2014-04-14, 19:56
  #925
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils.Lind
inte en chans

Jag skrev just att jag misstog mig om försörjningsstöd. Fkassa och Akassa samt pension mäter de gladeligen ut. Tack och lov.
Citera
2014-04-14, 19:57
  #926
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Hmm, då är det kört. Får väl försöka göra en deal med dem att åtminstone ta 5000, inte 7. Annars ryker semester planering. Körkortet är nästan fixat ändå. Det är bara uppkörning och teori kvar, körlektioner är nästan klara.

Hoppas du lyckas deala med dem. Föga troligt, men håller tummarna.
Citera
2014-04-17, 07:45
  #927
Medlem
Hej. Jag har en fjuttig skuld på enbart 1023kr till kronofogden kvar och undrar ifall det gåt att betala i enkronor.
Tänkte lägga mynten i ett par nerrunkade sperma sockor och lämna in medans jag tar med mig en laptop och kollar på film medans horan räknar mynten.
Någon som vet om kronofogden nekar myntbetalning.

Skit skall skit ha.
Citera
2014-04-17, 08:39
  #928
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arische
Någon som vet om kronofogden nekar myntbetalning.

Kronofogden har inget kontanthanteringsystem annat än efter överenskommelse.
Citera
2014-04-17, 08:51
  #929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arische

Skit skall skit ha.

Skit ska betala sin skuld..
Citera
2014-04-17, 09:03
  #930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Skit ska betala sin skuld..

Det är ju det jag håller på med ditt jävla ollon.
Citera
2014-04-17, 15:28
  #931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arische
Det är ju det jag håller på med ditt jävla ollon.

Då var vi överens om vem som var skit i sammanhanget, bra.

Om du nu vill sysselsätta KFM så har du ett inlägg på det temat i denna tråd skrivet någon/några dagar före jul om jag inte missminner mig.

LG
Citera
2014-04-17, 17:41
  #932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Då var vi överens om vem som var skit i sammanhanget, bra.

Om du nu vill sysselsätta KFM så har du ett inlägg på det temat i denna tråd skrivet någon/några dagar före jul om jag inte missminner mig.

LG


Du vet bara att jag skall betala inget mer.
Citera
2014-04-24, 02:18
  #933
Medlem
Hej!

Jag har ett regelbundet problem med lönekontoret som inte får till att utbetala mitt förbehållsbelopp. Det har nu hänt tre månader i rad, och sist saknades det 1800 kr. KFM säger att jag måste ta upp det med lönekontoret, de säger att det finns nåt problem i systemet, och jag fick låna pengar av en kompis.

Finns det någonting konkret jag kan komma med? Det enda jag hittar är själva lagen att de inte får utmäta förbehållsbeloppet, men vet någon om vad jag kan göra rent praktiskt?
Citera
2014-04-24, 07:22
  #934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldengel
Hej!

Jag har ett regelbundet problem med lönekontoret som inte får till att utbetala mitt förbehållsbelopp. Det har nu hänt tre månader i rad, och sist saknades det 1800 kr. KFM säger att jag måste ta upp det med lönekontoret, de säger att det finns nåt problem i systemet, och jag fick låna pengar av en kompis.

Finns det någonting konkret jag kan komma med? Det enda jag hittar är själva lagen att de inte får utmäta förbehållsbeloppet, men vet någon om vad jag kan göra rent praktiskt?

Låter som det ligger ett utmätningsbelopp max i ditt beslut? Spontant är det enda jag kan komma på att du pratar med lönekontoret i början av månaden och hjälper dom att räkna
Citera
2014-04-24, 08:51
  #935
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldengel
Hej!

Jag har ett regelbundet problem med lönekontoret som inte får till att utbetala mitt förbehållsbelopp. Det har nu hänt tre månader i rad, och sist saknades det 1800 kr. KFM säger att jag måste ta upp det med lönekontoret, de säger att det finns nåt problem i systemet, och jag fick låna pengar av en kompis.

Finns det någonting konkret jag kan komma med? Det enda jag hittar är själva lagen att de inte får utmäta förbehållsbeloppet, men vet någon om vad jag kan göra rent praktiskt?

Vad står det i brevet från KF att du får behålla var månad? Drar lönekontoret mer än det så är det fel av lönekontoret.
Citera
2014-04-25, 01:15
  #936
Medlem
Ja, jag har ett max utmätningsbelopp. Det händer de månaderna där jag tjäner mindre än full utmättningsbelopp + förbehållsbelopp. Då drar de fullt till KFM och jag får resten. Det som är problemet är att de helt enkelt inte bryr sig, och det verkar inte som om jag har någon möjlighet att komma åt dessa pengar. Det är efter lönebryt, pengarna är borta. Minst sagt jävligt stressande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in