2014-04-25, 17:34
Medlem
swebarbs avatar
är det nån som spelar här på NA servern och vill köra platoon nångång kanske?
Citera
2014-04-25, 19:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Det är väl lite av en definitionsfråga men på Provance finns det ju bara två uppfarter på sidorna.
Den banan är lite speciell för den är bara 600x600meter, random battles är det bara tier 1-3 som ser den och dom flesta kanonerna når över kartan.

Serene coast modifierades för den bara hade 2 attackvägar, längs med spåren och uppe på berget.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Angående nya kartor, skulle vilja se en stor renodlad stadsbana utan skogar öppna fält och annat. Spännande att kolla vad som finns runt hörnet och liknande .
Välkommen till kamparnas paradis..inte ens maus skulle våga titta fram och riskera att möta wall of death eller högtier spg.
Citera
2014-04-25, 19:51
Medlem
xyklopfs avatar
Pga lagets insats i senaste matchen dök följande låt upp i huvudet på mig:

Melodi: "the Camptown ladies".

All the lemmings went to town, doda, doda.
All the lemmings passed away, all the doda day.
There is no one left, they got blown to bits.
All the lemmings went to town, all the doda day.

Ja inte riktigt alla i laget for in i stan (highway). Jag och en kv1 försökte försvara hela andra sidan med hjälp av arty, men...
Citera
2014-04-25, 20:55
Medlem
Salorms avatar
M103 har jag redan visat hur det går med som vanligt.. Och detsamma med denna..

Börjar fan grina smått snart!!!

http://i61.tinypic.com/6e3edy.jpg
Citera
2014-04-25, 21:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Helvete va en del amerikaner börjar grina när jag spelar ökenbanan och skriver Shai-hulud
Citera
2014-04-25, 22:26
Medlem
Salorms avatar
Varför är det inte såhär varje gång?
http://i59.tinypic.com/23rs8ew.jpg

WN8 7211!
Citera
2014-04-26, 03:10
Medlem
xyklopfs avatar
Men vad är det med folk och stan i Highway? De gånger jag spelat inatt verkar det vara allmän inställning att stan ska tas till varje pris. Resten av kartan är oviktig, för ALLA åker ju in till stan...

Hade en riktigt kul match nyss på Himmelsdorf där HELA laget storma kullen. De fiender som fanns där sopades bort fort och alla satte fart mot målet som låg vid järnvägen. Då började vi ta skada plötsligt. Fiendens återstående Hellcat hade lyckats ta sig upp på kullen och pumpa bly i oss.
Samtliga i laget utom en arty till cappen och campar. Blev många glada (faktiskt) rop i chatten om att "kullen vi tog har förlorats! LOL" o.s.v .

Vi vann på cap, men den där Hellcat föraren...Heder åt han . Hur han lyckades hålla sig gömd är en gåta. Fast i stridens hetta kan allt hända. ...och det gör det också.
Citera
2014-04-26, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
text

Vad flott!

Citat:
Men vad är det med folk och stan i Highway? De gånger jag spelat inatt verkar det vara allmän inställning att stan ska tas till varje pris. Resten av kartan är oviktig, för ALLA åker ju in till stan...

Hade en riktigt kul match nyss på Himmelsdorf där HELA laget storma kullen. De fiender som fanns där sopades bort fort och alla satte fart mot målet som låg vid järnvägen. Då började vi ta skada plötsligt. Fiendens återstående Hellcat hade lyckats ta sig upp på kullen och pumpa bly i oss.
Samtliga i laget utom en arty till cappen och campar. Blev många glada (faktiskt) rop i chatten om att "kullen vi tog har förlorats! LOL" o.s.v .

Vi vann på cap, men den där Hellcat föraren...Heder åt han . Hur han lyckades hålla sig gömd är en gåta. Fast i stridens hetta kan allt hända. ...och det gör det också.

Jag kör alltid till stan som heavy för det ger mig skydd mot arty även om lämmeltåget går inte dit.
Citera
2014-04-26, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Varför är det inte såhär varje gång?
http://i59.tinypic.com/23rs8ew.jpg

WN8 7211!

https://imagizer.imageshack.us/v2/275x301q50/834/x6fz.jpg

Typ så? Efter 11 matcher, spela en vagn som har ganska låga förväntningar på sig vad gäller spots, skada, frags och lite sånt så får du hög wn8. Här spelade jag 11 matcher i Leopard 1 men torskade 6 av dem.

Jag ska till arsenalen den 17e i vart fall.
http://worldoftanks.eu/en/news/community/swedish-event-170514/

Cheers,
EJ
Citera
2014-04-26, 12:47
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Pga lagets insats i senaste matchen dök följande låt upp i huvudet på mig:

Melodi: "the Camptown ladies".

All the lemmings went to town, doda, doda.
All the lemmings passed away, all the doda day.
There is no one left, they got blown to bits.
All the lemmings went to town, all the doda day.

Ja inte riktigt alla i laget for in i stan (highway). Jag och en kv1 försökte försvara hela andra sidan med hjälp av arty, men...

Ett lämmeltåg behöver inte vara dåligt, det som är dåligt med dom lämmeltåg som blir i random battles är att dom stannar. När dom möter en eller två motståndare så stannar rörelsen upp och stagnerar och ett sådant tåg får aldrig stanna - då är man såld. En heavy måste offra sig i fronten och trycka på så att tåget hela tiden går framåt, då kan man pusha till andra sidan och ta basen.
Jag har börjat hänga på när dom drar på sina tåg, om jag kör heavy i någorlunda hög tier så brukar jag gå fram och trycka på och med lite tur hänger dom andra på och tar tillfället i akt, men tyvärr alldeles för sällan.
Men att försöka skydda andra flanken är bara att glömma i ett sådant läge - hänga på eller skydda basen är det som gäller.
Citera
2014-04-26, 14:25
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Ett lämmeltåg behöver inte vara dåligt, det som är dåligt med dom lämmeltåg som blir i random battles är att dom stannar. När dom möter en eller två motståndare så stannar rörelsen upp och stagnerar och ett sådant tåg får aldrig stanna - då är man såld. En heavy måste offra sig i fronten och trycka på så att tåget hela tiden går framåt, då kan man pusha till andra sidan och ta basen.
Jag har börjat hänga på när dom drar på sina tåg, om jag kör heavy i någorlunda hög tier så brukar jag gå fram och trycka på och med lite tur hänger dom andra på och tar tillfället i akt, men tyvärr alldeles för sällan.
Men att försöka skydda andra flanken är bara att glömma i ett sådant läge - hänga på eller skydda basen är det som gäller.

Det var det som hände igår på bägge matcherna. Jag och en annan TD vaktade flanken när lemmingtågen for in i stan (körde enbart TD inatt). Fast så fort första fienden syntes där- tvärstopp på alla i stan. Sen gick det ganska fort för fienden att slå ut de. Det gäller i städer att utnyttja terrängen till max, det funkar inte att trängas i en klunga på en trång gata.

Brukar själv åka in i städer när jag kör heavy, men det beror också på motståndet. Minimappen är ett måste, men tyvärr struntar allt för många nuförtiden i att använda den.
Det funkar inte att charga rakt mot något och tro att nån annan ska hjälpa en. Tyvärr, det är ett lagbaserat spel, men det märker man inte ofta nu för tiden. Vet inte hur ofta en majoritet av laget satt sig själva i klistret snabbt och sen börja skrika i chatten att man inte gör något, man är feg och en camper o.s.v. OM 10-12 mindre bra spelare dör inom 1-3 minuter pga idiotiskt beteende, tycker jag faktiskt inte att det är mitt fel. Jag gör alltid mitt bästa för laget med det jag har, men det går inte att ensam försvara, hålla och anfalla vad man ställs emot hela tiden.

Det verkar också som att ju högre upp i tiers MÅNGA; INTE ALLA, spelare är, desto sämre blir de. Ofta TROR jag det beror på att de direkt skaffat det tyngsta som finns utan att ha spelat andra tiers. Jag kan ha fel här, men jag tycker det verkar så. Ett exempel, en KV1 som använde mig i marder 3 som scout/sköld. Låg EFTER mig hela matchen, sköt knappt ett skott. Så fort en fiende dök upp, vad det än var, retirera han direkt.

Men de matcher där samarbetet flyter och alla hjälps åt, de är guld (!) värda. Men de har blivit sällsynta som sagt.
Citera
2014-04-26, 17:15
Medlem
different_trips avatar
Använder ni auto-aim? nä?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in