2014-04-23, 20:34
Medlem
sdvinner2014s avatar
Som rubriken lyder, skulle du vilja göra det om du fick betalt för det?

Om inte, motivera gärna varför.
Citera
2014-04-23, 20:36
Medlem
Jag har möjlighet att hyra ut. Men eftersom det är extra krävande att ha en flykting boende så skulle jag lägga mig ganska högt när det gäller krav på ersättning.

Om det skulle vara 4000 kr / mån för rummet i vanliga fall så skulle jag nog lägga mig kring 12.000-15.000 kr / mån för en flykting.

Jag har tre rum att hyra ut isåfall vilket skulle ge mig en fin inkomst på närmare 40.000 spänn / mån.
Citera
2014-04-23, 20:37
Bannlyst
Beror på. Spontant känns det inte som att flyktingar prioriterar att hålla hemmet rent och fräscht.
Citera
2014-04-23, 20:37
Medlem
Ja men inte min lägenhet och inte där jag bor, hyr gärna ut någon annans...
Citera
2014-04-23, 20:39
Medlem
Klart at jag skulle kunna. Det skulle bli lättare att få in dem i samhället på så sätt. Är dock lite resarverad till vem det skulle vara. Skulle inte vilja ha vem som helst i huset.
Citera
2014-04-23, 20:39
Medlem
Burkbubbas avatar
Jag har ett extra sovrum som fungerar som gästrum ibland. Men oftast står det tomt. Jag skulle inte hyra ut det till flyktingar, eller någon annan för den delen. Anledningen är enkel, jag vill inte ha främmande människor boende hemma hos mig.
Citera
2014-04-23, 20:41
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdvinner2014

Hade jag en betongbunker med grusad gårdsplan och golvbrunnar med fettavskiljare i alla rum, sanitetsutrymmen i rostfritt och fönster med okrossbart glas, så hade jag mycket väl kunnat tänka mig en redig negerflock som hyresgäster för en ansenlig summa i månaden. Då kunde jag ligga och tvinna rövhåren och köra navelrodel dagarna i ända medan taxametern tickade in en trygg ålderdom. Blir tillvaron långsam, så kan man ju roa sig med att skjuta med luftgevär på "gästerna" när de irrar omkring utanför bunkern...

Kanske kunde man sticka till dem ett enklare lego-jobb för att vinstmaximera också. Kreativiteten sätter gränserna!
Citera
2014-04-23, 20:49
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdvinner2014

Under förutsättning att jag ville hyra ut alls; Japp, precis som till vilken annan tjomme, under förutsättning att man på något sätt helst kan garantera att det finns inkomst bakom. Och förutsatt att jag hade ett stenhårt kontrakt, som till vem som helst. Det är ju en självbevarelsedrift.

Som förmodad sverigedemokrat detta valet, starkt migrationskritiker och förespråkare för att jag gärna ser utvisning på invandrade brottslingar, så ser jag inga bekymmer att folk som gör rätt för sig också får husrum.
Citera
2014-04-23, 21:16
Medlem
pelle_snusks avatar
Ja, varför inte. Om jag hade något att hyra ut.
Citera
2014-04-23, 23:25
Medlem
Ja, sen när jag fått första månadshyran skulle jag sätta dit dom för att jag inte fått pengar, du tjänar en liten slant plus att det blir några färre flyktingar i Sverige, en solklar Win Win situation
Citera
2014-04-23, 23:27
Bannlyst
Getblod och hönsfjädrar utspritt i lägenheten, nej tack.
Citera
2014-04-23, 23:34
Medlem
Kleo95s avatar
Skulle man betala skatt på de pengarna som blir över månadsavgift?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in