2014-04-25, 23:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Oavsett vad jag bildat mig för uppfattningar om de i fallet förekommande figurer, omfattas de av lagen. Alla har rätt till ett bra försvar och de som åtalas ska veta att de är påkomna genom bevis, vittnesmål mm. och allra helst då rätten som ska döma.

Attityder skilde dem åt när jag lusläste deras fejsböcker.

KJ 22 år gammal behövde inte hävda sig, utan var faktiskt lite skojig på ett avmätt sätt. Boken andades en avspänd lite loj grabb som ibland mallade sig för sina vapen, munderingar och kok-konster.
En slarver. Inga egendomliga vibbar dök upp hos mig.

MB, ja han var väl 49 då. Hade en splatterbild i vitt och rött. Genomgående mycket attityder, som hejades på av sonen. En 50-åring som ville vara 20. Egobilder med hejar-rop från fb-vännerna.
Hetsig på ett dominant sätt.
Kändes nästan löjlig på ett obekvämt sätt.

Låt kalla det ovanstående perception, det sinnesintryck jag fick av dem båda.
Den bilden finns alltjämnt kvar. En av dem upplevde jag betydligt mer sympatisk än den andre.

Det fattas bitar i det händelseförlopp jag hade velat bilda mig (brukar inte ha problem med det) med KJ som baneman. Någon länk som hade bundit samman honom med brottet i komb. med bilen hade varit mer än önskvärd. Det känns för bra för att vara sant. Genomgående var KJ en slarver, utom möjligen hans vapen.

Han ska alltså någonstans från hans adress 4 maj haft ihjäl sin kompis och.. (vad händer sedan)

KJ är ute och letar flertal gånger, men gör det på fel sätt. Han umgås med vänner, men känner sig jagad, först av journalister, sedan kommer han på span. Han bor både i stugan och föräldrahemmet för att få vara ifred. "Han beter sig inte som en vanlig gärningsman" uppger polisen. Konstigt uttalande.
Kvarlevor hittas styckade i ett öde hus, där det egentligen kryllar av folk från morgon till kväll. Mystisk FP, konstig placering av kvarlevor. Nästan i öppen dager hittas resten, primitivt dolt. Händer och en höftkula saknas. Det måste vara en tok som gjort det.
KJ anhålls i sin frånvaro 23 maj och grips senare.

Blod hittas i bagaget. Hur kom det dit? Det har gått veckor sedan VB försvann.
Vad har hänt under dem veckorna? Var har bilen varit? Låst/Olåst? Har fler personer haft tillgång till bilen? Andras packningar?
Finns inga bevis eller indicier som talar för eller binder ihop annan händelse till blodfyndet.

http://www.nsd.se/nyheter/blodspar-i-22-aringens-bil-7687683.aspx

Inga nya bevis har dykt upp efter bagaget.

MB letar inte alls. Han raderar sms. Han har en pågående konflikt med VB. AN med VB sedan ett år tillbaka. Alla i fam MB/AN har avslutat sin vänskap med VB på fb. Finns inget positivt öht i relationerna och absolut inte till VB. Det omtalas i termer som hat och svartsjuka. Mindre fördelaktiga inlägg skrivs av AN. Konflikten bekräftades där och då. MB börjar förhöret med att ljuga dessutom och det trots att AN kände till hans otrohet sedan länge. Mordhot har förekommit. MB slår sin fru. En gammal älskarinna hör av sig för att avge vittnesmål gentemot MB. Han ville bli av med VB. Han tränar hårt för att kontrollera sitt temperament. En våldsman. Det smäller till! (i affekt)

I affekt, sa TO och det brukar tillskrivas just utåtagerande personer i brottmål. Typ: "Det svartnade.."

Om KJ är omskriven i BUP för ett ev. knivhot mot skolkamrat så är det ca. 5 år mellan hans "utbrott", OM han haft något 4-5 maj. Mer introvert, som hans kamrater också säger. Knappast labil.

Så hade de inte hittat blodet i KJ:s bil, hade nog MB hamnat under grundligare lupp och kanske åtalats i ett rent indiciemål. Åklagarna hade bråttom inför sommaren.

När jag försöker hitta på vad KJ gjorde med VB, poppar fam B upp och stör och det blir omöjligt att fortsätta.
Kan VB ha kommit hem till en lullig MB och de har blivit påkomna av AN som tyst kommit hem?
Kanske finns fler som har C-formade skador på sig. Det vet vi inte.

Domsluten avslöjar inte diskussionerna som föranlett den.

Att paret MB/AN inte skulle ha haft någonting med händelsen som kostade Vatchareeya Bangsuan livet ter sig osannolikt gränsande till osant. Problem löser sig inte av sig självt, man måste agera på något sätt. Och agerade tror jag MB/AN gjorde. På något sätt ..
Citera
2014-04-26, 00:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Bra uppmärksammat. TO hade nog en avsikt med de orden, ett försök att få HR att byta tankespår. Fortfarande svartnar det för denne man som slår sin kvinna lite nu och då. Enligt honom själv. Varför erkänna det om han är skyldig ? Han blir mera trovärdig och är det så att AN har anförtrott sig åt någon så har han ryggen fri genom att vara öppen med sina svagheter. Bara spekulationer förstås..

Fast det där sista är lite "damned if you do, damned if you don't"-resonemang. Hade han förnekat all form av fysisk misshandel mot sin fru hade det garanterat spekulerats här i tråden om att han säkert ljög för att inte framstå i dålig dager och inte verka mer misstänkt. Samma som med alibit. Hade det varit bättre hade folk suttit här i tråden och anklagat det för att vara fabricerat. Man kan ju dra upp episoden med Flygare också. Även den berättade MB om frivilligt vid förhöret den 9:e maj. Ska det ses som misstänkt? Hade det då också varit misstänkt om han förtigit detta i förhöret och erkänt först vid den konfrontation om saken som antagligen skett efter att polisen förhört Flygare?
Citera
2014-04-26, 00:08
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det fetade. Var exakt vad hans fd älskarinna beskrev det som när MB gav sig på hennes son. Han lyssnade inte när jag bad han sluta det bara svartnade (fritt från minnet).

TO verkar lämna "cliff-hanger" efter sig. Dråp och affekt.

Jag är inte säker på att dom orden var riktade till KJ.

Jag tror också de var riktade mot annan och visst fungerade det. Hjärnorna sattes i spinn och effekten av affekten blev nedskrivning i brottsrubricering och TVIVEL. 2 i 1.
Citera
2014-04-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag tror också de var riktade mot annan och visst fungerade det. Hjärnorna sattes i spinn och effekten av affekten blev nedskrivning i brottsrubricering och TVIVEL. 2 i 1.

Jag tror att det var en annan hjärna han också vände sig till.
Citera
2014-04-26, 00:22
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Måste slå ett slag för TO och hans pokerface. Så korrekt i sin tjänsteutövning. Inga hånflin eller gliringar hur stor segern än ha varit.
Citera
2014-04-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
De skulle ha haft sex i hans bil.

Utkyld på nolltid. Ett plåtskal.

EDIT. Men det kanske gick snabbt.
Senast redigerad av Remark 2014-04-26 kl. 00:31.
Citera
2014-04-26, 00:29
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Utkyld på nolltid. Ett plåtskal.
Man kan lämna motorn på tomgång.
Citera
2014-04-26, 00:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ja, AN måste fått reda på/sett det med egna ögon att MB skulle träffa/köra VB på kvällen den 4 maj. Antagligen exploderade de hos de alla tre vilket inte är särskilt konstigt med tanke på vad som pågick- men det gick såklart alldeles för långt!!
Jo, det kan anses vara mycket konstigt eftersom det inte i verkligheten har inträffat.
Bara i somligas vildsinta fantasier.

Två rättsinstanser har gjort bedömningen att en ensam person bär skulden till Vatchareeyas
död och den personen är ingen av dem du hänger ut med sådan påfallande
frenesi och regelbundenhet.

Återigen: Går det åt skogen med det där prövningstillståndet som man kan förvänta sig
kanske att man försöker med i sina missnöjen med hovrättsdomen från respektive håll,
så återstår ju möjligheten att JO-anmäla för er som framhärdar i att en oskyldig stackare
blivit dömd för mord och lider så förskräckligt för dennes skull.
Citera
2014-04-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Att paret MB/AN inte skulle ha haft någonting med händelsen som kostade Vatchareeya Bangsuan livet ter sig osannolikt gränsande till osant. Problem löser sig inte av sig självt, man måste agera på något sätt. Och agerade tror jag MB/AN gjorde. På något sätt ..

Varför är det osannolikt?
Citera
2014-04-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Man kan lämna motorn på tomgång.

Det kan man.

Av någon anledning är MB väldigt bestämd att dessa akter skedde i hans Terrano (?). En stor - som jag förstått - bil att värma upp.

Är det den han sålde/gav bort?
Citera
2014-04-26, 00:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Varför är det osannolikt?

Kalla det erfarenhet och beprövad vetenskap - problem löser sig inte av sig självt. Då jag tror att varken KJ eller paret MB/AN är utan skuld och inblandning i det här så förutsätter det resonemanget att en koppling dem emellan finns - direkt eller indirekt, och att Vatchareeya föll offer för någon sorts "samarbete" med vattentäta skott mellan initiativtagare och utförare.
Citera
2014-04-26, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Nja, en väldigt pådrivande hundförare påstår att ett djur har markerat för likdoft.

Japp, så är det. Inte nog med det, det är en försöksverksamhet, så det är en jävla tur vi har en hundförare som garanterar att hunden aldrig tidigare har missat.
Jag kan inte få bort en bild från näthinnan riktigt. Tänk om det va en schimpans som va en jäkel på liklukt. I skuffen hoppar en vilt tjattrande apa jämnfota pekar med ena handen ner i mattan kliar sig i huvudet med den andra medans Ul* står bredvid hurrande med en banan i högsta hugg. Huh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in