Citat:
Oavsett vad jag bildat mig för uppfattningar om de i fallet förekommande figurer, omfattas de av lagen. Alla har rätt till ett bra försvar och de som åtalas ska veta att de är påkomna genom bevis, vittnesmål mm. och allra helst då rätten som ska döma.
Attityder skilde dem åt när jag lusläste deras fejsböcker.
KJ 22 år gammal behövde inte hävda sig, utan var faktiskt lite skojig på ett avmätt sätt. Boken andades en avspänd lite loj grabb som ibland mallade sig för sina vapen, munderingar och kok-konster.
En slarver. Inga egendomliga vibbar dök upp hos mig.
MB, ja han var väl 49 då. Hade en splatterbild i vitt och rött. Genomgående mycket attityder, som hejades på av sonen. En 50-åring som ville vara 20. Egobilder med hejar-rop från fb-vännerna.
Hetsig på ett dominant sätt.
Kändes nästan löjlig på ett obekvämt sätt.
Låt kalla det ovanstående perception, det sinnesintryck jag fick av dem båda.
Den bilden finns alltjämnt kvar. En av dem upplevde jag betydligt mer sympatisk än den andre.
Det fattas bitar i det händelseförlopp jag hade velat bilda mig (brukar inte ha problem med det) med KJ som baneman. Någon länk som hade bundit samman honom med brottet i komb. med bilen hade varit mer än önskvärd. Det känns för bra för att vara sant. Genomgående var KJ en slarver, utom möjligen hans vapen.
Han ska alltså någonstans från hans adress 4 maj haft ihjäl sin kompis och.. (vad händer sedan)
KJ är ute och letar flertal gånger, men gör det på fel sätt. Han umgås med vänner, men känner sig jagad, först av journalister, sedan kommer han på span. Han bor både i stugan och föräldrahemmet för att få vara ifred. "Han beter sig inte som en vanlig gärningsman" uppger polisen. Konstigt uttalande.
Kvarlevor hittas styckade i ett öde hus, där det egentligen kryllar av folk från morgon till kväll. Mystisk FP, konstig placering av kvarlevor. Nästan i öppen dager hittas resten, primitivt dolt. Händer och en höftkula saknas. Det måste vara en tok som gjort det.
KJ anhålls i sin frånvaro 23 maj och grips senare.
Blod hittas i bagaget. Hur kom det dit? Det har gått veckor sedan VB försvann.
Vad har hänt under dem veckorna? Var har bilen varit? Låst/Olåst? Har fler personer haft tillgång till bilen? Andras packningar?
Finns inga bevis eller indicier som talar för eller binder ihop annan händelse till blodfyndet.
http://www.nsd.se/nyheter/blodspar-i-22-aringens-bil-7687683.aspx
Inga nya bevis har dykt upp efter bagaget.
MB letar inte alls. Han raderar sms. Han har en pågående konflikt med VB. AN med VB sedan ett år tillbaka. Alla i fam MB/AN har avslutat sin vänskap med VB på fb. Finns inget positivt öht i relationerna och absolut inte till VB. Det omtalas i termer som hat och svartsjuka. Mindre fördelaktiga inlägg skrivs av AN. Konflikten bekräftades där och då. MB börjar förhöret med att ljuga dessutom och det trots att AN kände till hans otrohet sedan länge. Mordhot har förekommit. MB slår sin fru. En gammal älskarinna hör av sig för att avge vittnesmål gentemot MB. Han ville bli av med VB. Han tränar hårt för att kontrollera sitt temperament. En våldsman. Det smäller till! (i affekt)
I affekt, sa TO och det brukar tillskrivas just utåtagerande personer i brottmål. Typ: "Det svartnade.."
Om KJ är omskriven i BUP för ett ev. knivhot mot skolkamrat så är det ca. 5 år mellan hans "utbrott", OM han haft något 4-5 maj. Mer introvert, som hans kamrater också säger. Knappast labil.
Så hade de inte hittat blodet i KJ:s bil, hade nog MB hamnat under grundligare lupp och kanske åtalats i ett rent indiciemål. Åklagarna hade bråttom inför sommaren.
När jag försöker hitta på vad KJ gjorde med VB, poppar fam B upp och stör och det blir omöjligt att fortsätta.
Kan VB ha kommit hem till en lullig MB och de har blivit påkomna av AN som tyst kommit hem?
Kanske finns fler som har C-formade skador på sig. Det vet vi inte.
Domsluten avslöjar inte diskussionerna som föranlett den.
Attityder skilde dem åt när jag lusläste deras fejsböcker.
KJ 22 år gammal behövde inte hävda sig, utan var faktiskt lite skojig på ett avmätt sätt. Boken andades en avspänd lite loj grabb som ibland mallade sig för sina vapen, munderingar och kok-konster.
En slarver. Inga egendomliga vibbar dök upp hos mig.
MB, ja han var väl 49 då. Hade en splatterbild i vitt och rött. Genomgående mycket attityder, som hejades på av sonen. En 50-åring som ville vara 20. Egobilder med hejar-rop från fb-vännerna.
Hetsig på ett dominant sätt.
Kändes nästan löjlig på ett obekvämt sätt.
Låt kalla det ovanstående perception, det sinnesintryck jag fick av dem båda.
Den bilden finns alltjämnt kvar. En av dem upplevde jag betydligt mer sympatisk än den andre.
Det fattas bitar i det händelseförlopp jag hade velat bilda mig (brukar inte ha problem med det) med KJ som baneman. Någon länk som hade bundit samman honom med brottet i komb. med bilen hade varit mer än önskvärd. Det känns för bra för att vara sant. Genomgående var KJ en slarver, utom möjligen hans vapen.
Han ska alltså någonstans från hans adress 4 maj haft ihjäl sin kompis och.. (vad händer sedan)
KJ är ute och letar flertal gånger, men gör det på fel sätt. Han umgås med vänner, men känner sig jagad, först av journalister, sedan kommer han på span. Han bor både i stugan och föräldrahemmet för att få vara ifred. "Han beter sig inte som en vanlig gärningsman" uppger polisen. Konstigt uttalande.
Kvarlevor hittas styckade i ett öde hus, där det egentligen kryllar av folk från morgon till kväll. Mystisk FP, konstig placering av kvarlevor. Nästan i öppen dager hittas resten, primitivt dolt. Händer och en höftkula saknas. Det måste vara en tok som gjort det.
KJ anhålls i sin frånvaro 23 maj och grips senare.
Blod hittas i bagaget. Hur kom det dit? Det har gått veckor sedan VB försvann.
Vad har hänt under dem veckorna? Var har bilen varit? Låst/Olåst? Har fler personer haft tillgång till bilen? Andras packningar?
Finns inga bevis eller indicier som talar för eller binder ihop annan händelse till blodfyndet.
http://www.nsd.se/nyheter/blodspar-i-22-aringens-bil-7687683.aspx
Inga nya bevis har dykt upp efter bagaget.
MB letar inte alls. Han raderar sms. Han har en pågående konflikt med VB. AN med VB sedan ett år tillbaka. Alla i fam MB/AN har avslutat sin vänskap med VB på fb. Finns inget positivt öht i relationerna och absolut inte till VB. Det omtalas i termer som hat och svartsjuka. Mindre fördelaktiga inlägg skrivs av AN. Konflikten bekräftades där och då. MB börjar förhöret med att ljuga dessutom och det trots att AN kände till hans otrohet sedan länge. Mordhot har förekommit. MB slår sin fru. En gammal älskarinna hör av sig för att avge vittnesmål gentemot MB. Han ville bli av med VB. Han tränar hårt för att kontrollera sitt temperament. En våldsman. Det smäller till! (i affekt)
I affekt, sa TO och det brukar tillskrivas just utåtagerande personer i brottmål. Typ: "Det svartnade.."
Om KJ är omskriven i BUP för ett ev. knivhot mot skolkamrat så är det ca. 5 år mellan hans "utbrott", OM han haft något 4-5 maj. Mer introvert, som hans kamrater också säger. Knappast labil.
Så hade de inte hittat blodet i KJ:s bil, hade nog MB hamnat under grundligare lupp och kanske åtalats i ett rent indiciemål. Åklagarna hade bråttom inför sommaren.
När jag försöker hitta på vad KJ gjorde med VB, poppar fam B upp och stör och det blir omöjligt att fortsätta.
Kan VB ha kommit hem till en lullig MB och de har blivit påkomna av AN som tyst kommit hem?
Kanske finns fler som har C-formade skador på sig. Det vet vi inte.
Domsluten avslöjar inte diskussionerna som föranlett den.
Att paret MB/AN inte skulle ha haft någonting med händelsen som kostade Vatchareeya Bangsuan livet ter sig osannolikt gränsande till osant. Problem löser sig inte av sig självt, man måste agera på något sätt. Och agerade tror jag MB/AN gjorde. På något sätt ..