2013-07-28, 23:23
Medlem
Verkligheten är inte som Red Alert, även om dom har ett vackert vapen (vilket i sig är tveksamt) så ska vapnet integreras i ett välfungerande system vilket Iranierna knappast har. Dom överlevde bara Iraks invasion med nöd och näppe.
Citera
2013-07-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Tror du inte på min pricksäkerhet med en Bushmaster?

Frågan är väl mer hur bra du är med mk45 kanonen . 127 mm och zonrör bör ta rätt bra på plastbaljor
Citera
2013-07-28, 23:36
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Misstänkt likt ett metallskellett med lite halvdåligt spänd gummiduk över och lite påskruvade fenor. Kanske samma designfirma som skapade Qaher-313?

Vad har gummikorven i nosen? Det ser hursomhelst inte ut som något som kan klara återinträde i massor av Mach. Det gör för övrigt inte gummiduken och fenorna heller.

Allvarligt talat - om Iran hade riktiga grejor så hade man inte behövt hålla på med sådant här fåneri.
Citera
2013-07-28, 23:41
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Även apartheid-israel medger att Iran har förbättrat Fatah-110

Javisst, räckvidden har ökats med 5 mil till hela 30 mil nu. (Din länk uppger visserligen bara 25 mil, men andra säger annat så vi tar det största värdet för att vara snälla)
Och det är visserligen rätt bra för en kort/medeldistans ballistisk missil. Och nu till frågan, hur tror Du detta påverkar Irans chanser att slå ut ett hangarfartyg, realistiskt sett?
Senast redigerad av Wishie 2013-07-29 kl. 00:26.
Citera
2013-07-28, 23:46
Medlem
Wishies avatar
Här är förövrigt en bild till på underverket.
http://1.bp.blogspot.com/-S1e1rgzXfrc/TqVENYxXWyI/AAAAAAAAACY/389qy_kRmiQ/s1600/PG-launcher-6.jpg
Kolla dysan. Och när ni slutat skratta åt den så spana in riggen. Fastspänd med kättingar på ett vanligt trailersläp. Jojo, hightech som tusan
Senast redigerad av Wishie 2013-07-29 kl. 00:29.
Citera
2013-07-29, 00:14
Medlem
shponglads avatar
Citat:
http://1.bp.blogspot.com/-S1e1rgzXfrc/TqVENYxXWyI/AAAAAAAAACY/389qy_kRmiQ/s1600/PG-launcher-6.jpg
Kolla dysan. Och när nu slutat skratta åt den spana in riggen. Fastspänd med kättingar på ett vanligt trailersläp. Jojo, hightech som tusan

Har fått indikationer på att fästanordningen delar väsentliga likheter med en från nöjesparksbranchen
Citera
2013-07-29, 00:27
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Kolla dysan. Och när nu slutat skratta åt den spana in riggen. Fastspänd med kättingar på ett vanligt trailersläp. Jojo, hightech som tusan

Plast, plywood och masonit m a o.
Citera
2013-07-29, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Med tanke på att IRI numera är den främste postaren i forumet för Vapen och militär och är vänlig nog att delge forumet sina åsikter om allt från missilteknologi till strategier för att sänka hangarfartygsgrupper vore det kanske på sin plats att IRI lite kort redogjorde för sin militära bakgrund och hur de imponerande kunskaperna har inhämtats. Jag anar närvaro av såväl krigshögskola som ingenjörsstudier vid sidan av youtubestudierna, för utan mycket omfattande kunskaper om vapen, militär och teknologi kan man väl knappast så totalt ta över ett forum så som IRI har gjort. Det vore ju bara ett tecken på ren enfald att i ett specialforum argumentera för sin sak genom ett oerhört antal inlägg om det inte finns något slags kunskapsbas i botten.

De är ju problemet med flera här på V&M [Flera och inte alla] att de tror på nåt de har inte testat och följer Wikipedia fakta...
Jag har provat saken själv och vet hur de är, Har testat krig och krigsmaterial och inte minst mina tiotals vänner och släktningar inom olika militära sektorer.

De tråden är inge plats för att prata om likdant, har du fråtor kan du ta de i PM
Senast redigerad av IRI 2013-07-29 kl. 00:45.
Citera
2013-07-29, 00:57
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:

Kolla dysan. Och när ni slutat skratta åt den så spana in riggen. Fastspänd med kättingar på ett vanligt trailersläp. Jojo, hightech som tusan
Aldrig sett robotar spännas fast med packremmar förut... det är även första gången jag ser spiralmönstret från röret inuti roboten.

Som vanligt med Irans militära utrustning så ser man att det är spänd duk (eller motsv) över en stålram.

Jag vet att vi inte har mycket till armé i det här landet men när jag gjorde min utbildning så hade vi iaf riktiga prylar som gick att använda.
Citera
2013-07-29, 11:20
Medlem
adam7s avatar
Citat:

ser ut som fenorna baktill inte är symmetriska. den till nordväst går ju över riggens mellanvägg.....

det har varit ena jäklar till ingeniörer att planera systemet!
Citera
2013-07-31, 11:50
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:

Kolla "ränderna" på själva tuben/kroppen, ser ut som att dom tagit ett ventilationsrör och lagt på en duk och sedan målat. Och så sitter den med spännband...

Det sorgliga är att IRI/IR5 kommer att hävda att man gjort så eftersom det bara är för uppvisning, och att det visst är en "skarp" robot med "skarp" lavett...
Citera
2013-07-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar
Kolla "ränderna" på själva tuben/kroppen, ser ut som att dom tagit ett ventilationsrör och lagt på en duk och sedan målat. Och så sitter den med spännband...

Det sorgliga är att IRI/IR5 kommer att hävda att man gjort så eftersom det bara är för uppvisning, och att det visst är en "skarp" robot med "skarp" lavett...

Det är skarp gummiduk. jag lovar.

Samma som han ska använda till att skapa uppblåsbara hangarfartyg....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in