Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-23, 16:24
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Men ser ju tydligt att det är just upp och ner. Det är definitivt inte "rättvänt" i alla fall.
Okej, troligtvis är han en kryptojude där de fem uddarna symboliserar fem moseböcker.
Citera
2014-04-23, 16:36
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Vilka av dagens kulturfenomen tycker ni har ett klart estetiskt värde?
Beror kanske på vad du menar med dagens, jag är nog lite för gammal för att ta till mig ny rock och pop men går man tillbaks något så finns det mycket inom den populära musikkulturen som jag anser är värdefullt. Jag tycker inte att musiken heller är ett särskilt verkningsfullt medium för att framföra propaganda utan är mer ett stämningsskapande inslag.
Filmkonsten kan ibland nå ganska betydande höjder både scenografiskt, manusmässigt och i aktörernas prestationer. Detta gäller t.o.m visst Hollywoodmaterial som, trots att de ofta innehåller både öppna och dolda budskap fientliga till germansk nationalism, vid sällsynta tillfällen har en tillräckligt mått av ärlighet och levnadskunskap som höjer verken ett snäpp konstnärligt.

Bildkonst idag verkar dock helt genompolitiserad och där får man väl glädja sig med att någon åtminstone tycks reta regimen som Dan park.
Citera
2014-04-23, 16:38
Medlem
baggebo1s avatar
Nerikes Allehanda hänger på drevet mot SvP:aren som utbildar sig till explosivämnestekniker:
Citat:
Både ledningsgruppen liksom utbildningsledaren kunde då inte se någon anledning att agera eftersom Patrik Fridén sköter sitt skolarbete och inte visar sina åsikter i skolan.
- Men nu när det blivit tydligare vad han står för, måste vi först informera varandra och sedan diskutera om det finns åtgärder vi kan vidta, säger Mikael Niordson.
http://na.se/nyheter/karlskoga/1.2463719-nazist-fran-lanet-studerar-bombteknik

Återigen så funderar den eller den ansvarige på att "vidta åtgärder" efter ett mediadrev. Det är ett av de verkligt stora problemen i Sverige idag. Media har kanske inte förmågan att styra människors tankar som förr, men de har fortfarande förmågan att styra deras handlande.
Citera
2014-04-23, 16:54
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Om man har uppfattningen att alla människor i Stockholm är vidriga avskum måste man titta på sig själv i spegel och fundera över sakernas tillstånd.
Nej chanserna är inte små snarare obefintliga.

Jo, i princip alla som bor i Stockholm är äckliga fittor, Värre människor hittar man inte i Sverige. Möjligtvis i vissa delar av Skåne som är världsettor i dryghet. Människor i kranskommunerna till Stockholm är tack och lov mycket bättre, det är därför man hänger med dem istället för äckel som bor inne i Stockholm.
Citera
2014-04-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nerikes Allehanda hänger på drevet mot SvP:aren som utbildar sig till explosivämnestekniker:

http://na.se/nyheter/karlskoga/1.2463719-nazist-fran-lanet-studerar-bombteknik

Återigen så funderar den eller den ansvarige på att "vidta åtgärder" efter ett mediadrev. Det är ett av de verkligt stora problemen i Sverige idag. Media har kanske inte förmågan att styra människors tankar som förr, men de har fortfarande förmågan att styra deras handlande.
Sjukt äckligt det där. Expressen vinklar och skriver att han utbildar sig till "bombexpert", fem fientliga personer intervjuas och han får själv kort försvara sig i slutet av artikeln. Blir han utsparkad från utbildningen så kör kanske Expressen en uthängning till inför nästa valrörelse där de betonar att han är arbetslös. Usch vad jag hatar judemedia.
Citera
2014-04-23, 16:55
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Beror kanske på vad du menar med dagens,
[...]

Well, det var du själv som sade "den våg av fientlig kultur som sköljer över oss dagligen och stundligen, av vilken en del har ett klart estetiskt värde."

Tänkte kanske du kunde ge lite mer specifika exempel än bara "mycket inom den populära musikkulturen" om "går man tillbaks något".
Citera
2014-04-23, 17:15
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Well, det var du själv som sade "den våg av fientlig kultur som sköljer över oss dagligen och stundligen, av vilken en del har ett klart estetiskt värde."

Tänkte kanske du kunde ge lite mer specifika exempel än bara "mycket inom den populära musikkulturen" om "går man tillbaks något".

Nu är jag typisk allätare musikaliskt som kan lyssna på allt möjligt dock av något äldre datum, däremot kan jag finna värde i filmkonst som är praktiskt taget samtida.
Jag har faktiskt ingen vidare lust att skapa en smakprofil här på FB som möjligen kunde härledas till min verkliga person. Inser att det kanske försvagar min argumentation men det får jag helt enkelt acceptera.

EDIT. Resten tar jag bort då det icke är SVP-relaterat för fem öre. Sorry att jag flöt ut lite!
Senast redigerad av Quid pro quo 2014-04-23 kl. 17:51.
Citera
2014-04-23, 17:24
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag fick inget svar på vad SvP tycker om EES-avtalet så jag ställer frågan igen. Ska vi vara med eller gå ur EES-avtalet?
Citera
2014-04-23, 17:39
Bannlyst
Expressens och resten av de svenskfientliga blaskornas häxjakt på Patrik Fridén är verkligen motbjudande att beskåda. Vi har även medlemmar som har utbildat sig till kockar och som mycket effektivt kan hantera knivar av olika slag. Förväntar mig ett reportage om dessa snarast.

https://www.realisten.se/2014/04/23/expressen-vill-ha-yrkesforbud-for-nationalister/

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Återigen så funderar den eller den ansvarige på att "vidta åtgärder" efter ett mediadrev. Det är ett av de verkligt stora problemen i Sverige idag. Media har kanske inte förmågan att styra
människors tankar som förr, men de har fortfarande förmågan att styra deras handlande.
Bra inlägg. Jag har också tänkt på detta även tidigare. Hur pissmedia påverkar arbetsgivare, skolor och uthyrare genom att "tjata" på dem tills de ger med sig. Är journalisten inte nöjd med det svar som ges första gången så återkommer man hela tiden tills dess att den intervjuade slutligen kraftfullt "tagit avstånd" och försäkrat att man minsann ska försöka lösa/förändra vad det nu är journalisten/redaktören/tidningsägarna ogillar.

Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag fick inget svar på vad SvP tycker om EES-avtalet så jag ställer frågan igen. Ska vi vara med eller gå ur EES-avtalet?
Nej. Samarbete mellan vita länder är bra men överstatlighet är i regel något negativt. Som det ser ut idag har EU i praktiken väldigt mycket makt över EES-länderna. Och att EU styrs av illasinnade demoner är ju känt sedan länge.
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-23 kl. 17:42.
Citera
2014-04-23, 17:48
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Nog bättre att göra likt Schweiz och förhandla om individuella avtal istället.
Citera
2014-04-23, 17:55
Avslutad
Man kan nu beställa valsedlar till valet i höst:

https://www.svenskarnasparti.se/bestall-valsedlar/
Citera
2014-04-23, 17:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag har också tänkt på detta även tidigare. Hur pissmedia påverkar arbetsgivare, skolor och uthyrare genom att "tjata" på dem tills de ger med sig. Är journalisten inte nöjd med det svar som ges första gången så återkommer man hela tiden tills dess att den intervjuade slutligen kraftfullt "tagit avstånd" och försäkrat att man minsann ska försöka lösa/förändra vad det nu är journalisten/redaktören/tidningsägarna ogillar.
Samhällsklimatet idag är så förgiftat och sjukt att även den arbetsgivare eller rektor som inte går de vänsterextrema journalisterna till mötes faktiskt riskerar att själv utmålas som "fascistmedlöpare". Även sådana som normalt tycker att nationalister ska ha samma rättigheter som andra kan alltså av ren självbevarelsedrift och rädsla känna sig tvungna att handla mot sin egen vilja. Det är ett väldigt skrämmande samhällsklimat vi har idag, och det blir snabbt värre. Många verkar inte fatta vad det här kan leda till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in