Citat:
Ursprungligen postat av
riev
Antagligen ettan och tvåans innehåll i treans spelmotor.
Ja, samma här. Och till den sorgliga person som skrev "du har valt att spela diablo" - dra åt helvete. Ja, han har valt att spela diablo. Nu väljer han att dela med sig av sin högst befogade kritik till spelet. Diablo har i viss mån alltid handlat om att grinda, men eftersom man också kunnat trada gjorde det inte så mycket - saknade man en del i ett set kunde man alltid byta till sig den mot något likvärdigt eller många andra items. I diablo 3 har de tagit bort den möjligheten OCH möjligheten att targetfarma på ställen där där man visste att vissa items kunde droppa (pindle, baal för utmed med högst level, chaos sanctuary för runor etc). I d3 saknas hela finessen. Man förväntas springa planlöst och döda allt och hoppas på det bästa. Saknar du ett item i ett set - varsågod och spring. I 200 timmar. Eller mer. Ett spel som är helt random kanske kan vara kul, men det håller inte i längden - det måste finnas nån slags skillelement, vilket jag hävdar att d2 hade men d3 saknar. Tyvärr.
Men jag spelar på och hoppas på en patch. Lirade aldrig vanilla, så jag upplevde aldrig auction house själv, men det var naturligtvis dömt att misslyckas från början. Släpp handeln fri och skapa ett levande spel igen. Det här är för platt.