Citat:
Ursprungligen postat av
mace2442
Jag var inte i Iran (Då i alla fall).
Du menar ingen skada alls alltså för det var ju exakt vad Iran åstakom efter Praying mantis?
Före det lyckades man med en enda minträff på militära mål.
Jag föreslår att du läser om Iran-Irak-kriget och gör egna efterforskningar. Det hjälper ju inte att jag sitter här och internetbråkar med dig om saker som man bara kan googla om nu för tiden. Jag rekommenderar att du aldrig upprepar det markerade inför någon. Kriget tog slut strax efter Praying Mantis.
Citat:
Ursprungligen postat av
mace2442
Nädå vi kan ta bilder på dina plattformar också.
Speedboatsen vart det inte så mycket kvar av att det går att ta någt bilder på dem ens.
Det är fortfarande odiskutabla fakta på vad som händer när man försöker mopsa sig mot nån med mer eldkraft.
Du presenterar felaktig information.Du vill förvirra läsaren, nej svärm-taktik och fiskebåtar är 2 olika saker. Sen vill jag absolut inte bekräfta att dessa påståenden stämmer. Nu diskuterar vi större antal FAC,FIAC olika typer av mindre snabba båtar etc tillsammans med systematiserad paramilitär enhet och en rad inhemska missiler av olika typer.
Citat:
Ursprungligen postat av
mace2442
Inte en enda Spurance var någonsin avsedd för Iran.
Däremot var dess efterföljare Kidd klass avsedda för Iran.
Sen är det som vanligt bara toligheter från dig dock. Det var Iran som avbeställde fartygen då man inte ville handla från USA.
Ytterligare ett exempel på skitsnack som man förväntas inget säga om.
Spurance-klassen som jag skrev, jo de var Spurance-klass vad du invänder med kallas för Spurance-subklassen Kidd, Kidd hör till Spurance-klassen. Vänligen diskutera inte saker du inte vet något om.
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det enda du har är att visa bilder på Sahand som brinner. Visste du att många av amerikanska Spruance-class igentligen var Irans egendom? Iran har betalat för din amerikanska militär för det är så USA gör, stoppar sina händer i andras fickor.
Nu kan vem som helst kolla upp saken.
Nej, Iran avbeställde aldrig fartygen det är bara skitsnack, du vet ingenting om själva avtalet. Dessa system har ett avtal på köpet. Det är fascinerande vilka trams ni fiskar upp från Wikipedia och kallar det fakta.
USA hade större framtidsplaner för sina intressen inför 80-talet och Iran var en USA:s allierade. Dessa designades för en omfattande amerikansk strategi och i och med revolutionen 79 så förändrades planerna en hel del. Läs innan du uttalar dig. Iran fick aldrig pengarna tillbaka.
Sen vill jag att du skiljer mellan köpet för själva X eller Z och avtal som hänger ihop med X eller Z-system.
Du verkar ju vara en duktig jurist i andra fall
Citat:
Ursprungligen postat av
mace2442
En enda av dessa jagare motsvar dock än idag mer än hela den iranska flottan I eldkraft och luftvärn ..
Ja vill Iran mucka krig med flera länder på en gång så slutar det med ett rejält kok stryk. Det är väl ungefär det vi har lagt ned 165 sidor på att försöka få dig att begripa.
Ok, lycka till..Om det är så lätt så

Jag bekräftar ingenting av det du skriver om Irans teknologiska förmåga.