Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-23, 18:01
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Man kan nu beställa valsedlar till valet i höst:

https://www.svenskarnasparti.se/bestall-valsedlar/

Vet någon om dessa kommer skickas i anonyma kuvert? Dels vill man kanske inte skylta med att man skall rösta SvP(illa nog att jag riskerar att bli ensam i min valkrets om att göra så), dels vill man slippa att kuvertet mysteriöst "försvinner" i postgången.
Citera
2014-04-23, 18:20
Medlem
hushlittledarlings avatar
Hej.
Några frågor som dyker upp när jag läser mycket om nazister och SvP är:

1. Tror de att mord och knivhuggningar på invandrare eller enskilda personer gör nån skillnad eller nytta för er kamp?

Läser om nån svart som blev knivhuggen på en perrong. När de sticker så skriker de "Sieg Heil"...

Ok. Vad är grejen. En person blir knivhuggen... so what? Tragiskt för den personen... men för er kamp, vad gör det lixom?

2. Sen är det ju många SvP som ständigt pratar om sammanhållningen för kampen och för rasen osv.

Men när ni då har begått de där överfallen och våldet så smiter vissa killar, blir efterlysta. Som små råttor gömmer de sig. Man frågar sig. Vilka typer av soldater är så mesiga. Står de inte för sin kamp mot samhället?

3. Tycker SvP och dess ledning att dessa små fegisar eller knivhuggare är nyttiga idioter för partiet? Fungerar den aggressiva kampen för er? Får ni fler som sluter upp?

4. Vilka typer är det som vill ansluta sig till er när ni mördar och knivhugger och sen smiter?
Får ni inte då bara in massa psykopater? Som sen söndrar er inifrån? För ni kan ju nästan aldrig hålla sams.

5. Er ideologi stävar ju efter nån slags ubermench, den rätta, den riktiga individen för Sverige.
Ni är sjukt hierarkiska i er uppbyggnad.
Leder inte detta till väldiga stridigheter om vem som är mest och riktig och den som är bäst. De som älskar att underordna sig blir nyttiga att ha.
Men om ni omger er av psykopater som ständigt vill visa omvärlden att de är bättre, vackrare och mest och äkta svensk så leder det till att nån alltid vill ta ledarens roll, vilket gör att ni alltid splittras och det uppstår en ny gruppering med ny organisation som talar om "vi är den mest sverige och svensk-vänligaste rörelsen ... de där andra är losers... men vi är bäst..."?
Citera
2014-04-23, 18:22
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Vet någon om dessa kommer skickas i anonyma kuvert? Dels vill man kanske inte skylta med att man skall rösta SvP(illa nog att jag riskerar att bli ensam i min valkrets om att göra så), dels vill man slippa att kuvertet mysteriöst "försvinner" i postgången.

Varför vill du inte skylta med din kärlek till partiet?
Citera
2014-04-23, 18:35
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Varför vill du inte skylta med din kärlek till partiet?

Kanske för att våldsfixerade människor som du ränner lösa, även om jag nog tror att du tonar ned din extremism något i det verkliga livet. Möjligen när du myser med polarna i fängelset, hooden, din kommunistcell eller var nu din normala politiska arena är så vågar du vara så här konfrontativ, men annars är du nog lika feg som någon annan.

Vilket tramsinlägg du presterar förresten, tror du själv på att SvP:are hugger ned oskyldiga människor utan vidare? Det där med übermenschideal har jag inte heller märkt något av i deras program, verkar som att de är väldigt inkluderande och att alla svenskar är välkomna.
Citera
2014-04-23, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Ja, valsedlarna skickas i anonyma kuvert. Det behöver ingen oroa sig för.
Citera
2014-04-23, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

1. Tror de att mord och knivhuggningar på invandrare eller enskilda personer gör nån skillnad eller nytta för er kamp?
SvP förespråkar varken mord eller knivhuggningar av invandrare eller övriga. Vi förespråkar bara våldsanvändning i självförsvar, något vi också (än så länge) har rätt till enligt lag.

Citat:
Läser om nån svart som blev knivhuggen på en perrong. När de sticker så skriker de "Sieg Heil"...
Du har förmodligen drömt. Jag känner inte till händelsen du pratar om och tror inte den har med Svenskarnas parti att göra på något sätt.

Citat:
2. Sen är det ju många SvP som ständigt pratar om sammanhållningen för kampen och för rasen osv.
Ja, det är ju ett grundfundament.

Citat:
Men när ni då har begått de där överfallen och våldet
Du har fel och ljuger. Vi har inte begått några överfall alls.

Citat:
så smiter vissa killar, blir efterlysta. Som små råttor gömmer de sig. Man frågar sig. Vilka typer av soldater är så mesiga. Står de inte för sin kamp mot samhället?
Du pratar om en specifik person som är häktas i sin frånvaro. Det är inte olagligt att hålla sig undan polisen (väl?) och med tanke på hur illa det här har skötts och hur dåligt behandlade övriga nationalister har blivit så kan det vara rimligt att bättre fly än att illa häktas.

Citat:
3. Tycker SvP och dess ledning att dessa små fegisar eller knivhuggare är nyttiga idioter för partiet? Fungerar den aggressiva kampen för er? Får ni fler som sluter upp?
Partiet tar som sagt avstånd från oprovocerat våld och anfallsvåld. Däremot förespråkar vi ett långtgående användande av självförsvar när våra medlemmar och aktivister attackeras eller blir blir satta i fara, och det var ju just var som skedde i detta fallet vad det verkar. De tre övriga nationalisterna som greps är ju släppta ur häktet.

Citat:
4. Vilka typer är det som vill ansluta sig till er när ni mördar
Vem har Svenskarnas parti mördat menar du? Dina feberyra fantasier har ingenting med verkligheten att göra.

Citat:
Får ni inte då bara in massa psykopater? Som sen söndrar er inifrån? För ni kan ju nästan aldrig hålla sams.
Personen i fråga är långt ifrån en psykopat utan verkar vara en mycket offervillig nationalist med hjärtat på rätt ställe. Jag är övertygad om att hans agerande (vad det nu är han har gjort) var i en situation där en av hans kamrater blev attackerade av flera rödingar och riskerade att skadas eller t.om dödas.

Citat:
5. Er ideologi stävar ju efter nån slags ubermench, den rätta, den riktiga individen för Sverige.
Ni är sjukt hierarkiska i er uppbyggnad.
Vad är det som är sjukt med hierarkier? :/

Citat:
Leder inte detta till väldiga stridigheter om vem som är mest och riktig och den som är bäst. De som älskar att underordna sig blir nyttiga att ha.
Nej, är man "bäst" så får man ju också visa det och axla det ansvar som krävs. Ansvars- och ledarprincipen. Om man är så bra som man hävdar så får man ju ta sig an allt fler och viktigare uppgifter och genom handling bevisa att man förtjänar en mer framträdande position.

Klart att det kan finnas personkonflikter, men jag vågar påstå att stödet för exempelvis Stefan Jacobsson är i det närmaste 100%-igt.

Citat:
Men om ni omger er av psykopater som ständigt vill visa omvärlden att de är bättre, vackrare och mest och äkta svensk så leder det till att nån alltid vill ta ledarens roll, vilket gör att ni alltid splittras och det uppstår en ny gruppering med ny organisation som talar om "vi är den mest sverige och svensk-vänligaste rörelsen ... de där andra är losers... men vi är bäst..."?
Det är nog väldigt få som vill ha Stefans roll och ännu färre som skulle klara av det. Jag vet exempelvis om mina begränsningar och inser att jag aldrig hade kunnat göra det jobbet.
Citera
2014-04-23, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Annars vägrar väl posten dela ut dem.
Varför ska man behöva skicka efter valsedlar?
Varför delas det inte ut automatiskt, antar det inte finns pengar?
Citera
2014-04-23, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Ett parti måste få 1 % av rösterna för att få valsedlarna bekostade av staten.

Eller, ja:
Citat:
Partier som ställer upp i ett val, har rätt till valsedlar på statens bekostnad, OM något av de två senaste riksdagsvalen har fått mer än 1 % av rösterna i hela landet ELLER i förra valet blev representerat i kommunfullmäktige (vid val i kommuner), ELLER något av de två senaste valen till Europaparlamentet har fått mer än 1 % av rösterna i hela landet (för EU-val). Ett parti får dock inte hur många valsedlar som helst gratis, men kan köpa fler.
Citera
2014-04-23, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Skicka ut valsedlar till alla hushåll automatiskt med posten menar du? Det får vi ju bekosta själva i så fall. Jag har ingen kolla på vad det kostar att göra dylika utskick men jag skulle gissa att det är snordyrt att skicka hem valsedlar till alla hushåll i hela landet. Däremot kanske det finns möjlighet att göra detta i vissa kommuner där vi satsar extra och har en god chans att komma in.

På samma sätt kommer vi ju lägga ut valsedlar i så många lokaler som möjligt, men de kommer ju inte finnas i alla, och det finns ju alltid en risk att något hjon gömmer undan dem.

Bäst är alltså att beställa valsedel. Näst bäst är att skriva "Svenskarnas parti" på en blank sedel.
Citera
2014-04-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Vi får hoppas att säkerheten sköts bra så att de personer som beställer valsedlar inte outas med namn och adress längre fram i tiden. Inför valet 2010 så var det många som beställde information från SD och listan med alla som hade beställt från SD läckte senare ut och på denna lista förekom folk med namn, adress, osv. Det sägs ha funnits folk som inte ens sympatiserade med SD på listan utan t.ex. hade beställt material för nåt skolarbete. RG, AFA m.fl. har haft nytta av den SD-listan. Diverse nationalistiska bokhandlar m.m. har ju också fått sina register och kundlistor spridda under årens lopp. På samma sätt så har deltagare vid nationalistiska evenemang (dit de anmält sig med namn och andra uppgifter) outats då polisen kommit över datorer där deltagarlistor från evenemangen har funnits, varpå dessa listor har hamnat i en offentlig FUP.
Citera
2014-04-23, 20:20
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Jag har ingen koll på vad det kostar att göra dylika utskick men jag skulle gissa att det är snordyrt att skicka hem valsedlar till alla hushåll i hela landet

SvP skickar väl ut valsedlar till medlemmar genom tidningen Framåt så blir det lite billigare. SvP kanske också kan ha ett samarbete med tidningen Nya Tider?
Citera
2014-04-23, 20:22
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
På samma sätt kommer vi ju lägga ut valsedlar i så många lokaler som möjligt, men de kommer ju inte finnas i alla, och det finns ju alltid en risk att något hjon gömmer undan dem.

I detta valet är det livsviktigt med internationella valobservatörer för att förhindra valfusk!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in