2014-04-25, 19:18
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparTyre
Hur kommer det sig att du har Firebomb när du också har Vampire Bats? Är det för tillfällen då du inte har någon mana att starta Vampire Bats?
Ja och när jag vill hålla längre avstånd från mobsen om det blir för många packs samtidigt så kan jag ändå göra skada, och så kan fetisherna ändå spawna!
Citera
2014-04-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
HA, såg du inte festen vi hade i clanen igår eller? Var tre lvl 0 som drog igång HC på T6 så kom en lvl 70 och fick göra jobbet. Funkade sådär. Finns allt för mycket mobs som kastar spells. Man tål verkligen ingenting! Tror den sista av oss dog på lvl 30 och då gav vi upp.
Så körde vi SC istället och då gick det fan så mycket bättre. Tog mig till strax under lvl 60 på max 1h.
Tack till er som var med igår! Speciellt till dig Skrills som pallade boosta! we owe you a big one!!

Mesar som dog flera gånger om på hc.
Citera
2014-04-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Såhär ser min build ut just nu, väldigt lik Anderssons, fast med barnarbetarna istället för Gargantuan: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#lcUYPQ!aWV!.Zcbbb
(Jag är bara level 61 än så länge.)

Den bra grejen med den här builden är Firebats - Vampire Bats tillsammans med Fetish Sycophants. Har man bra Attack speed så spawnas det nya barnarbetare riktigt snabbt. Största delen av tiden som jag skjuter Firebats träffar jag inte ens någon fiende, utan jag står i min ensamhet tio meter från fienderna och skjuter Firebats ut i tomma intet för att spawna nya barnarbetare som kan slåss åt mig.

Jag siktar på att kunna farma fram set:et -Zunimassa- som gör att Fetish Army inte försvinner efter tjugo sekunder utan är kvar tills de dör.
Jag vet inte om det gäller även för de barnarbetare man skapat via Firebats eller inte, men det spelar inte så stor roll, man hinner ju spawna sådana snabbare än de försvinner.
Denna build kan jag garantera att den både funkar väldigt bra och är rolig !!
Saknar dock grave injustice som passiv. Sjukt nyttigt att få kortare cooldown på spirit walk och piranhas.
Känner du att du överlever väldigt lätt är det bara dumpa hundarna och köra mass confusion paranoia för snabbare elitdödande
Citera
2014-04-26, 03:23
Medlem
Loxuss avatar
Jag vill ha en remake av Diablo och Diablo 2 i trean
Citera
2014-04-26, 07:53
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Jag vill ha en remake av Diablo och Diablo 2 i trean

Vad mumlar du om?
Citera
2014-04-26, 10:08
Medlem
rievs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Vad mumlar du om?
Antagligen ettan och tvåans innehåll i treans spelmotor.
Citera
2014-04-26, 10:54
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riev
Antagligen ettan och tvåans innehåll i treans spelmotor.

Ja, samma här. Och till den sorgliga person som skrev "du har valt att spela diablo" - dra åt helvete. Ja, han har valt att spela diablo. Nu väljer han att dela med sig av sin högst befogade kritik till spelet. Diablo har i viss mån alltid handlat om att grinda, men eftersom man också kunnat trada gjorde det inte så mycket - saknade man en del i ett set kunde man alltid byta till sig den mot något likvärdigt eller många andra items. I diablo 3 har de tagit bort den möjligheten OCH möjligheten att targetfarma på ställen där där man visste att vissa items kunde droppa (pindle, baal för utmed med högst level, chaos sanctuary för runor etc). I d3 saknas hela finessen. Man förväntas springa planlöst och döda allt och hoppas på det bästa. Saknar du ett item i ett set - varsågod och spring. I 200 timmar. Eller mer. Ett spel som är helt random kanske kan vara kul, men det håller inte i längden - det måste finnas nån slags skillelement, vilket jag hävdar att d2 hade men d3 saknar. Tyvärr.

Men jag spelar på och hoppas på en patch. Lirade aldrig vanilla, så jag upplevde aldrig auction house själv, men det var naturligtvis dömt att misslyckas från början. Släpp handeln fri och skapa ett levande spel igen. Det här är för platt.
Citera
2014-04-26, 11:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Nu blir det väl skratt- och hånfestival när en gammal gubbe som jag kommer in och ställer idiotfrågor, men here goes... Jag solospelar hardcore crusader och har nått level 63, fortfarande känns det extremt enkelt jämfört med när spelet var nytt och jag brukade dö på typ level 25.. Hursomhelst så har jag spelat av och till sen det var nytt och hela tiden mest valt utrustning efter "price" - har förstås försökt titta på att utrustningen är hyfsat för crusader (eller vad jag spelat) men till 95% har jag valt det dyraste och slängt resten... Är jag fullkomlig idiot, jag menar - ni som pratar om spelet och verkar förstå alla finesser, gör ni helt annorlunda eller tittar ni också på price?
Citera
2014-04-26, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu blir det väl skratt- och hånfestival när n gammal gubbe som jag kommer in och ställer idiotfrågor, men here goes... Jag solospelar hardcore crusader och har nåt level 63, fortfarande känns det extremt enkelt jämfört med när spelet var nytt och jag brukade dö på typ level 25.. Hursomhelst så har jag spelat av och till sen det var nytt och hela tiden mest valt utrustning efter "price" - har förstås försökt titta på att utrustningen är hyfsat för crusader (eller vad jag spelat) men till 95% har jag valt det dyraste och slängt resten... Är jag fullkomlig idiot, jag menar - ni som pratar om spelet och verkar förstå alla finesser, gör ni helt annorlunda eller tittar ni också på price?

Priset har inget med hur bra itemet är, att göra. Tusen gånger nej, du ska inte titta på pris. Det är ungefär det sämsta du kan göra.
Citera
2014-04-26, 11:57
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Nu blir det väl skratt- och hånfestival när en gammal gubbe som jag kommer in och ställer idiotfrågor, men here goes... Jag solospelar hardcore crusader och har nått level 63, fortfarande känns det extremt enkelt jämfört med när spelet var nytt och jag brukade dö på typ level 25.. Hursomhelst så har jag spelat av och till sen det var nytt och hela tiden mest valt utrustning efter "price" - har förstås försökt titta på att utrustningen är hyfsat för crusader (eller vad jag spelat) men till 95% har jag valt det dyraste och slängt resten... Är jag fullkomlig idiot, jag menar - ni som pratar om spelet och verkar förstå alla finesser, gör ni helt annorlunda eller tittar ni också på price?

Priset?!

Nej, kolla på statsen....
Citera
2014-04-26, 13:01
Medlem
karnstans avatar
Citat:

Nä, price ger ingen bra fingervisning om hur bra din utrustning är. Vilket inte är en dum fråga egentligen, för det borde rimligtvis vara så. Men vad om är bra och inte hänger ju i mångt och mycket på vilken typ av build du har, så det är nog svårt för spelutvecklarna att utforma ett spel som faktiskt kan känna av det.

På den här sidan kan du se vilka items som är mest populära bland crusaders. Om du kollar på vad dessa items har gemensamt kan du nog rätt snabbt lista ut vad det är du ska leta efter. Lycka till!
Citera
2014-04-26, 13:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Priset?!

Nej, kolla på statsen....
Jag misstänkte det.... Måste man lära sig vad alla dessa stats-konstigheter är och hur bra de är inbördes, och kan någon tipsa om någon bra hemsida som ger lite enkla nybörjartips per klass? Det enda jag "vet" är väl att min crusader helst ska ha röda juveler.... Läser man i såna här trådar så fattar jag nästan ingenting vad ni pratar om, "Här har du min petbuild, critar ibland över 200miljoner med Gargantuan" öhhh, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in