2014-04-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biifukaree
Sluta tryck i dig skit, du vet inte vad du håller på med. Det enda som har någon effekt är steroider, allt annat skräp.

Om jag ska bygga muskler ordentligt ja, kanske? Men annars då. Om jag vill ha lust, ork, bli pigg och få energi och allt sådant?
Citera
2014-04-23, 22:41
Medlem
MrSvarts avatar
5-HTP funkar som byggsten till serotonin.. Men en ordentlig kost av kött fisk (och vissa grönsaker?) väger upp för det.

L-tyrosine ska väl öka dopaminet.
Citera
2014-04-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Om jag ska bygga muskler ordentligt ja, kanske? Men annars då. Om jag vill ha lust, ork, bli pigg och få energi och allt sådant?

Drick kaffe... Du har ingen aning om vad de långsiktiga effekterna på kroppen är av alla de där konstiga preparaten. Speciellt inte när du blandar ihop en cocktail med slumpat innehåll.
Citera
2014-04-23, 23:50
Bannlyst
Håll inte på att laborera med 5-HTP om du är schizofren, bipolär eller vad du nu var. Vi kom aldrig riktigt fram till det. Du ska heller inte hålla på att laborera med L-Tyrosin, höga dopaminvärden är just problemet vid schizofreni.

Jag har redan tipsat om 5-MTHF, men tydligen var du för ointresserad/korkad av att läsa studierna jag postade om det och kopplingen mellan höga homocystein-nivåer och schizofreni.

Jag skriver det en gång till: 5-MTHF

Sedan kan du köpa aktiva formen av vitamin B12, metylkobalamin.
Citera
2014-04-24, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Håll inte på att laborera med 5-HTP om du är schizofren, bipolär eller vad du nu var. Vi kom aldrig riktigt fram till det. Du ska heller inte hålla på att laborera med L-Tyrosin, höga dopaminvärden är just problemet vid schizofreni.

Jag har redan tipsat om 5-MTHF, men tydligen var du för ointresserad/korkad av att läsa studierna jag postade om det och kopplingen mellan höga homocystein-nivåer och schizofreni.

Jo, får kolla upp det igen då om det finns någon legit shop för allt det där

Det sjuka är dock att jag märker av resultat efter 20-30 min med zma.

Med tribilus märkte jag av skillnad efter 5-7 min! Helt plötsligt nyss så blev jag sugen penis reste sig typ och så. Det märkliga var att det avtog i sin tur inom 30 min lol nästan helt.. Fattar ingenting..

Tog både zma och tribilus samtidigt, vilket kanske är fel, även om man kan kombinera dessa? Tänkte att när zma:n kicka in kanske det tog bort effekten av tribulus?
Citera
2014-04-24, 03:15
Medlem
Citat:

Hitta bara sidor där det kostar typ 800 spänn för 5-MTHF, är det så jävla dyrt? :S

Borde väl finna för i alla fall 200-300 max? Länka någon billig jag kan köpa
Citera
2014-04-24, 07:20
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Kallas i folkmun för placebo...
Citera
2014-04-24, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tj.

Så behöver det inte vara. Zink påverkar NMDA-receptorerna, vid schizofreni kan man ha låga värden av exempelvis NMDA-glutamat. Är man extra känslig så kan man nog känna av det, även magnesium har en lugnande och sedativ effekt.
Citera
2014-04-24, 09:51
Bannlyst
Citat:
Jo, får kolla upp det igen då om det finns någon legit shop för allt det där

Med tribilus märkte jag av skillnad efter 5-7 min! Helt plötsligt nyss så blev jag sugen penis reste sig typ och så. Det märkliga var att det avtog i sin tur inom 30 min lol nästan helt.. Fattar ingenting..

Tog både zma och tribilus samtidigt, vilket kanske är fel, även om man kan kombinera dessa? Tänkte att när zma:n kicka in kanske det tog bort effekten av tribulus?

Tribulus kan tillfälligt boosta testosteronet litet men är egentligen slöseri med pengar. Jag har själv provat det för många, många år sedan. Jag märkte av att det började klia i skalpen (testo konverteras till dht där) och mina satser blev större.
Citera
2014-04-24, 10:04
Bannlyst
Citat:
Hitta bara sidor där det kostar typ 800 spänn för 5-MTHF, är det så jävla dyrt? :S

Borde väl finna för i alla fall 200-300 max? Länka någon billig jag kan köpa

Tyvärr är det så pass dyrt. I USA har man lanserat det som ett medicinskt preparat, Deplin. Har vi tur så kanske skitlandet Sverige har godkänt det här om sisådär 20 år. Deplin är verkligen inget speciellt utan innehåller 5-MTHF, den aktiva formen av folsyra som är en vanlig vitamin. Ett märke att rekommendera är Metabolic Maintenance eller Thornes på 5 mg, sistnämnda finns på:

http://www.iherb.com

Kom ihåg att du vill ligga runt 10 mg per dag av dosering på 5-MTHF.
Citera
2014-04-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.

Fast placebo är väl ändå när man inbillar sig att det händer något? Inte att det händer något?

Jag menar, om du målar blått på ett papper och ser blått på ett papper direkt, är det också placebo då?

För det är ju i stort sett det jag gör!

Det är ju inte så att jag inbillar mig att det finns en skillnad, utan det är ju uppenbarligen en skillnad och jag kan ju inte bara tro så mycket på det att det händer, så fungerar det inte med detta i alla fall
Citera
2014-04-24, 11:03
Medlem
Citat:
Tribulus kan tillfälligt boosta testosteronet litet men är egentligen slöseri med pengar. Jag har själv provat det för många, många år sedan. Jag märkte av att det började klia i skalpen (testo konverteras till dht där) och mina satser blev större.

Citat:
Tyvärr är det så pass dyrt. I USA har man lanserat det som ett medicinskt preparat, Deplin. Har vi tur så kanske skitlandet Sverige har godkänt det här om sisådär 20 år. Deplin är verkligen inget speciellt utan innehåller 5-MTHF, den aktiva formen av folsyra som är en vanlig vitamin. Ett märke att rekommendera är Metabolic Maintenance eller Thornes på 5 mg, sistnämnda finns på:

http://www.iherb.com

Kom ihåg att du vill ligga runt 10 mg per dag av dosering på 5-MTHF.

Så vad ska jag köpa om jag vill få denna effekt jag får i början av ZMA, tribulus, fast jag vill att det ska hålla i sig hela tiden, då det kan bota min totala avsaknad av sexlust?

Okej, det är så pass dyrt? Är det verkligen så värt, att det ensam gör så pass mycket gott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in