2014-04-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
MB svarade ju på flera sms. Det gör inte jag om jag vill säga upp kontakten med någon. ;Vem är det som dissar nu; eller vad det stod.
Vad menar du? Att MB inte ville säga upp kontakten? Kolla i fupen om vad han själv säger om det. Eller vet du mer än MB själv?

Smset han skickar talar verkligen emot MB. Ett bluffsms när han redan vet att hon är borta.
Citera
2014-04-25, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
VB var inte avstängd från karaten. Enligt con*y var hon det, men det stämmer inte. Enligt MB och en annan tränare jag inte nämner namn på. Så var hon inte avstängd. Avstängningen som det pratades om var i början av 2013 någon vecka. Enligt tränare och folk jag pratat med så har hon dock aldrig varit avstängd. Utan MB som inte ville hon skulle komma dit bara.

Så huvudtränaren ville inte att VB skulle vara där. Hur mer utestängd kan man bli från en träning? Oavsett, så kan vi ju konstatera att hon inte var välkommen. Hon kände sig inte välkommen heller.
Citera
2014-04-25, 12:13
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
...Vad jag inte skulle göra var att bli fly förbannad när någon frågade om om jag dödat ett djur och sedan sitta lugnt och stilla och rita snögubbar när åklagaren påstod att jag tagit livet av en människa och styckat henne....Det är det som jag inte får att gå ihop.

Bäste FUP-12, med all respekt: Jag tycker det är väldigt vanskligt att dra sådana paralleller. Man hör ofta att, så skulle minsann inte jag ha gjort eller uppträtt. Men hur kan man veta det om man aldrig har varit i samma situation?
Det är ju absolut omöjligt att nästla sig in i huvudet på en annan människa i ett försök att förstå hur den människan tänker och reagerar i en given situation. Lika omöjligt är det att sia om hur man själv skulle bete sig.
Vem vet, både du och jag kanske skulle sitta och rita snögubbar eller meningslösa droodlar, fullständigt inneslutna i oss själva? Detta händer inte. Jag hör inget, ser inget, säger inget.
Ingen av oss kan veta detta, eftersom vi inte varit i samma situation som KJ...
Citera
2014-04-25, 12:17
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Det här med att brottet kan ha begåtts i affekt. Att en känsla tar överhanden och övergår i handling. Att se rött är ett exempel. Att under en stund tappa logik- och konsekvenstänk och passera gränser för vad man normalt gör och reagerar. Positivt och negativt. Det sköljer över en utan plan eller överläggning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Affekt
http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=affekt
http://www.affekta.se/vad_ar_affekter.php
Citera
2014-04-25, 12:26
Medlem
Snälla kan någon svara på dessa frågor.....

1. Hur går snacket bland anhöriga och vänner till Kr*stoffer? Tror dom att han är skyldig eller oskyldig?

2. Hur går snacket från åklagarna/advokaten om att överklaga till HD?

3. Befinner sig Kr*stoffer på psyk eller i häktet just nu?

4. Hände något speciellt / kom det fram något nytt under hovrättsförhandlingarna?
Citera
2014-04-25, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Bäste FUP-12, med all respekt: Jag tycker det är väldigt vanskligt att dra sådana paralleller. Man hör ofta att, så skulle minsann inte jag ha gjort eller uppträtt. Men hur kan man veta det om man aldrig har varit i samma situation?
Det är ju absolut omöjligt att nästla sig in i huvudet på en annan människa i ett försök att förstå hur den människan tänker och reagerar i en given situation. Lika omöjligt är det att sia om hur man själv skulle bete sig.
Vem vet, både du och jag kanske skulle sitta och rita snögubbar eller meningslösa droodlar, fullständigt inneslutna i oss själva? Detta händer inte. Jag hör inget, ser inget, säger inget.
Du har helt rätt i att ingen vet hur man skulle bete sig om man hamnade i situationen. Men nog är det väl lite intressant att han reagerar så mycket mer på anklagelsen att ha dödat hunden än VB?
Citera
2014-04-25, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det här med att brottet kan ha begåtts i affekt. Att en känsla tar överhanden och övergår i handling. Att se rött är ett exempel. Att under en stund tappa logik- och konsekvenstänk och passera gränser för vad man normalt gör och reagerar. Positivt och negativt. Det sköljer över en utan plan eller överläggning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Affekt
http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=affekt
http://www.affekta.se/vad_ar_affekter.php
Den finns även med i DSM V för första gången. Frågan är om hovrätten vågat sig på att hänvisa till affektiv störning annars?
Citera
2014-04-25, 12:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Vet du hur många SMS som skickades mellan VB/MB 2-4/5 87 sms
VB hade fått sluta träna i Boden enligt FS i slutet av april början av maj.
VB har outat deras relation på FB.
VB hånar AN/MB öppet på FB
VB har hotat en annan om våldtäkt (vem vet om hon hotat MB med samma?)

MB trodde att ingen kände till hans och VBs relation.
MBs mobil är totalrensad 30/4 och det finns inte ett spår av VB i den.
MB uppger att till FS att VB slutat träna på klubben.
VBs mobil försvinner spårlöst. Han kanske höll tummarna att polisen aldrig skulle få reda på att relationen existerat.

Läs detta inlägg:

Det låter som ett upplägg för en roman, men har väldigt lite om mordet här att göra.
Sms trafiken dom emellan ger inga bevis för mord. Förhållandet och att det outas ger absolut inget som talar något om detta mord.
Löst skvaller på byn utan underlag kallar jag det så du har inget och har inget haft i närheten av att styrka dina påståenden.

Jag ser inget av vikt för att familjen karate är inblandad., Du får ha bättre upp än de här insinuationerna. Rena tramset nu efter två domstolar sagt sitt i skuldfrågan. Du är väl inte direkt efter?
Citera
2014-04-25, 12:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

KJ satt till synes obekymrad och ritade snögubbar men var på intet sätt mentalt frånkopplad under rättegångsförhandlingarna, han noterade och registrerade det som framfördes, men blev inte provocerad och upprörd vid något annat tillfälle än när hunden han dödade fördes på tal. Då blev 'kibba' förbannad, det kunde åklagarkärringen inte påstå eftersom hon inte hade varit där och sett vad han gjorde med hunden, och det hade ingen annan heller - han var ju ensam med 'Grabben' .. Vad som sägs om VB-mordet och hans påstådda inblandning i detta rör honom inte i ryggen, då var flera än han inblandade och mentalt möjligt att smeta ut skulden på flera än honom, han känner inget direkt personligt ansvar för vad som hände Vatchareeya Bangsuan - ingen anledning för commander Johansson att hetsa upp sig, bara sitta och lyssna och verka uttråkad.
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-25 kl. 13:24.
Citera
2014-04-25, 12:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur menar du nu? Att KJ skulle blivit dömd även utan besudlat bagage?
Mellan de två "misstänkta" minus KJ:s bagage torde MB ligga mest pyrt till. Väl?
Tror du inte att åklagarna till slut hade "tvingats" (trots att de själva fattar dessa beslut) att djupare utreda MB, husrannsakan, analyser mm, då även vi kunnat ta del av den massa av indicier som talar för MB som GM.
Faktum är att när relationen VB/MB är som mest infekterad, försvinner hon och hittas mördad. Det är ett egendomligt sammanträffande, tycker jag.
TO avsåg ingen speciell i sitt anförande att brottet kan ha skett i affekt, men han hade precis omtalat MB som alternativ GM. TO sådde tvivel som tog sig direkt.
Det är mycket tro i fallet utan vetskap.

Eller har du fler mördare på lut?

Eller är det isf ett cold case?

Nej, du har fått allt om bakfoten.
Det är inte enbart besudlingar i hans bagage som ger en fällande dom. MB låg aldrig pyrt till och skulle inte legat pyrt till även om KJs bagage va tomt. Fattar du inte eller vill du inte fatta?
Det va inte så att man hade något på MB som tyder på hans inblandning. Många försöker förklara för dig men du fattar tydligen inte. Hade inte KJ fällts hade man inte haft någon gm.
Det är felaktigt att påstå att man tror mycket i fallet man har konstaterat faktum vem som är skyldig inget annat. Skriv en bok eller vad som helst men någon MB kan du direkt glömma i ett verkligt perspektiv.
Citera
2014-04-25, 12:37
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du har helt rätt i att ingen vet hur man skulle bete sig om man hamnade i situationen. Men nog är det väl lite intressant att han reagerar så mycket mer på anklagelsen att ha dödat hunden än VB?

Jag kan hålla med om att det är intressant, men för mig personligen, bara ur ett psykologiskt perspektiv.
Citera
2014-04-25, 12:39
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Andrahandsuppgift annars. Yngves fru berättade till CS och JES.

Åklagarna har ju underlåtit att utreda saken.

Hur vet du att hennes uppgift är osäker?
Du kan ha rätt i att det är en andrahandsuppgift. Det beror på om man skall tro på vad som står i FUP eller på vad Jan-Erik sa i TR. Så här står det i FUP:

"Jan-Erik säger spontant att Yngves fru för någon vecka sedan berättat för Jan-Eriks fru i
samband med Vatchareeyas minnesstunda att Annika Nordström hotat ta ihjäl Vatchareeya.
Om det sker via SMS kan Jan-Erik inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan
Vatchareeya försvinner." Om det stämmer så är det i bästa fall en tredjehandsuppgift.

Men i TR låter det som Jan-Erik var med när informationen framfördes. Och då kan det vara en andrahandsuppgift om Yngves fru sett hotet med egna ögon. Annars är det ju ändå i bästa fall en tredjehandsuppgift. I TR är Jan-Erik dessutom säker på att det var via SMS.

Att uppgiften är osäker är min bedömning vilket jag också skrev. Och det tycker jag fortfarande. Jag tycker inte detta räcker för att påstå att AN ljuger i förhören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in