2014-04-26, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitan
Tja!

Tänker inom nästa vecka försöka bli nummer 1 monk i världen
Har tänkt att jag bara behöver fixa en bra soj och en The Eye of the Storm.
Är dock inte helt säker på att detta kommer göra mig till nummer ETT!

Vad annars skulle jag kunna byta till för item som är enkelt att fixa? Skulle ju kunna crafta bättre bracers och shoulders men det är så jävla tråkigt att leta material.

Här är en länk till min karaktär på diabloprogress. http://www.diabloprogress.com/hero/eribraxus-2106/GoingenV/41397894

Här förövrigt 2 soj's nu som jag skulle kunna göra om till lightning, men då får jag ingen crit på dom. Så om jag räknat rätt så skulle jag knappt öka något av det, och förstört en soj för annan karaktär :/

Varför ens slösa tid på dps monk? Skaffa en sledgefist, Aztur, physical %, EP skill dmg och ha skoj i t6 istället för t2?
Citera
2014-04-26, 16:40
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessx
Okej är det mer grind för crusader för t1 eller är det bara allmänt?
och är det värt att lvla upp en ny crusader eller fortsätta på min barb som är 47 har en dh också i 60 men gillar inte riktigt den spelstillen vill inte dö så fort jag råkar ta ett steg för mycket
Nej, tror han syftar på att levla upp. I 70 krävs det kanske ett par timmars spelande för att ha gear till torment I.

Tar du passiven på crusadern så att du får HP när du blockar så ska allt gå väl. Crusadern är som föregående talare nämnde en aning slöare än barben men inte lika trist. I grupp har du som Crusader ett gäng skills somnpåverkar gruppen
Citera
2014-04-26, 16:44
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessx
Okej är det mer grind för crusader för t1 eller är det bara allmänt?
och är det värt att lvla upp en ny crusader eller fortsätta på min barb som är 47 har en dh också i 60 men gillar inte riktigt den spelstillen vill inte dö så fort jag råkar ta ett steg för mycket
Crusadern dör inte lika lätt som Demon Hunter men han bästa skills är avståndsattacker.
Inte mer grind för crusadern än för andra chars men skall du spela solo tar det ändå ett tag att hitta bra utrustning om du inte har tur. När du klarat act 5 kan du köra adventure mode och torment känns inte alls lika lockande längre.
Citera
2014-04-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Varför ens slösa tid på dps monk? Skaffa en sledgefist, Aztur, physical %, EP skill dmg och ha skoj i t6 istället för t2?

För att det är roligt att ligga först?

Sen så klarar sig dps monkar fint, klarar t4 (solo) utan problem just nu och kommer jag upp över 2 mille elemental och 3 mille elit elemental så kommer jag även kunna köra t6 om jag känner för det.
Citera
2014-04-26, 16:48
Medlem
ImWorthlesss avatar
Hur funkar Diabloprogress egentligen?
" Skitan " som säger att han ska bli #1 har enligt länken han skickar en profildamage på 833k och är rankade 1562 i EU.
Kod:
Profile DPS: 833,218.00
world:	2190	(monk: 185)
Europe:	1562	(monk: 129)

Min profildamage är 849k för min munk och jag är rankade 44590 i EU enligt diabloprogress

Kod:
Profile DPS: 849,135.00
world:	50K+	(monk: 5288)
Europe:	44905	(monk: 3406)

Nu är det inte så att jag direkt bryr mig om rank osv utan mest nyfiken på logiken bakom beräkningen.

EDIT; Såg nu att han lirade Hardcore, jag softcore.
Fail.
Citera
2014-04-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
" Skitan " som säger att han ska bli #1 har enligt länken han skickar en profildamage på 833k och är rankade 1562 i EU.
Kod:

Min profildamage är 849k för min munk och jag är rankade 44590 i EU enligt diabloprogress

Kod:

Nu är det inte så att jag direkt bryr mig om rank osv utan mest nyfiken på logiken bakom beräkningen.

Fail.

Elemental elite dps är det viktiga just nu, profil dps är spelar ingen roll
Citera
2014-04-26, 16:53
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Tja!

Tänker inom nästa vecka försöka bli nummer 1 monk i världen
Har tänkt att jag bara behöver fixa en bra soj och en The Eye of the Storm.
Är dock inte helt säker på att detta kommer göra mig till nummer ETT!

Vad annars skulle jag kunna byta till för item som är enkelt att fixa? Skulle ju kunna crafta bättre bracers och shoulders men det är så jävla tråkigt att leta material.

Här är en länk till min karaktär på diabloprogress. http://www.diabloprogress.com/hero/eribraxus-2106/GoingenV/41397894

Här förövrigt 2 soj's nu som jag skulle kunna göra om till lightning, men då får jag ingen crit på dom. Så om jag räknat rätt så skulle jag knappt öka något av det, och förstört en soj för annan karaktär :/

Skulle du inte tjäna en del på att rolla om din royal grandeur till % crit dmg?
Citera
2014-04-26, 17:00
Medlem
Citat:
För att det är roligt att ligga först?

Sen så klarar sig dps monkar fint, klarar t4 (solo) utan problem just nu och kommer jag upp över 2 mille elemental och 3 mille elit elemental så kommer jag även kunna köra t6 om jag känner för det.

Sjukt ineffektivt att köra solo med monk och sjukt dumt att köra lightning monk i ett party, när du kan boosta ditt party tio gånger så mycket med ep och physical dmg. men gl med elemental elite listan, skulle och säga att det som skulle hjälpa dig där är en Witching hour 500 / 7 / 50, samt en 30/20 soj med 6 cc
Citera
2014-04-26, 17:01
Bannlyst
Citat:
Kod:

Kod:

Fail.

Ingen bryr sig om profil damage. Han menar elemental elite damage.
Citera
2014-04-26, 17:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Till dom andra (inte till dig): Här är ett lysande exempel på varför man inte ska snacka "fackspråk" i svengelska.

Critar betyder "Critical Hits". Eller enklare sett att förstå , vilken skada som poppar upp i gult ovanför monstrens huvuden när du slår på dom. Ju högre siffra ju högre "Crit".

Det finns olika "Builds" för olika karaktärer som ger bra "Crits".

Snackar folk om Elemental DPS eller liknande så syftar dom på attributet "Lightning skill deals 20% more damage" (Givetvis kan du har fire, cold, arcane och physical också)
Ju fler saker du har med "Lightning damage %" dessto bättre "Crits".
Men det hänger inte bara på det, du måste även ha saker som förbättrar din "Critical Hit Chance" (CC som folk säger) och "Critical Hit Damage" (CD som folk säger).

Sen bör du helst ha ett vapen som gör "Lightning damage" , eller valfri elementar skada som passar din karaktär beroende på vilken "Elemental damage %" du valt i din utrustning.
-----
"Pet build" syftar på en specifik effekt som ens "djur" har. Garguatuan tex är ett djur som Witch Doctor kan ha. Wolf är ett djur som Demon Hunter kan han. Olika djur ökar olika effekter beroende på vilken extra runa eller "skill" du valt till tex Wolf eller Garguatuan eller valfri "spell" medföljare. Hos Crusader så finns "Phalanx".
Ett exempel som Djuren kan öka är tex "Critical hit Chance". Eller "Damage done by you and your allies" osv.
Jag tex har ett "Set" (Gröna saker) som heter Marauder till min Demon Hunter. En Demon hunter kan med detta "Set" (exakt 4 delar av det setet) ha alla 5 medföljande djuren. Normalt kan man bara ha 1 av djuren.
Att ha alla 5 djuren ger också alla 5 djurens specialiteter. Jag har dessutom en Legendarisk "Cloak" (Chest Armor för Demon Hunter) som ger 3 extra "Wolfs". Men den räknar bort en av de extra om man kombinerar med Marauder setet (4 olika kroppsdelsskydd). Så man får 2 extra "Wolf".
Alltså får jag 7 djur och deras specialiteter.
Det är alltså EN typ av "Pet build".
Det är väl bara mig veterligen Demon Hunter och Witch Doctor som kan ha renodlade "Pet builds" även om alla karaktärer kan ha en framkallad extra medföljare eller djur.
-----
Sen snackar folk "Elemental build" eller "Fire damage build".
Då syftar dom på det jag beskrev ovan. "Fire damage deals xx% more damage"

Då ska man ha vapen och kroppskyddsdelar eller "Equipment" som ger så mycket Fireskada som möjligt, eller som reducerar kostnaden för att använda just sådana "Skills" (Färdigheter).
Men det är även extremt viktigt att alla dina "Skills" (Färdigheter) har det också. Finns ibland specifika runor (extra "skills" till dina färdigheter) som ger extra % skada på tex Fire.

Det är ett ganska komplext spel, så jag kan inte förklara exakt allt. Men det var lite kortfattat vad folk menar med saker dom säger.
Ett gott tips är att hitta hemsidor som har guider, för på forum som Flashback är det ingen mening att leta fullständiga nybörjarsvar. För folk orkar inte skriva långa texter rent generellt.

Däremot kan du hitta långa guider i forum som är specifika för Diablo 3 och Reaper of Souls.

EDIT: Sen angående Röda gems. Dom ger styrka eller "Strenght" , Crusaders huvud attribut är Strengt. Så han bör har så mycket Strenght som möjligt. Dessutom finns en special effekt som ger "70 extra Strength" per "Socket" (Platsen för gems) som du sätter en "Gem" (Juvel) i.

Enda undantaget är ditt vapen som bör ha Emerald, eller grön "Gem". Den ger "xx% extra Critical hit Damage (CD)" , det gäller ALLA Karaktärer du spelar med.
Jösses vad bra beskrivet! Tackk så jättemycket för att du tog dig tid med detta, nu kan jag kanske äntligen komma in lite bättre i hur spelet funkar.. Själv är jag 48 år (du skriver att du är runt 40) så jag har minsann också spelat Pong och alla härliga gamla arkadspel på den tiden, men då var det ju rätt enkelt - Atari-konsoller, ABC 80, Commodorespelen, Donkey Kong, PacMan, Defender etc etc var ju inte direkt något man behövde spendera timmar med att förstå.. (ev undantag att lära sig banorna i PacMan då ) men i Diablo etc så är det ju lite mer komplext...
Citera
2014-04-26, 17:40
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Ingen bryr sig om profil damage. Han menar elemental elite damage.

Jag hänger med på det
Men det var inte det jag skrev om, samt att jag senare såg att han kör HC och jag SC
Citera
2014-04-26, 18:12
Medlem
Citat:
En " crit " är inte alltid gul då siffrorna visas, den kan likväl vara vit.

Jaja du som alltid ska märka ord.
Så jävla petistessig behöver man inte vara.
Min förklaring var meningen att göra det enkelt för han , inte att du eller någon annan ska komma och peka på ett minimalt oviktigt fel i sammanhanget.

Mitt inlägg var inte ägnat åt att försvara mig mot allvetare utan att hjälpa han på traven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in