• 1
  • 2
2014-04-20, 04:11
Medlem
Vad har ni att säga om dessa fyra tillskott? Är de bra/dåliga? Vilka effekter kan jag väntas få, kan jag kombinera alla samtidigt? Har nämligen inhandlat allihopa!

5-htp
Tribulus (testobooster)
L-tyrosin (aminosyra)
ZMA (zink, magnesium, b6)

Finns det några mer tillskott/vitaminer/aminosyror förutom dessa jag borde införskaffa?
Citera
2014-04-20, 06:44
Bannlyst
Varför har du inhandlat dessa om du inte vet vad de gör?
Citera
2014-04-20, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Varför har du inhandlat dessa om du inte vet vad de gör?

Jo, jag vet väl ungefär vad de gör, men tänkte om någon har testat dessa och kan säga vad de fått för effekter?
Citera
2014-04-20, 07:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Jo, jag vet väl ungefär vad de gör, men tänkte om någon har testat dessa och kan säga vad de fått för effekter?

Om du är medveten om dess effekter så borde du också veta att ditt svar är helt beroende på din kost i övrigt.
Citera
2014-04-21, 09:04
Medlem
super86s avatar
Citat:
Vad har ni att säga om dessa fyra tillskott? Är de bra/dåliga? Vilka effekter kan jag väntas få, kan jag kombinera alla samtidigt? Har nämligen inhandlat allihopa!

5-htp
Tribulus (testobooster)
L-tyrosin (aminosyra)

Finns det några mer tillskott/vitaminer/aminosyror förutom dessa jag borde införskaffa?

Det enda du möjligen kommer märks av beroende på hur din kropp mår är ZMA - resten har du kastat pengarna i sjön!
Citera
2014-04-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av super86
Det enda du möjligen kommer märks av beroende på hur din kropp mår är ZMA - resten har du kastat pengarna i sjön!

Är det så illa alltså? Varför då? I alla fall 5-htp har ju folk typ sagt är bra väl? ^^
Citera
2014-04-22, 15:23
Medlem
5-HTP är inte skit, och L-Tyrosin kan tydligen vara bra att ha i samband med det. Står mer i 5-htp-tråden.
Citera
2014-04-22, 18:39
Medlem
OggeOJs avatar
5-HTP lär du bara märka något av om du har brist av det. ZMA är bra för ett enda syfte, och det är äckligt realistiska drömmar. Fick komprimerad sömn av det, dvs att jag sov 4 timmar och vaknade klarvaken...
Citera
2014-04-22, 23:40
Medlem
super86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av super86

Vad är ditt mål med att käka detta?
Har du ångest och panik, visst då kan 5htp lugna dig och få dig att sova bättre.
Citera
2014-04-22, 23:49
Bannlyst
Citat:

5-htp
Tribulus (testobooster)
L-tyrosin (aminosyra)

5-HTP höjer Seratoninnivån, främst hos de som har låga nivåer. Fungerar och har vetenskapligt stöd för folk med ADHD/bipolära sjukdomar samt folk med ångest eller sömnproblem

Tribulus skulle jag inte slösa pengar på. Dåligt vetenskapligt stöd.

L-Tyrosin är bra för minne, sömn och depression. Används eller intas mycket av aminosyran i samband med 5-HTP kan man få bra effekter. Finns dock ingen vits med extra tillskott om man äter mycket. Biff, skinka, revbensspjäll, gås, kalkon, tonfisk, vetekli, soja, banan, pumpakärnor, sesamkärnor, jordnötter, sötmandlar, Keso, ricottaost, torrmjölk.

ZMA är ganska bra för att regulera stämning, sömn samt återhämtning. Jag sover mycket bättre med ZMA.
Citera
2014-04-23, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
5-HTP höjer Seratoninnivån, främst hos de som har låga nivåer. Fungerar och har vetenskapligt stöd för folk med ADHD/bipolära sjukdomar samt folk med ångest eller sömnproblem

Tribulus skulle jag inte slösa pengar på. Dåligt vetenskapligt stöd.

L-Tyrosin är bra för minne, sömn och depression. Används eller intas mycket av aminosyran i samband med 5-HTP kan man få bra effekter. Finns dock ingen vits med extra tillskott om man äter mycket. Biff, skinka, revbensspjäll, gås, kalkon, tonfisk, vetekli, soja, banan, pumpakärnor, sesamkärnor, jordnötter, sötmandlar, Keso, ricottaost, torrmjölk.

ZMA är ganska bra för att regulera stämning, sömn samt återhämtning. Jag sover mycket bättre med ZMA.

Jag kan kombinera alla dessa alltså?

Nu har jag även investerat i en burk tested maca 4:1, några åsikter om den också kanske? Haha! =D

Jag kommer få trycka i mig typ tio tabletter per dag, haha! XD
Citera
2014-04-23, 10:27
Medlem
Citat:
Jag kan kombinera alla dessa alltså?

Nu har jag även investerat i en burk tested maca 4:1, några åsikter om den också kanske? Haha! =D

Jag kommer få trycka i mig typ tio tabletter per dag, haha! XD

Sluta tryck i dig skit, du vet inte vad du håller på med. Det enda som har någon effekt är steroider, allt annat skräp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in