Lyckats hitta? Munken är den tillsammans med Wizard och Demon Hunter som jag spelat mest.
Vi pratar ca 10 timmar om dagen eller mer i 2½ vecka.
Det beror ju på hur du spelar, jag är en van munk spelare. Munken var den enda gubben som jag nådde Paragon 100 med innan RoS. Du får ju ha utrustning och skills som fixar Spirit generation.
Sen är snabbhet både i sinnet och i din utrustning för att fixa att spela med munken.
Onödigt att vara nedlåtande (...om du var det, syftar på vissel gubben som himlar med ögonen ->

...) när jag vet hur man spelar munk.
Bara för att du inte gillar munken så behöver du inte överlåta din negativitet till mitt spelande.
Jag tycker munken funkar utmärkt i grupp både när jag är den och när någon annan kör den med Cyclone strike och jag har en annan gubbe.
Du ska ju inte spamma Cyclone strike, bara använda den ett par gånger så att monstren hamnar i klunga.
Förövrigt sa jag inte att det funkar jämt , det beror ju på hur samspelta gruppen är. Men det räcker med EN enda i gruppen som hänger med så funkar det fint.
Har också gjort en rift på under 2 minuter i Torment 2 med munken. Men det har endast hänt en gång, rätt grupp och rätt karta.
Lite hjälp på traven åt dig.
Vi kan ju börja med min Spirit genererande slag skill:
Way of the hundered fist - Wind Flurry.
Den genererar 12 spirit per attack. Har du sett hur snabb den skillen är med två claws och 30% attack speed increase?
Nästa är:
Sweeping wind - Innerstorm
Den skillen är skitviktig, då 3 stacks ökar spirit med 4 per sekund.
Sen Cyclone strike:
Jag vet inte vilken runa du kör med, men jag kör med "Eye of the storm" som sänker spirit kostnaden till 26 per användning annars kostar den 50 per användning. Den skillen är till för att hjälpa gruppen och dig själv. Inte göra skada.
För mig räcker det med dom två skillsen och den passiva på CS för att hålla min Cyclone strike och Lashing Tail kick igång.
Men om du inte tycker det räcker så fixa Passiva skillen "Exalted soul" som ökar spirit med 2 per sekund.
Räcker inte det kan du ha Mystic Ally - Air Ally som ökar spirit generationen med 2 per sekund.
Men då ryker Epiphany. Så varför ha Mystic ally när man klarar sig på de två skillsen jag nämnt ovan?
Då har jag inte ens nämnt utrustning som har spirit generation.
Jag har ingen spirit genererande utrustning för tillfället så jag får förlita mig på min spirit genererande slag skill.
Funkar utmärkt i just Torment 2 , sen får du tro vad du vill.
Poängen är att du som munk ska leda gruppen om du kör Cyclone strike.
Gör du inte det och är snabb i tanken så kommer du alltid tycka munken suger.
Testa Dashing strike - Way of the falling star , så ska du se att du inte halkar efter.