Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Dzerzhinsky
De kan ju spridas överallt. Manpads ges till de ”goda” i oppositionen, vilka blir av med dem till de ”onda” och då är Pandoras box öppnad.
Det var vad jag och Chris sa ja.
Citat:
Det är inte världens smartaste regim som sitter i Washington. Inte att förglömma heller, är att det militärindustriella komplexet skall reproduceras. Med Manpads på drift kommer den amerikanska regimen att ges än mer befogenheter då det gäller övervakning och kontroll, både nationellt som internationellt och utvecklingen mot den rena fascismen drivs på. När de första civila flygplanen börjar trilla ned runt omkring i världen - och varför inte i USA - så är vi en bra bit på väg.
Vilket dravel. Den här tråden handlar om Syrien, inte konspirationsteorier om CIAs allsmäktighet. För det är något vi inte sett av i Syrien. Jag tänkte någon med kunskap i frågan kunde bidra med information om till exempel de eventuella kinesiska manpads som det ryktades om, ifall dessa levererats av de kineska högt uppsatta bröder som dömdes till döden för vapensmuggling till exempel (sas vara till afrika men vet inget mer om det) Närheten till Israel gör förresten att jag inte tror att USA går med på att någon som helst sorts AA sprids, inte heller från Saudi. Skulle vara om det är någon sorts gammalt, tung och med extremt kort räckvidd från sovjet som saudierna har som kan ta ner helikoptrar på låg höjd? Men det skulle hota Israel ändå.
Som sagts så gav amerikanerna stinger till afghanerna runt 80 och de förstod snabbt vilket problem det kunde bli när de såg hur effektiva de var mot ryssarna. Vi lär inte se det i modern tid, vilket land med tillverkare av sådana kämpar inte mot muslimska terrorister? Kina, USA Ryssland gör det. Den senare lär inte sprida dylikt i sitt närområde annat än att det är egna specialtrupper som ges 1 exemplar med en laddning pga risken att de säljer manpads vidare till muslimska terrorister.