2014-04-24, 11:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Det var nog det första jag reagerade på. Och delar man upp en 144 lottning så blir det udda. Men kanske det blir jämnt när man räknar 144-16=128 så är det jämnt. Trots allt en fruktansvärd resa om man ska spela samtliga matcher. Inte heller imponerad av att dom inte längre kommer att seeda 17-32.

Många har varit oroliga för är om det finns risk för att VM ska kunna flyttas till Asien i framtiden. På den frågan har det varit ett klart "Nej" ifrån Hearn & Co.

China builds its own Crucible Theatre in bid to host the World Championship
http://www.telegraph.co.uk/sport/othersports/snooker/10773853/China-builds-its-own-Crucible-Theatre-in-bid-to-host-the-World-Championship.html

Jag kan tänka mig att kineserna trycker på rätt bra när det gäller att spela VM i Asien. På sikt kommer det sannolikt att bli så att Asien och Europa delar på VM vartannat år.

Man bör komma ihåg att det finns enormt många asiatiska sponsorer som gärna öppnar plånboken om VM spelas i Asien.

Jag var i Kina för några år sedan på ett affärsbesök och kineserna var rent uppskruvade när det kom till snookerdiskussioner. Zlatan var det ingen som visste något om men Ding var välkänd och hyllad av "alla".
Citera
2014-04-24, 11:19
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag kan tänka mig att kineserna trycker på rätt bra när det gäller att spela VM i Asien. På sikt kommer det sannolikt att bli så att Asien och Europa delar på VM vartannat år.

Man bör komma ihåg att det finns enormt många asiatiska sponsorer som gärna öppnar plånboken om VM spelas i Asien.

Jag var i Kina för några år sedan på ett affärsbesök och kineserna var rent uppskruvade när det kom till snookerdiskussioner. Zlatan var det ingen som visste något om men Ding var välkänd och hyllad av "alla".
Biljardsporten är väldigt stor i Asien rent generellt. Jämför man med lilla svedala så finns det fruktansvärda mängder att sålla ut talanger ifrån. Det räcker dessutom till många olika idrotter.

Man förstår att det finns kapital i omsättning när man ser följande
"Hearn has long resisted attempts to relocate the tournament to China, which is by far the sport's biggest marketplace and now accounts for 40 per cent of its ranking events and 35 per cent of prize money."
Citera
2014-04-24, 12:03
Medlem
STORDRAGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Tror min favorit Spaceman kan gå långt i detta VM !?
Å snyggast dosorna har han också.
I did it my way!

Håller tummarna.
Citera
2014-04-24, 12:11
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Biljardsporten är väldigt stor i Asien rent generellt. Jämför man med lilla svedala så finns det fruktansvärda mängder att sålla ut talanger ifrån. Det räcker dessutom till många olika idrotter.

Man förstår att det finns kapital i omsättning när man ser följande
"Hearn has long resisted attempts to relocate the tournament to China, which is by far the sport's biggest marketplace and now accounts for 40 per cent of its ranking events and 35 per cent of prize money."

Så är det definitivt. I Thailand har man, om jag förstått det rätt, en bra fungerande inhemsk organisation och vi ser också nya unga spelare från Thailand i olika turneringar. Kina behöver vi inte nämna. Jag har nämnt Indien tidigare...och gör det igen. När 1 miljard indier börjar hitta till snookerborden på allvar så blir det spela av. Indien har ju dessutom fördelen av att ha historiska kopplingar till the UK vilket nog borde betyda en viss traditionell tyngd när det gäller engelska aktiviteter som snooker.

Övriga Asien vet jag inget om när det gäller snooker men någon annan har kanske lite info?
Citera
2014-04-24, 14:45
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Så är det definitivt. I Thailand har man, om jag förstått det rätt, en bra fungerande inhemsk organisation och vi ser också nya unga spelare från Thailand i olika turneringar. Kina behöver vi inte nämna. Jag har nämnt Indien tidigare...och gör det igen. När 1 miljard indier börjar hitta till snookerborden på allvar så blir det spela av. Indien har ju dessutom fördelen av att ha historiska kopplingar till the UK vilket nog borde betyda en viss traditionell tyngd när det gäller engelska aktiviteter som snooker.

Övriga Asien vet jag inget om när det gäller snooker men någon annan har kanske lite info?
Det är väl främst China, Indien och Thialand som man spelar snooker. andra länder som t ex Indian, Nord- och Sydkorea, Vietnam, Taiwan, Japan och Fillipinerna är mer etablerade inom biljard och carambol. Det är en snookerspelare som har flyttat hit ifrån Pakistan. Finns tydligen en del bra spelare i Sydafrika. USA klarar inte av snooker. Det är bara biljard som gäller.
Citera
2014-04-24, 15:08
Medlem
fjolla666s avatar
9-2 till Spaceman måste anses som nästan kassaskåpsäkert! Go go go
Citera
2014-04-24, 15:11
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Det är väl främst China, Indien och Thialand som man spelar snooker. andra länder som t ex Indian, Nord- och Sydkorea, Vietnam, Taiwan, Japan och Fillipinerna är mer etablerade inom biljard och carambol. Det är en snookerspelare som har flyttat hit ifrån Pakistan. Finns tydligen en del bra spelare i Sydafrika. USA klarar inte av snooker. Det är bara biljard som gäller.

Granskar man utbredningen av snooker i världen så skulle det inte förvåna mig om utbredningen är kopplad till Englands historia som kolonialmakt. Engelsmän brukar vara duktiga på att sprida typiskt engelska aktiviteter.

Jag noterade precis att Dominic Dale håller på att spela bort Mark Davis ur VM...9-2 till Dale.
Citera
2014-04-24, 19:11
Medlem
Moltas666s avatar
Dom båda kvällsmatcherna börjar kl. 20.00.

Neil Robertson - Robbie Williams 7-2

Ronnie O´Sullivan - Joe Perry

Neil Robertson har ännu inte bekänt färg hittills och Robbie Williams är knappast någon ordentlig värdemätare på hans form.

Dominic Dale får tack vare sin vinst mot Mark Davis med 10-5 möta Michael Wasley i nästa match.

Selbys 5-3 mot Ali Carter innebär att matchen är helt öppen och den spelas färdigt imorgon fredag med start kl. 11.00.

Neil Robertson har hittills i VM gjort två centuries.
Citera
2014-04-24, 19:49
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Dom båda kvällsmatcherna börjar kl. 20.00.

Neil Robertson - Robbie Williams 7-2

Ronnie O´Sullivan - Joe Perry

Neil Robertson har ännu inte bekänt färg hittills och Robbie Williams är knappast någon ordentlig värdemätare på hans form.

Dominic Dale får tack vare sin vinst mot Mark Davis med 10-5 möta Michael Wasley i nästa match.

Selbys 5-3 mot Ali Carter innebär att matchen är helt öppen och den spelas färdigt imorgon fredag med start kl. 11.00.

Neil Robertson har hittills i VM gjort två centuries.
Robertson och O'Sullivan har nog fått dom lättaste matcherna såhär långt.
Robertson kommer nog att kunna släppa ett par frame om det behövs i jakten på den berömda 100-serien.
Perry har redan konstaterat att han måste spela drömsnooker om han ska kunna slå en O'Sullivan som spelar på sin crusing speed. Om han sa så för att bli mer underdog, vem vet. Men det är trots allt rimligt.
Citera
2014-04-24, 20:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Robertson och O'Sullivan har nog fått dom lättaste matcherna såhär långt.
Robertson kommer nog att kunna släppa ett par frame om det behövs i jakten på den berömda 100-serien.
Perry har redan konstaterat att han måste spela drömsnooker om han ska kunna slå en O'Sullivan som spelar på sin crusing speed. Om han sa så för att bli mer underdog, vem vet. Men det är trots allt rimligt.

Hur långt har Robertson kvar innan han knäcker rekordet, jag har tyvärr dålig koll på detta. Det fattas väl bara några stycken centuries?

Joe Perry har slagit Ronnie vid ett par tillfällen, den vinsten han själv uppskattar mest är i UK Championship 2008/2009 då han regelrätt slog Ronnie med 9-5 efter underläge 3-5.
Citera
2014-04-24, 20:49
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Hur långt har Robertson kvar innan han knäcker rekordet, jag har tyvärr dålig koll på detta. Det fattas väl bara några stycken centuries?

Joe Perry har slagit Ronnie vid ett par tillfällen, den vinsten han själv uppskattar mest är i UK Championship 2008/2009 då han regelrätt slog Ronnie med 9-5 efter underläge 3-5.
Tror han är uppe i 96-97 nu. Gjorde precis en 133:a tydligen och är uppe i 73 nu.
Korrigering
Han avslutade med 102 och har tydligen 3 kvar. Möter Mark Allen i nästa match

Självklart kan Perry vinna. Inget är omöjligt och om någon hade sagt att Ding skulle förlora mot Wasley innan VM, så hade alla skrattat.
Senast redigerad av Glappkontakt 2014-04-24 kl. 20:54.
Citera
2014-04-24, 21:00
Medlem
Skatteskolks avatar
Robertson överraskar med strongt spel och jag tror att han mycket väl kan nå 100 centuries. Är det 97 han är uppe i nu? Tror han gjorde två nu ikväll. Trodde han bränt ut sig då han spelade uselt inför VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in