Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-11-15, 21:39
  #22105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Tack! Bättre komplimang än SvP-dyrkaren kan jag inte tänka mig, och det är något vi alla borde vara, för vad är alternativet om partiet lägger ned? Det är detta faktum jag outröttligt upprepar för alla Ukraina kritiker, att utan partiet försvinner allt hopp om en bättre framtid. Eller anser du att SMR parlamentariska satsning har större chans att lyckas? Trots alla dina begåvade inlägg om vad som är fel, så fattas varje gång varje en utläggning om vad som istället bör göras, organisatoriskt sett.



Det Nirvana säger är precis vad jag menar. Han är inte utesluten. Detta är ett faktum, vad än Neolitikum påstår. Sedan tar jag inte ställning till om han borde uteslutas, utan lämnar det till lagkloka människor som dig att bedöma.

Vad kan då han tillföra rörelsen? Ett av de största problemen vi har, är att vi låter rödingar köra med oss. Detta medför att bara de starkaste vågar söka sig till oss, eller är det kanske en tillfällighet att ditt bidrag till nationalismen sker över internet? Vi kommer inte att lyckas växa, förrän detta hot är undanröjt, och svagare, men på andra sätt dugliga, individer känner sig trygga att arbeta för nationens bästa. Och här kommer sådana dugliga personer, som Ukrainafrivilliga in, för de har vad som krävs. Eller kanske ska vi sätta vårt hopp till dig och Neolitikum att visa vägen?

Dom hjälpte ju till jättemycket när RF härjade som mest....

Dessutom så är inte rödingar ett jävla dugg hot mot nationella, att säga så är att tillskriva dom något dom inte är.
Citera
2014-11-15, 22:42
  #22106
Medlem
Ignatius94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det verkar onekligen som så, det är nog bara en tidsfråga innan det läggs ned, tyvärr.

Det konstiga är att Giftradiotrojkan är helt obekymrade inför detta, trots att de är medlemmar i partiet, men giftradion är väl för dom som den där nya lilla leksaken är hos ett litet barn.

Defaitismen har som tidigare nämnts spridit sig bland sympatisörer och medlemmar. Och det finns naturligtvis flera faktorer som spelar in men den helt klart överhängande faktorn är ju SvPs valfiasko, där partiet gjorde bort sig ordentligt. Med tanke på partiets närmast absurda optimism där många sympatisörer på fullaste allvar trodde att SvP kommer nå mellan 10k-50k riksdagsröster, en del gick till och med så långt att de trodde att partiet kunde komma upp i hela 1%!. Det fanns med andra ord ingen hejd på den fullkomligt befängda ''optimismen''. Så det torde inte komma som en chock om medlemmar tappar intresset och sedermera lämnar partiet. För precis som du skriver så är det inte en fråga om partiet lägger ned utan när. Jag tror att partiet max klarar 2 år till.
Citera
2014-11-15, 23:00
  #22107
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Vad kan då han tillföra rörelsen? Ett av de största problemen vi har, är att vi låter rödingar köra med oss. Detta medför att bara de starkaste vågar söka sig till oss, eller är det kanske en tillfällighet att ditt bidrag till nationalismen sker över internet? Vi kommer inte att lyckas växa, förrän detta hot är undanröjt, och svagare, men på andra sätt dugliga, individer känner sig trygga att arbeta för nationens bästa. Och här kommer sådana dugliga personer, som Ukrainafrivilliga in, för de har vad som krävs. Eller kanske ska vi sätta vårt hopp till dig och Neolitikum att visa vägen?
Skillt bodde ju i Sverige när Anna Jonsson i Västerås var som allra hårdast ansatt. Dessutom var han medlem i SvP då. Hur kommer det sig att det ändå var Motståndsrörelsen som ställde upp och vaktade lägenheten under den tiden? SvP:s dårar som reser till Ukraina för att slåss för juden har visat att de inte bryr sig ett skit om att använda sitt våldskapital i Sverige för vettiga grejer. I en parallell tråd snackade nån nationell huligan om hur många "grabbar" som var nationella. Hur kommer det sig då att de hellre ställer sig på nån jävla grusplan och kör nåt löjligt uppstyrt huliganbox istället för att försvara andra nationella? "Jag är nationell och har våldskapital. Det bästa jag kan göra för det svenska folkets framtid är att ställa mig på en grusplan och slåss mot Göteborgssupportrar. Vi filmar och lägger upp på youtube. Fan vad coola vi är. Fan vad vi bidrar till den nationella kampen."
Citera
2014-11-15, 23:10
  #22108
Medlem
SvP-Finns avatar
Intervju med Johan Karlsson: https://www.svenskarnasparti.se/2014/11/15/en-kort-intervju-med-svenskpartisten-johan-karlsson/
Verkar vara en riktig bra kille
Citera
2014-11-15, 23:21
  #22109
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Skillt bodde ju i Sverige när Anna Jonsson i Västerås var som allra hårdast ansatt. Dessutom var han medlem i SvP då. Hur kommer det sig att det ändå var Motståndsrörelsen som ställde upp och vaktade lägenheten under den tiden? SvP:s dårar som reser till Ukraina för att slåss för juden har visat att de inte bryr sig ett skit om att använda sitt våldskapital i Sverige för vettiga grejer. I en parallell tråd snackade nån nationell huligan om hur många "grabbar" som var nationella. Hur kommer det sig då att de hellre ställer sig på nån jävla grusplan och kör nåt löjligt uppstyrt huliganbox istället för att försvara andra nationella? "Jag är nationell och har våldskapital. Det bästa jag kan göra för det svenska folkets framtid är att ställa mig på en grusplan och slåss mot Göteborgssupportrar. Vi filmar och lägger upp på youtube. Fan vad coola vi är. Fan vad vi bidrar till den nationella kampen."

Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jag kan istället säga att jag inte är villig att riskera livstids fängelsestraff för någon som inte är en del av min familj eller närmaste vänner, sen om det gör mig till en fegis så må det vara så - men jag är å andra sidan ingen snackpåse som sitter och spelar läcker på Flashback.

Från en diskussion från den tiden saker hände i Västerås. Jag är förvånad att ingen verkar komma ihåg det då det ger till viss del svar på frågan.
Citera
2014-11-15, 23:27
  #22110
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Från en diskussion från den tiden saker hände i Västerås. Jag är förvånad att ingen verkar komma ihåg det då det ger till viss del svar på frågan.
Skillt är inte villig att riskera livstid (han är förmodligen inte villig att riskera en månad) för att ställa upp för organisationskamrater, men är villig att riskera livet för att slåss för judiska oligarker i Ukraina. Hur går det ihop?
Citera
2014-11-15, 23:41
  #22111
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Defaitismen har som tidigare nämnts spridit sig bland sympatisörer och medlemmar. Och det finns naturligtvis flera faktorer som spelar in men den helt klart överhängande faktorn är ju SvPs valfiasko, där partiet gjorde bort sig ordentligt. Med tanke på partiets närmast absurda optimism där många sympatisörer på fullaste allvar trodde att SvP kommer nå mellan 10k-50k riksdagsröster, en del gick till och med så långt att de trodde att partiet kunde komma upp i hela 1%!. Det fanns med andra ord ingen hejd på den fullkomligt befängda ''optimismen''. Så det torde inte komma som en chock om medlemmar tappar intresset och sedermera lämnar partiet. För precis som du skriver så är det inte en fråga om partiet lägger ned utan när. Jag tror att partiet max klarar 2 år till.

Var det ens någon som sa att de trodde på att de skulle uppfylla alla deras mål? Jag minns inte att någon har sagt det. Tvärtom så kommer jag ihåg ungefär att målen var symboliska och uppvisade ett förtroende och hopp om partiet och dess medlemmar samt deras arbete. Jag tolkade det hela som att det är bättre att sikta mot stjärnorna för att landa på molnen, än att stanna kvar på jorden utan att ha gjort något alls.

Hur pass sträcker sig defaitismen? Jag kan tänka mig att många är trötta och även utmattade vid det här laget. Flera har arbetat under en längre tid inför valet och behöver vila efter hela karusellen och kommer därmed lugna ner sig och gå tillbaka till vardagen. All arbete har ju varit inför valet och nu när det är borta, vad ska man arbeta för? Det finns uppenbarligen ett behov av att skapa kortsiktiga mål för att hålla partiet igång.
Citera
2014-11-16, 20:05
  #22112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Defaitismen har som tidigare nämnts spridit sig bland sympatisörer och medlemmar. Och det finns naturligtvis flera faktorer som spelar in men den helt klart överhängande faktorn är ju SvPs valfiasko, där partiet gjorde bort sig ordentligt. Med tanke på partiets närmast absurda optimism där många sympatisörer på fullaste allvar trodde att SvP kommer nå mellan 10k-50k riksdagsröster, en del gick till och med så långt att de trodde att partiet kunde komma upp i hela 1%!. Det fanns med andra ord ingen hejd på den fullkomligt befängda ''optimismen''. Så det torde inte komma som en chock om medlemmar tappar intresset och sedermera lämnar partiet. För precis som du skriver så är det inte en fråga om partiet lägger ned utan när. Jag tror att partiet max klarar 2 år till.


Jag tror inte SvP läggs ner inom 2 år. EGOT är bland det sista som överger oss människor, och ingen människa vill erkänna för sig själv att det mesta man gjort dom senaste 15 åren varit meningslöst. Jag gissar på att firman Höglund&Ärleskog&Jacobsson kör på fram till 2020-talet.

Kolla bara på ND. Partiet hade dött för länge sen när dom sista tre partimedlemmarna, Marc, hans fru och Jimmie Windeskog stängde igen butiken.

Nationalister borde kolla på Beppe Grillo och Femstjärnerörelsen i Italien. Från 0 till 10% på ett år. Inga demonstrationer, inga manifestationer -inget sånt trams. Allting kördes på internet, sociala medier, lite reklam i TV och radio och direktreklam i brevlådorna. Grillo blandar lite patriotism, anti-elitism, miljö-tänk, värna hembygden och yes -konceptet funkar!

Samma sak med Timo Soini i Finland eller Farage i England. Duktiga retoriker som snabbt får många på sin sida.

SvP med sina demonstrationer och ledarnas NSF-historik är däremot ett politiskt koncept som inte fungerar.
Citera
2014-11-17, 12:06
  #22113
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jag kan istället säga att jag inte är villig att riskera livstids fängelsestraff för någon som inte är en del av min familj eller närmaste vänner, sen om det gör mig till en fegis så må det vara så - men jag är å andra sidan ingen snackpåse som sitter och spelar läcker på Flashback.

Måste man riskera livstids fängelse om man skulle hjälpa till då? Du behöver ju inte döda någon? Räcker väl att hindra sabotage/visa upp sig? Visst att det kan uppstå våld. Men ser man det på det viset är det lika stor risk att någon från andra sidan riskerar livstids fängelse om folk är på platsen?

Läckert!
Citera
2014-11-17, 16:54
  #22114
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Måste man riskera livstids fängelse om man skulle hjälpa till då? Du behöver ju inte döda någon? Räcker väl att hindra sabotage/visa upp sig? Visst att det kan uppstå våld. Men ser man det på det viset är det lika stor risk att någon från andra sidan riskerar livstids fängelse om folk är på platsen?

Läckert!
Det här ju hänt vid tre tillfällen att andra sidan friats från dråpanklagelser pga det brott de begått. Så risken att det skulle bli något litet handgemäng får väl ändå ses osannolik, snarare tvärtom.

/Micke
Citera
2014-11-17, 18:35
  #22115
Medlem
Big.Bangs avatar
Ska ett nationalistiskt parti fungera så ska det nog inte vara så konservativt som svp. Homohat och tvångsutflyttning går nog inte hem år 2014. SD är det enda rimliga alternativet.
Citera
2014-11-17, 18:52
  #22116
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Ska ett nationalistiskt parti fungera så ska det nog inte vara så konservativt som svp. Homohat och tvångsutflyttning går nog inte hem år 2014. SD är det enda rimliga alternativet.

Dravel, ska Sverige och det svenska folket fortsatta existens säkras så krävs
repatrieringar, alternativet är balkanisering och etniska konflikter. Homohat?
Mig veterligen så har SvP inte snackat speciellt mycket om homosexualitet
alls i princip inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in