2014-04-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Varför skulle han tro det?
VBs mobil borta och hans raderad. Han ljög om relationen för polisen.

Varför ljuga så frenetiskt som AN och MB gjorde/gör om de inte har något att dölja?
Citera
2014-04-25, 11:22
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det kan ha spårat ut ordentligt. Det finns mindre orsaker som folk har blivit dräpta för. Allt från att inte gjort någonting till att ha retat upp mördaren å det grövsta.

Relationen hade MB försökt stoppa sedan årsskiftet men misslyckats. Det började antagligen bli panik. Vb blev avstängd från klubben. Trots det vägrade hon släppa taget. Hon fortsatte att förfölja MB.

MB svarade ju på flera sms. Det gör inte jag om jag vill säga upp kontakten med någon. "Vem är det som dissar nu" eller vad det stod.
Citera
2014-04-25, 11:23
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det kan ha spårat ut ordentligt. Det finns mindre orsaker som folk har blivit dräpta för. Allt från att inte gjort någonting till att ha retat upp mördaren å det grövsta.

Relationen hade MB försökt stoppa sedan årsskiftet men misslyckats. Det började antagligen bli panik. Vb blev avstängd från klubben. Trots det vägrade hon släppa taget. Hon fortsatte att förfölja MB.

VB var inte avstängd från karaten. Enligt con*y var hon det, men det stämmer inte. Enligt MB och en annan tränare jag inte nämner namn på. Så var hon inte avstängd. Avstängningen som det pratades om var i början av 2013 någon vecka. Enligt tränare och folk jag pratat med så har hon dock aldrig varit avstängd. Utan MB som inte ville hon skulle komma dit bara.
Senast redigerad av henkess 2014-04-25 kl. 11:34.
Citera
2014-04-25, 11:34
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Varför ljuga så frenetiskt som AN och MB gjorde om de inte har något att dölja?
Jag skulle vilja fråga varför du ljuger så frenetiskt?

Jag efterfrågade i tråden bevis på att MB och AN ljugit. Ingen kunde tala om en enda sak som AN bevisligen ljugit om. Bara en massa gissningar och antagande. När det gäller MB fick jag några fler svar. Och jag kan hålla med om att det verkar som han ljugit några gånger under förhören. Framförallt med att han inte berättade om sin relation med VB i första förhöret. Men att kalla det frenetiskt är ganska överdrivet från din sida.

Om jag ändå skall svar på din fråga så tror jag att MB ljög om förhållandet med VB för att inte ville att det skulle bli allmänt känt. Jag tror att han kan ha trott att VB försvunnit av egen fri vilja och att hon skulle dyka upp igen. Och därför ville han inte i onödan berätta om sitt förhållande med VB.
Citera
2014-04-25, 11:36
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Återigen petitio principii från dig: Det är ett påstående och inte en bevisad sanning att relationen MB/VB var "som mest infekterad" precis då hon försvann. De hade ju faktiskt gjort slut och det verkar av den sista tidens poster på Facebook som att VB höll på att acceptera detta. Frekvensen av SMS-kontakter gick också ner sista tiden. Jag tycker snarare att mycket tyder på att det var mer "infekterat" sommaren/hösten 2012 då VB en dag satt utanför restaurangen och unge herr Flygare ringde hem till AN för att rapportera hennes makes äktenskapsbrott.

Källa på det tack!
Citera
2014-04-25, 11:37
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell

Jag efterfrågade i tråden bevis på att MB och AN ljugit. Ingen kunde tala om en enda sak som AN bevisligen ljugit om. Bara en massa gissningar och antagande. När det gäller MB fick jag några fler svar. Och jag kan hålla med om att det verkar som han ljugit några gånger under förhören. Framförallt med att han inte berättade om sin relation med VB i första förhöret. Men att kalla det frenetiskt är ganska överdrivet från din sida.

Om jag ändå skall svar på din fråga så tror jag att MB ljög om förhållandet med VB för att inte ville att det skulle bli allmänt känt. Jag tror att han kan ha trott att VB försvunnit av egen fri vilja och att hon skulle dyka upp igen. Och därför ville han inte i onödan berätta om sitt förhållande med VB.

Det enda som är intressant är väl varför KJ ljuger så frenetiskt. Där borde man lägga lite energi att få det svaret istället. Skit i MB och AN och alla möjliga. De har inte varit inblandade i detta öht.
Citera
2014-04-25, 11:38
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Du har fått svar på den frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av zero73
AN ljuger om att hon inte hotat VB.
Citera
2014-04-25, 11:44
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du har fått svar på den frågan.
Ja, men jag har också svarat att jag inte håller med om att det är en bevisad lögn. Den enda uppgiften om hotet är en enligt mig osäker tredjehandsuppgift.
Citera
2014-04-25, 11:45
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Det enda som är intressant är väl varför KJ ljuger så frenetiskt. Där borde man lägga lite energi att få det svaret istället. Skit i MB och AN och alla möjliga. De har inte varit inblandade i detta öht.

Tyvär vill vissa i tråden blunda för blodet och alla uppenbara lögner från KJ. Och inrikta sig på MB/AN, det är ett uppenbart misstag från deras sida. Men kanske lite förståeligt om man tar sig en titt på KJ och hans vanor. Ser ju inte direkt ut som den farliga typen. Att han styckat kroppen och dessutom sopat rent efter sig rätt bra. Är smått otroligt, såvida han inte hade hjälp.
Citera
2014-04-25, 12:00
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ja, men jag har också svarat att jag inte håller med om att det är en bevisad lögn. Den enda uppgiften om hotet är en enligt mig osäker tredjehandsuppgift.

Andrahandsuppgift annars. Yngves fru berättade till CS och JES.

Åklagarna har ju underlåtit att utreda saken.

Hur vet du att hennes uppgift är osäker?
Citera
2014-04-25, 12:03
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
VB var inte avstängd från karaten. Enligt con*y var hon det, men det stämmer inte. Enligt MB och en annan tränare jag inte nämner namn på. Så var hon inte avstängd. Avstängningen som det pratades om var i början av 2013 någon vecka. Enligt tränare och folk jag pratat med så har hon dock aldrig varit avstängd. Utan MB som inte ville hon skulle komma dit bara.

Finns flera oberoende vittnesmål på att hon var avstängd och tvingades träna i Luleå.

Dessutom har det nu även kommit fram att VB var avstängd mer än en gång - dvs även i slutet på april, början på maj.(Läs förhöret med Francheska)
Citera
2014-04-25, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Vad har det för betydelse med tystnaden? Om AN kände till relationen mellan MB och VB så hade VB:s tystnad/hot ingen betydelse. Kände AN inte till relationen skulle den i alla all uppdagas när VB försvann. MB blev ju direkt huvudmisstänkt av polisen. Var det bättre för paret om MB satt i fängelse resten av sitt liv? De allra flesta mord löses faktiskt i Sverige. Vågade MB verkligen begå det perfekt mordet när han visste att han var den som i första hand skulle bli misstänkt? Jag tror inte det om MB är vid sina sinnens fulla bruk.

Ha ha, tänk om alla mördare fick en andra chans att tänka i efterhand; vill jag verkligen sitta i fängelse för ett mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in