Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
1. Tror de att mord och knivhuggningar på invandrare eller enskilda personer gör nån skillnad eller nytta för er kamp?
SvP förespråkar varken mord eller knivhuggningar av invandrare eller övriga. Vi förespråkar bara våldsanvändning i självförsvar, något vi också (än så länge) har rätt till enligt lag.
Citat:
Läser om nån svart som blev knivhuggen på en perrong. När de sticker så skriker de "Sieg Heil"...
Du har förmodligen drömt. Jag känner inte till händelsen du pratar om och tror inte den har med Svenskarnas parti att göra på något sätt.
Citat:
2. Sen är det ju många SvP som ständigt pratar om sammanhållningen för kampen och för rasen osv.
Ja, det är ju ett grundfundament.
Citat:
Men när ni då har begått de där överfallen och våldet
Du har fel och ljuger. Vi har inte begått några överfall alls.
Citat:
så smiter vissa killar, blir efterlysta. Som små råttor gömmer de sig. Man frågar sig. Vilka typer av soldater är så mesiga. Står de inte för sin kamp mot samhället?
Du pratar om en specifik person som är häktas i sin frånvaro. Det är inte olagligt att hålla sig undan polisen (väl?) och med tanke på hur illa det här har skötts och hur dåligt behandlade övriga nationalister har blivit så kan det vara rimligt att bättre fly än att illa häktas.
Citat:
3. Tycker SvP och dess ledning att dessa små fegisar eller knivhuggare är nyttiga idioter för partiet? Fungerar den aggressiva kampen för er? Får ni fler som sluter upp?
Partiet tar som sagt avstånd från oprovocerat våld och anfallsvåld. Däremot förespråkar vi ett långtgående användande av självförsvar när våra medlemmar och aktivister attackeras eller blir blir satta i fara, och det var ju just var som skedde i detta fallet vad det verkar. De tre övriga nationalisterna som greps är ju släppta ur häktet.
Citat:
4. Vilka typer är det som vill ansluta sig till er när ni mördar
Vem har Svenskarnas parti mördat menar du? Dina feberyra fantasier har ingenting med verkligheten att göra.
Citat:
Får ni inte då bara in massa psykopater? Som sen söndrar er inifrån? För ni kan ju nästan aldrig hålla sams.
Personen i fråga är långt ifrån en psykopat utan verkar vara en mycket offervillig nationalist med hjärtat på rätt ställe. Jag är övertygad om att hans agerande (vad det nu är han har gjort) var i en situation där en av hans kamrater blev attackerade av flera rödingar och riskerade att skadas eller t.om dödas.
Citat:
5. Er ideologi stävar ju efter nån slags ubermench, den rätta, den riktiga individen för Sverige.
Ni är sjukt hierarkiska i er uppbyggnad.
Vad är det som är sjukt med hierarkier? :/
Citat:
Leder inte detta till väldiga stridigheter om vem som är mest och riktig och den som är bäst. De som älskar att underordna sig blir nyttiga att ha.
Nej, är man "bäst" så får man ju också visa det och axla det ansvar som krävs. Ansvars- och ledarprincipen. Om man är så bra som man hävdar så får man ju ta sig an allt fler och viktigare uppgifter och genom handling bevisa att man förtjänar en mer framträdande position.
Klart att det kan finnas personkonflikter, men jag vågar påstå att stödet för exempelvis Stefan Jacobsson är i det närmaste 100%-igt.
Citat:
Men om ni omger er av psykopater som ständigt vill visa omvärlden att de är bättre, vackrare och mest och äkta svensk så leder det till att nån alltid vill ta ledarens roll, vilket gör att ni alltid splittras och det uppstår en ny gruppering med ny organisation som talar om "vi är den mest sverige och svensk-vänligaste rörelsen ... de där andra är losers... men vi är bäst..."?
Det är nog väldigt få som vill ha Stefans roll och ännu färre som skulle klara av det. Jag vet exempelvis om mina begränsningar och inser att jag aldrig hade kunnat göra det jobbet.