2014-04-24, 21:05
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Tror han är uppe i 96-97 nu. Gjorde precis en 133:a tydligen och är uppe i 73 nu.
Korrigering
Han avslutade med 102 och har tydligen 3 kvar. Möter Mark Allen i nästa match

Självklart kan Perry vinna. Inget är omöjligt och om någon hade sagt att Ding skulle förlora mot Wasley innan VM, så hade alla skrattat.

Wasley var en superskräll och enligt Kim rankas den som den fjärde största skrällen någonsin i VMs historia.

Perry vann sin hittills enda minorrankingtävling 2013 (Yixing Open) men visst är Ronnie skyhög favorit.

Perry gick till kvarten i VM 2004 och till semifinal i VM 2008 så han har en del trevliga minnen från VM.
Citera
2014-04-24, 21:07
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Wasley var en superskräll och enligt Kim rankas den som den fjärde största skrällen någonsin i VMs historia.

Perry vann sin hittills enda minorrankingtävling 2013 (Yixing Open) men visst är Ronnie skyhög favorit.

Perry gick till kvarten i VM 2004 och till semifinal i VM 2008 så han har en del trevliga minnen från VM.

Perry ska inte underskattas och Ronnie har sagt i en intervju att okej jag spelade jättebra idag men det betyder inte att jag gör det imorgon. Det var inte just VM. Tycker inte han ser så där superpeppad ut. Snarare lite besvärad. Inte samlad som förra matchen.

Ronnies humör är ett gissel.
Citera
2014-04-24, 21:13
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Perry ska inte underskattas och Ronnie har sagt i en intervju att okej jag spelade jättebra idag men det betyder inte att jag gör det imorgon. Det var inte just VM. Tycker inte han ser så där superpeppad ut. Snarare lite besvärad. Inte samlad som förra matchen.

Ronnies humör är ett gissel.

Ändå tycker jag att Ronnie sen en tid tillbaka verkat mer nöjd med tillvaron och han verkade mycket avslappnad i programmet Ronnie O´Sullivan Show.

Trots det vet vi att han har kämpat mot sina demoner i många år.

Vinsten för Neil Robertson gör att han möter Mark Allen i nästa match.
Citera
2014-04-24, 21:25
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Stephen Lee has posted on Facebook that his matchfixing
appeal hearing will be May 12 #bbcsnooker

https://twitter.com/georgeyboy/status/459410679796338688
Citera
2014-04-24, 21:43
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
https://twitter.com/georgeyboy/status/459410679796338688

Utmärkt länk, det skall bli intressant att se vad som händer med honom.
Citera
2014-04-24, 22:33
Medlem
Moltas666s avatar
Jag tyckte Kim nämnde att Robertson hade tre centuries kvar till rekordet.

Bara jag som är nöjd med att Peter Ebdon är utslagen? Jag tänkte på det härom kvällen när Ricky Walden höll oss vakna till 01.20.

Jag noterar också att Perry tagit ledningen mot Ronnie. Förvånad? Ja och nej. Man vet aldrig med Ronnie. Han kan också vända detta på 20 minuter.
Citera
2014-04-25, 10:43
Medlem
Moltas666s avatar
Resultat så här långt...

http://livescores.worldsnookerdata.com/RoundList/Tournament/13681

Aktuella matcher...

http://livescores.worldsnookerdata.com/SessionList/Tournament/13681

Mark Selby tar sig an Ali Carter (5-3) 11.00.

Barry Hawkins mot Ricky Walden 11.00.

Ronnie O'Sullivan mot Joe Perry (3-5) 15.30.

Alan McManus mot Ken Doherty 15.30.

Återvänder Ronnie stärkt av en natts god sömn eller kommer Joe Perry göra livet surt för honom?

Matchen mellan Selby och Carter har inte fått någon riktig karaktär ännu.

Hawkins mot Walden är en repris på VM 2013 då Hawkins vann (och sedan gick till final).
Citera
2014-04-25, 15:29
Medlem
BleAivanos avatar
Den preliminära kalendern för nästa säsong:

Citat:
Here are the provisional dates for the 2014/15 World Snooker Tour season.

All dates and venues are provisional and subject to change.

WORLD RANKING - SEEDING CUT OFF FOR WUXI CLASSIC, AUSTRALIAN
GOLDFIELDS OPEN, ASIAN TOUR1 AND 6 REDS WORLD CHAMPS

http://www.worldsnooker.com/page/NewsArticles/0,,13165~3680616,00.html

Tyvärr så spelas China Open samma tid nästa år vilket känns lite synd då det
är lite för nära VM och risken är att flera av toppspelarna väljer att stå över.
Citera
2014-04-25, 19:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Ronnie O'Sullivan mot Joe Perry (3-5) 15.30.

Återvänder Ronnie stärkt av en natts god sömn eller kommer Joe Perry göra livet surt för honom?

Matchen mellan Selby och Carter har inte fått någon riktig karaktär ännu.

Hawkins mot Walden är en repris på VM 2013 då Hawkins vann (och sedan gick till final).

Matchuppehåll mellan Ronnie O´Sullivan och Joe Perry. Perry leder med 9-7 men det handlar om bäst av 25 frames och jag vill inte avskriva Ronnie ännu. Två frames går lätt att hämta igen.

Ronnie ser inte helt komfortabel ut i sitt spel, starten imorgon kl. 11.00 kommer nog att avgöra Ronnies öde.

Matchuppehåll Selby-Carter 9-7. Återupptas kl. 20.00 ikväll. Övertag för Selby men han har tidigare under säsongen helt plötsligt tappat spelet och förlorat matcher.

Kvällens matcher...

http://livescores.worldsnookerdata.com/SessionList/Tournament/13681
Senast redigerad av Moltas666 2014-04-25 kl. 20:03.
Citera
2014-04-25, 20:17
Medlem
Mikojans avatar
Jag har följt Sullivan-Perry så gott jag har kunnat. Vad händer? Uppgivet, uppgjort eller bara en dipp i formen för Mästaren?

Avslutningsronder i Sheffield utan Sullivan och Ding känns inte riktigt riktigt. Har du en bra analys, Moltas666?
Citera
2014-04-25, 20:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jag har följt Sullivan-Perry så gott jag har kunnat. Vad händer? Uppgivet, uppgjort eller bara en dipp i formen för Mästaren?

Avslutningsronder i Sheffield utan Sullivan och Ding känns inte riktigt riktigt. Har du en bra analys, Moltas666?

Sullivan är inte den allra mest stabile spelaren, det vet vi. Han har haft en fin säsong 2013/2014 men tappar, som det verkar för oss, motivationen utan synlig anledning. Oavsett vilket så hoppade han över China Open för att kunna ladda upp i lugn och ro. Vi får se om det hjälper.

Ding såg bekymrad ut under hela sin förlustmatch. Spelprogrammet är tufft och tävlingarna är stenhårda redan från första matchen. Det har blivit tätare och tightare mellan spelarna.

Ding hade säkert gärna bytt ut ett par turneringsvinster under säsongen bara för att få stanna kvar i VM. Jag tror han är grymt besviken.

Det tätare klimatet mellan spelarna gör också att vi får se många nya spelare vilket är positivt. Idag är inget givet. Vi kommer få se många skrällar framöver.
Citera
2014-04-25, 22:59
Medlem
Moltas666s avatar
Selby lyckades avsluta matchen mot Ali Carter, vinst 13-9. Jag tycker ändå inte att Selby imponerar. Hans spel ser ut som tidigare under säsongen vilket betyder lite för många bollmissar.

En vinst är en vinst men Ali Carter spelade inte på topp. Carter har haft det tufft med sina sjukdomar och han blir kanske inte bättre.

Barry Hawkins ligger under mot Ricky Walden med 6-9. Det verkar som om Walden är i toppform och det blir kanske Walden som går vidare till skillnad från mötet dem emellan vid VM 2013 då Barry Hawkins vann och sen gick till final.

Alan McManus mot Ken Doherty (4-3) är det lite för tidigt för att spekulera om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in