Citat:
Ursprungligen postat av
SilverAudi
Borde jag även göra det från LÄS på HP-proven från exempelvis 90-talet?
Ja, varför inte? De är lika dagens prov. Jag köpte samtliga gamla prov för ca 1900 kr. Proven kommer troligtvis läcka ut förr eller senare, men jag har bestämt mig för att inte kasta ut dem då det var mycket jobb att fixa fram och för att det kostade mig rätt mycket tid och pengar. Om/när jag har nått mitt mål kanske jag inte bryr mig, men nu gör jag det. Själviskt, men jag har en anledning till min inställning. Det räckte med att jag kastade ut ett par stycken så ville en del genast ha allting gratis utan att ens ha sagt ett simpelt "tack"

Orka det när man har lagt flera månader för att få fram allting och dessutom betalar en stor summa för proven...
Vissa förväntar sig allt utan att visa det minsta tacksamhet och det tröttnade jag på. I dag känner jag mig dock generös. Någon som vill ha en gammal provdel för att få en liten bild över hur de gamla proven ser ut, om ni inte redan har sett? För er som överväger att skaffa proven kanske det ger en liten bild av materialet. Har inte på långa vägar kört igenom allt själv då jag varken har hunnit eller prioriterat det, men det mesta ser väldigt relevant ut. De tidigaste proven är lättare dock, speciellt LÄS.
Vilket år vill ni ha LÄS från? Jag ger er som kanske är intresserade två alternativ (det alternativ som får tre röster först av tre olika personer vinner, om nu folk är intresserade av detta lilla evenemang):
Alternativ 1 - Våren 1988
Alternativ 2 - Hösten 1986
Som tävling kan vi säga att den som får flest rätt på denna LÄS-del (man får endast ett försök på sig och får inte ändra alternativ efter hand), får välja en valfri provdel från ett gammalt prov som inte finns ute som jag måste posta i tråden. Tävlingen pågår till 02.00 och era svar måste postas i tråden. Kanske inte låter så generöst, men proven kostade en del för mig. Aja, det var bara en idé...