2014-04-25, 01:12
Medlem
Kleo95s avatar
[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
]Nackdelen med Migrationsverket är att du inte kan ta det svart..[/b] Men du kan faktura in pengarna i ett AB och sedan kan förra de vidare till bolag utomsland, det är så Bert Karlsson och andra asylbaroner inom asylindustrin gör.

Min poäng var att visa att man inte behöver hyra ut till Migrationsverket för att tjäna pengar på bostaden.
Men sådana siffror som du angav.... Jag är schockad...
Är det verkligen så, 500kr/ dag per person????
Vill inte verka otrevlig- vi känner ju varandra här på FB men vill gärna ha källan på påståendet
Citera
2014-04-25, 04:44
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
[/b]

Min poäng var att visa att man inte behöver hyra ut till Migrationsverket för att tjäna pengar på bostaden.
Men sådana siffror som du angav.... Jag är schockad...
Är det verkligen så, 500kr/ dag per person????
Vill inte verka otrevlig- vi känner ju varandra här på FB men vill gärna ha källan på påståendet

Bert Karlsson tjänar 300:- per person och dag per dag på sina asylanläggningar . Det finns grova pengar att tjäna asylindustrin, det är därför de är så många skriker sej varma om att vi skall ta emot fler, korruption bland MP politiker som får mutor och andra aktörer som tjäna grova pengar på denna smutsiga människohandel är stort i Sverige.

Man behöver någorlunda fina lokaler i ett gamla nerlagt motell eller liknade. Man kan få rum 4-5 flyktingar i varje logement, sedan köper lite självdöda djur ifrån närmaste grisbonde gör mat på till flyktingarna, så gör du lätt en vinst på 250:- per dag och flykting.
Citera
2014-04-25, 18:27
Medlem
Vill man hyra ut till flyktingar/asylsökande ska man tänka med hjärtat inte med plånboken! Det är inte bara att lämna nycklar och hus/villan. Och vänta på ersättningen. Man måste offra sej en del. Serva med ordentliga måltider. Städa och hålla rent. Har familjen barn blir man barnvakt. Lära dom svenska och skjutsa dom runt till olika aktiviteter. Finnas till hands med olika myndigheter.
Citera
2014-04-26, 00:01
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energica
Vill man hyra ut till flyktingar/asylsökande ska man tänka med hjärtat inte med plånboken! Det är inte bara att lämna nycklar och hus/villan. Och vänta på ersättningen. Man måste offra sej en del. Serva med ordentliga måltider. Städa och hålla rent. Har familjen barn blir man barnvakt. Lära dom svenska och skjutsa dom runt till olika aktiviteter. Finnas till hands med olika myndigheter.
Oj oj oj! Ingår sextjänster också kanske om de är ensamstående män?
Citera
2014-04-26, 06:15
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Oj oj oj! Ingår sextjänster också kanske om de är ensamstående män?
Ditt inlägg antyder till att det finns flyktingar som är ensamstånde kvinnor, vilket jag starkt betvivlar.
Citera
2014-04-27, 11:33
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
Ditt inlägg antyder till att det finns flyktingar som är ensamstånde kvinnor, vilket jag starkt betvivlar.

Varför betvivlar du?
Man kommer hit ( om man har råd) hela familjen, men pappa och mamma är inte gifta enligt svenska lagar ( det gäller muslimer) så ber man om asyl separat ( eller ska skilja sig i processen).
Till slut får man status flyktingar och som följd TVÅ lägenheter- med förtur och betalade av soc.
Mamman räknas som ensamstående. Eller hur?
I övrigt förstår jag inte vad du menade.
Jag är kvinna.
Citera
2014-04-27, 11:41
Medlem
Den stora missen är väl alla militärlogement som blev nerlagda lite för tidigt.
Nu har ju oftast företag hyrt in sig på dessa platser.
Men som utvecklingen ser ut idag så kommer varenda föreningsbyggnad och kyrka att bebos av silverryggar inom en snar framtid.
Citera
2014-04-27, 11:52
Medlem
Citat:
Varför betvivlar du?
Man kommer hit ( om man har råd) hela familjen, men pappa och mamma är inte gifta enligt svenska lagar ( det gäller muslimer) så ber man om asyl separat ( eller ska skilja sig i processen).
Till slut får man status flyktingar och som följd TVÅ lägenheter- med förtur och betalade av soc.
Mamman räknas som ensamstående. Eller hur?
I övrigt förstår jag inte vad du menade.
Jag är kvinna.
Det finns helt klart en fördel i att man uppger sig vara ensam.
Flera av lägenheterna i mitt "getto"hyrs ut i andrahand fast kommunen betalar hyran.

Det kryllar av folk överallt.
Det ser man på dom påklistrade lapparna på lägenhetsdörrarna.

Upp till fyra olika efternamn,och nio!! personer har jag sett på en dörrjävel.
Jag hör bönestunder varenda kväll,går jag ut på balkongen så skriks arabiska ord konstant på gården.
Jag flyttar som tur är i sommar,och det blir då en jordbruksfastighet::halleluja;;
Citera
2014-04-27, 14:22
Medlem
retepm.s avatar
Man kan ju hyra ett antal sommarstugor be om bidrag till de stackars barnen och tjäna en hacka. Lite som Bert gör i dagsläget. Varför ska man vara ärlig i ett oärligt land.
Citera
2014-04-27, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Man kan ju hyra ett antal sommarstugor be om bidrag till de stackars barnen och tjäna en hacka. Lite som Bert gör i dagsläget. Varför ska man vara ärlig i ett oärligt land.
Fattar inte att detta kan fortgå,eftersom ingen kan uppge identitet annat än genom tolkad satanism.
Citera
2014-04-29, 22:56
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happymeat
Det finns helt klart en fördel i att man uppger sig vara ensam.
Flera av lägenheterna i mitt "getto"hyrs ut i andrahand fast kommunen betalar hyran.

Det kryllar av folk överallt.
Det ser man på dom påklistrade lapparna på lägenhetsdörrarna.

Upp till fyra olika efternamn,och nio!! personer har jag sett på en dörrjävel.
Jag hör bönestunder varenda kväll,går jag ut på balkongen så skriks arabiska ord konstant på gården.
Jag flyttar som tur är i sommar,och det blir då en jordbruksfastighet::halleluja;;

Samma sak i min getto.
Citera
2014-04-29, 23:01
Medlem
Vohkuns avatar
Nej, aldrig. Med det sagt skulle jag inte heller hyra ut till ett trevligt gammalt par.
Jag trivs bäst ensam på min tomt, i hängmattan, med en bok i handen och min hund i mitt knä. Snokande hyresgäster/grannar vill jag inte ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in