västvärldens så kallade fiender när hela hans land är i ruiner och han kämpar för överlevnad. Han gör som sagt inget för västvärlden och han skall heller inte få en kycklingklubba av dom.

Det är så patetisk att du dragit på honom offerkoftan. Tycker du verkligen att det är synd om honom?

Och nu till den här retard disskussionen om huruvida Assad eller hans dynasti skapat ISIS. Nu är detta inte riktat bara till dig, utan alla personer i tråden. Måste vi låtsas som att vi är hjärncells befriade varelser som inte fattar någonting? Det är klart att han inte har skapat ISIS! Men om ni försöker att läsa inläggen så kanske ni fattar vad vi menar. Har ni ens någon kunskap om terrornätverk? Vet ni ens något om hur radikala grupper arbetar? Jag ska berätta för er. Eller jag orkar inte.

Det får bli en kort version. Det finns flera hundra undergrupper som är kopplade till ISIS. Flesta av dom har funnits flera decennier innan ISIS kom till. En del av dessa undergrupper/nätverk har blivit skapade av Iran för länge sedan och därefter har man använt sig av dom för egna intressen. Tex när amerikanska soldater var stationerade i Irak. Idag så har alla dessa sunni grupper vänt sig emot sina tidigare uppdragsgivare. Varför är detta så svårt för er att ta till er?

Det är även väldigt logiskt att en del förbindelser fortfarande existerar.

Jag förnekar absolut inte att de absolut flesta som blir offer för terrordåd är muslimer, i synnerhet shiamuslimer.

Men det är också ett faktum att många radikaliserade islamister är svurna fiender till väst, och skulle onekligen anfalla mål och människor i väst, om dessa islamister nu inte var upptagna med annat, nämligen att bekämpa shiamuslimer i Irak och Assads regim, shiamuslimer, kristna m.fl. i Syrien.

Så för varje dödad sunni-terrorist i Syrien så blir det en mindre som kan anfalla väst i framtiden. Sedan radikaliserar iof vissa muslimer av konflikten i Syrien, även sådana som bor i väst, det är sant. Men denna radikalisering gäller en minoritet som hur som helst skulle kunnat bli radikaliserad på vilket sätt som helst, t.ex. över "omoralen" väst, eller någonting annan som vi, överhuvudtaget, inte ser som något problem.

Assad är givetvis enbart intresserad av att sitta kvar vid maktens grytor. Men genom att försöka göra detta så tar han kål på en massa terrorister, (och tyvärr även oskyldiga syriska civila), som annars skulle kunna anfalla mål och människor i väst.

Slutligen: Iran stödde en shiamuslimsk milis i Bagdad, Mahdinmilisen. Att Iran skulle stödja sunniterrorister faller på sin egen orimlighet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mahdimilisen
Citera
2014-04-27, 12:15
Avslutad
Citat:

Faktum att du skriver saker som må bäste man vinna tyder på att du inte ens tar detta seriöst. Folk blir brända till döds levande inkl kurder om du nu är det. FOlk får huvudet avskurna och det finns jävligt mkt mer var det kom ifrån. Bästa man håller på att vinna, han går vid namnet Bashar och är stödd av Hezbollah och hemlandet Iran, du snackar hela tiden om hur VÄST VÄST VÄST hade gjort det osv osv osv om det inte vore för Ryssland. Väst är som du och jag vet en hel del länder som suger USAs > Israels kuk. Ryssland, Iran (och Hezbollah), mujahideen från alla kanter i världen kommer till Syrien för att stå vid deras sida under dessa hemska tider.
Citera
2014-04-27, 12:25
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:

Och Israel hade överlevt utan USAs och EUs stöd? Dom får ju inte bara biljoner av USA?
Citera
2014-04-27, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag förnekar absolut inte att de absolut flesta som blir offer för terrordåd är muslimer, i synnerhet shiamuslimer.

Men det är också ett faktum att många radikaliserade islamister är svurna fiender till väst, och skulle onekligen anfalla mål och människor i väst, om dessa islamister nu inte var upptagna med annat, nämligen att bekämpa shiamuslimer i Irak och Assads regim, shiamuslimer, kristna m.fl. i Syrien.

Så för varje dödad sunni-terrorist i Syrien så blir det en mindre som kan anfalla väst i framtiden. Sedan radikaliserar iof vissa muslimer av konflikten i Syrien, även sådana som bor i väst, det är sant. Men denna radikalisering gäller en minoritet som hur som helst skulle kunnat bli radikaliserad på vilket sätt som helst, t.ex. över "omoralen" väst, eller någonting annan som vi, överhuvudtaget, inte ser som något problem.

Assad är givetvis enbart intresserad av att sitta kvar vid maktens grytor. Men genom att försöka göra detta så tar han kål på en massa terrorister, (och tyvärr även oskyldiga syriska civila), som annars skulle kunna anfalla mål och människor i väst.

Slutligen: Iran stödde en shiamuslimsk milis i Bagdad, Mahdinmilisen. Att Iran skulle stödja sunniterrorister faller på sin egen orimlighet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mahdimilisen

Haha tänkte nyss på hur folk egentligen tänker som påstår att Iran skulle någon stödja ISIS eller liknande. Man stödjer ISIS samtidigt som man stödjer Mahdi armén i Irak? Man stödjer Hezbollah samtidigt som ISIS? Men man jagar ner och dödar Jundullahs ledare? Asså Det bara går inte ihop, folk får det nästan till att se ut som att Iran är bara uttråkade och gör vad dom vill för skojs skull. Du kan komma ifrån vart du vill eller tillhöra vilken religion du vill, sålänge du är emot USA så står Iran vid din sida, bara fråga Hamas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in