2014-04-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haraldwin
Haha "kom med bevis" när de passar Assad älskare, han är en massmördare och kommer att gå bort med Iran. Känner lycka över det och inget annat! Assad och Iran skapade ISIL surfa lite så ser du, orka med hjärndödhet som du bjuder på.

Är det nån här som är hjärndöd så är det du. Kom inte med massa påståenden du inte kan backa upp troll. Du visar väldigt tydligt att du är på en annan planet med ditt resonemang att Assad och Iran kommer att gå bort. I den verkligheten jag lever i så finns det inga tecken på att dem kommer att gå någonstans.

FYI så är jag ingen Assad älskare.
Citera
2014-04-26, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan
Är det nån här som är hjärndöd så är det du. Kom inte med massa påståenden du inte kan backa upp troll. Du visar väldigt tydligt att du är på en annan planet med ditt resonemang att Assad och Iran kommer att gå bort. I den verkligheten jag lever i så finns det inga tecken på att dem kommer att gå någonstans.

FYI så är jag ingen Assad älskare.

Haha okej de låter bra, jaja attackera den som är begåvad.. När dina pojkvänner faller så kommer vi att minnas denna stund.
Citera
2014-04-26, 17:46
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Haha "kom med bevis" när de passar Assad älskare, han är en massmördare och kommer att gå bort med Iran. Känner lycka över det och inget annat! Assad och Iran skapade ISIL surfa lite så ser du, orka med hjärndödhet som du bjuder på.

Roligt hur alla jihadist-älskare alltid är helt förvirrade.

ISIS skapades inte av Iran eller Syrien. ISIS(då ISI) skapades av fd. baathister ur Irak's tidigare (saddam-regimens-) underättelsetjänst och arme. Skillnaden mellan Saddam och hans underhuggare var att underhuggarna visste redan från början att dem skulle få storstryk av USA och därav var det redan planerat sedan innan, att dem skulle fokusera på att nöta ner "ockupationsmakten" på sikt istället för att satsa allt på 1 kort tillsammans med Saddam.

Givetvis fick dessa element som USA kallade för "insurgents", stöd-, både materiellt och ekonomiskt, -av Iran och Syrien. Det finns många klipp och bilder på beslagtagna sprängmedel, minor etc... från te x. Iran, som beslagtogs av amerikanerna under tiden dem var verksamma i Irak.

Men att ISIS ska vara skapade av Iran eller Syrien stämmer inte. Det är konspirationsteorier från FSA/AlQaida/AlNusra/Kurderna enligt mig. Dem gör automatiskt kopplingen mellan ISIS och Syrian/Iran pga. det tidigare stödet, och glömmer eller bortser heeeelt och hållet stridigheter mellan SAA och ISIS som rasat tidigare under konflikten. Gemensama operationer med FSA, ISIS, AlNusra etc etc.. Finns flera stycken, bara googla så hittar man information direkt.

Hela konspirations-teorin föddes efter att AlNusra-ledaren "Al-Jolani" fick ett ev. storhetsvansinne och bröt alla kontakter med ISIS då han antagligen hade fått lite luft under vingarna av ev. andra "sponsorer" efter att byggt broar i Syrien. AlNusra var i själva verket i början av konflikten, en dotter-organisation till ISI(ISIS) som Al-Baghdadi startade. Att ISIS har stridit mer mot jihadister än SAA på den senaste tiden kan härledas till att ISIS/Al-Baghdadi anser att AlNusra/Al-Jolani är förrädare och backstabbers etc.

ISIS/ISI är idag en stark sunni-extremist-organisation i Irak. I dagens läge styrs Irak av Shia-muslimer, som dessutom är pro-iranier... Det är ganska enkelt att dra 1+1... Dvs. Saudi & Qatar är dem som med störst sannolikhet stödjer dem och vill ha ett ostabilt Irak.

Blickar man även mot Turkiet och Kurderna så ser man snabbt att ISIS är ett utmärkt redskap för turkarna emot Kurderna... Se även det senaste tjafset om Shah Suleyman-Graven som ligger på Syrisk mark...

http://www.thenewstribune.com/2014/04/23/3162891/turkish-soldiers-inside-syria.html
Citat:
Turkish troops conducting a resupply mission to a small Turkish military post inside Syrian territory were ambushed and detained Wednesday by Islamic extremists affiliated with the Islamic State of Iraq and Syria, according to Turkish media reports.

The troops were later returned to Turkey, news outlets in the Turkish city of Sanliurfa said. But it wasn’t clear what happened to the four armored personnel carriers they’d been traveling in. One report said ISIS had kept the vehicles, which had been seen flying ISIS flags.

http://www.liveleak.com/view?i=e84_1398262393 -
Citat:
"Large Turkish military convoy enters syrian territory... According to reports, six tanks and 12 armored
vehicles have been deployed within 200 meters of ISIL bases, and there
are also claims that ISIL has started to send reinforcements to the
area."

Väldigt passande, speciellt när man tänker på jihadisternas (Turkiet-sponsrade-)offensiv nu senast i Latakia som misslyckades...

Så enligt mig, är kopplingarna mellan Syrien/Iran och ISIS/ISI larviga och något desperata.
Senast redigerad av flygandemalvakt 2014-04-26 kl. 17:51.
Citera
2014-04-26, 21:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Vänta nu! Irak är ett land som styrs av en, övervägande shiamuslimsk regering, (som USA var så vänlig gentemot Iran att offra blod för).

Skulle Iran skapa och stödja en terrororganisation som mördar shiamuslimer nästan varje dag? Någon måtta på omfånget av foljehatten får det väl vara!

Jo, Assad är en massmördare. Men han bekämpar sunniterrorismen åt väst, utan att få något tack för det. Och, ja, Assad kommer nog, så småningom, att både försvinna ifrån makten i Syrien och ställas inför ICC. Dock är det inte alls omöjligt att han faktiskt skulle vinna ett helt demokratiskt val i Syrien, detta tack vare dina salafist/Wabbaist vänners horribla terror aktiviteter som drabbat många syriska civila.

Men jag tror inte ens att Assad skapat ISIL. Det finns, tyvärr, tillräckligt många radikaliserade islamister som kan skapa sådana terrororganisationer helt på egen hand, (givetvis får de dock stöd ifrån KSA).
Citera
2014-04-26, 21:45
Medlem
Citat:
Haha okej de låter bra, jaja attackera den som är begåvad.. När dina pojkvänner faller så kommer vi att minnas denna stund.

Ahh ok nu har du verkligen övertygat mig, du har ju verkligen rätt. Det börjar med Assad och slutar med Putins och Kim Jong-un fall va? Kan du förklara mer?

Så sjukt informativt inlägg som verkligen överglänsar allt annat som har postats i denna tråden. Du har så mycket visdom att komma med, att jag känner mig hedrad av att få läsa dina inlägg av högsta kvalite.
Citera
2014-04-26, 22:03
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardalan
Vad förväntar du dig? Dom krigar trots allt mot alaviter och shiiter. Det är rationellt att dom likställer ISIS med sina fiender. Detta sker även högst upp i trappan. Hur många gånger har man inte hört Turkiets utrikesminister påstå att ISIS har koppling med regimen.

Haka inte upp dig på ordet "moderat" för det har ingen relevans i sammanhanget. Sedan så är det ett begrepp som är totalt sönder knullad. Och den har västerländsk ursprung. Så blir det när efterblivna europeiska journalister ska börja raljera om Mellanöstern. Dom vet ingenting och ska försöka tyda genom sitt perspektiv. Finns det ens något som kan kallas "moderat" i den islamiskpolitiska arenan, i Mellanöstern?

Begreppet moderat har relevans av det enkla skälet att USA och allierade använder det som en vägvisare för vilka rebeller ska skall rustas upp och stödjas. Rebellgrupper i Syrien benämner sig själva för moderata, vilket dem gjorde i videoklippet som startade denna diskussion.

Dina filosofiska tankar om begreppet saknar däremot relevans.
Citera
2014-04-26, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan
Ahh ok nu har du verkligen övertygat mig, du har ju verkligen rätt. Det börjar med Assad och slutar med Putins och Kim Jong-un fall va? Kan du förklara mer?

Så sjukt informativt inlägg som verkligen överglänsar allt annat som har postats i denna tråden. Du har så mycket visdom att komma med, att jag känner mig hedrad av att få läsa dina inlägg av högsta kvalite.

Man vet aldrig vem som vinner, men när väst + andra betalar och beväpnar dessa rebeller så kan de vinna..

Personligen så gillade jag Kadaffi, han va den bästa arabiska ledaren genom hela historien, resten är skit + den iranska regimen. Skulle du bo i Iran?
Citera
2014-04-27, 00:46
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil

Är du efterbliven eller försöker du vara rolig? Ingenstans har vi påstått att ISIS är allierad med regimen. Det vi, eller åtminstone jag påstår är att Syrien har gett stöd till ISIS innan syriska inbördeskriget. Exakt som USA gav talibanerna stöd under 80-talet. Sen om syriska regimen och ISIS samarbetar kan jag inte säga något om.

Nej din efterblivna råtta, Syrien har aldrig gett ISIS stöd, och nej dom samarbetar verkligen inte. Om du hade haft någon verklighetsuppfattning hade du förstått det.
Citera
2014-04-27, 00:47
Medlem
Ardalans avatar
Då var det dax att traska in här packad och sur.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vänta nu! Irak är ett land som styrs av en, övervägande shiamuslimsk regering, (som USA var så vänlig gentemot Iran att offra blod för).

Skulle Iran skapa och stödja en terrororganisation som mördar shiamuslimer nästan varje dag? Någon måtta på omfånget av foljehatten får det väl vara!

Jo, Assad är en massmördare. Men han bekämpar sunniterrorismen åt väst, utan att få något tack för det. Och, ja, Assad kommer nog, så småningom, att både försvinna ifrån makten i Syrien och ställas inför ICC. Dock är det inte alls omöjligt att han faktiskt skulle vinna ett helt demokratiskt val i Syrien, detta tack vare dina salafist/Wabbaist vänners horribla terror aktiviteter som drabbat många syriska civila.

Men jag tror inte ens att Assad skapat ISIL. Det finns, tyvärr, tillräckligt många radikaliserade islamister som kan skapa sådana terrororganisationer helt på egen hand, (givetvis får de dock stöd ifrån KSA).
Alltså folk måste få in det i huvudet någon gång. Hur många dör dagligen till följd av sunni terrorism i Bagdad och jämför detta med hela kontinenten Europa eller Nordamerika för den delen. Det har typ skett ett 10 tal islamistiska terrorattentat i västvärlden, sammanlagt. Så vad menar du med att pannbenet Assad bekämpar iq befriade terrorister åt väst? 99,999999999999% av all islamistisk terrorism är riktad mot muslimer i Mellanöstern.

Assad gör inte ett skit, men han tillsammans med Ryssland är duktiga på att sälja den här bilden till västerlänningar. Grattis, du har blivit lurad. BTW tror du verkligen något är grattis i den här världen? Tror du pannbenet är motiverad att bekämpa västvärldens så kallade fiender när hela hans land är i ruiner och han kämpar för överlevnad. Han gör som sagt inget för västvärlden och han skall heller inte få en kycklingklubba av dom.

Det är så patetisk att du dragit på honom offerkoftan. Tycker du verkligen att det är synd om honom?

Och nu till den här retard disskussionen om huruvida Assad eller hans dynasti skapat ISIS. Nu är detta inte riktat bara till dig, utan alla personer i tråden. Måste vi låtsas som att vi är hjärncells befriade varelser som inte fattar någonting? Det är klart att han inte har skapat ISIS! Men om ni försöker att läsa inläggen så kanske ni fattar vad vi menar. Har ni ens någon kunskap om terrornätverk? Vet ni ens något om hur radikala grupper arbetar? Jag ska berätta för er. Eller jag orkar inte.

Det får bli en kort version. Det finns flera hundra undergrupper som är kopplade till ISIS. Flesta av dom har funnits flera decennier innan ISIS kom till. En del av dessa undergrupper/nätverk har blivit skapade av Iran för länge sedan och därefter har man använt sig av dom för egna intressen. Tex när amerikanska soldater var stationerade i Irak. Idag så har alla dessa sunni grupper vänt sig emot sina tidigare uppdragsgivare. Varför är detta så svårt för er att ta till er?

Det är även väldigt logiskt att en del förbindelser fortfarande existerar.
Citera
2014-04-27, 02:07
Medlem
Herbalistts avatar
Att folk här inte kan acceptera att ISIS har kopplingar till regimen visar bara hur ensidig tråden är.
Citera
2014-04-27, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herbalistt
Att folk här inte kan acceptera att ISIS har kopplingar till regimen visar bara hur ensidig tråden är.

Vem bryr sig, när mördarna faller så kommer de att sluta logga in.
Citera
2014-04-27, 02:39
Medlem
Citat:
Man vet aldrig vem som vinner, men när väst + andra betalar och beväpnar dessa rebeller så kan de vinna..

Personligen så gillade jag Kadaffi, han va den bästa arabiska ledaren genom hela historien, resten är skit + den iranska regimen. Skulle du bo i Iran?

Man märker att du inte har speciellt bra koll på läget. Det finns inte en chans att terroristerna kommer att vinna, förutsatt att ingen utomstående nation går in militärt i Syrien. SAA har monumentum i princip överallt i landet. Det enda terroristerna kan göra nuförtiden är väldigt begränsade lokala offensiver. Bara för att du inte gillar vissa ledare i MÖ betyder det inte att de kommer att falla. Du måste lära dig att skilja på hur du vill att verkligheten skall vara och hur verkligheten faktiskt ser ut.

På tal om framgångar, SAA har tagit över Zabadani som var i princip det sista stora motståndet i Qualamon.
http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2014/04/syria-rebels-surrender-border-town-2014426152724543924.html

Enligt Syrian Perspective så har SAA tagit tillbaka Kessab, inte för att det är den säkraste källan...
http://www.syrianperspective.com/2014/04/syrian-army-enters-kassab-and-liberates-armenian-center.html

Man märker också hur trångsynt du är som dissar ett helt land pga att du inte gillar ledarskapet. Men för att svara på din fråga så kan jag berätta att jag har varit i Iran (nej jag är inte religös) och jag tyckte om landet väldigt mycket. Trevliga människor, god mat, skitsnygga brudar och skön kultur. Det är otroligt stor skillnad mot de arabländer jag har varit i där folk är väldigt religösa och allmänt otrevliga och hala. Min uppfattning är att en stor del av befolkningen i Iran inte vill leva under religöst styre. Jag skulle inte vilja bo där permanent, då passar Sverige mig bättre. Testa att åka dit själv, vem vet det kanske öppnar dina vyer och minskar din trångsynthet lite grann?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in