2014-04-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
bara till info så kan jag meddela att jag farmade med min wiz på normal igår. samlade ihop massa caches och legs. Men identifierade inte legsen som oanvändbara till min wiz. Några 2-hands och en cloak bland annat. Utan identifierade prylarna med andra karaktärer och då rollade tex 2-hands grejerna strength med min crusse och cloaken rollade dex med min DH.
Så får ni legs som redan i utgångspukt är dålig för er karaktär, identifiera inte grejerna utan låt de ligga i kistan.
Jag har allt för många bra 2-handare, yxor och annat gott som rollat intel bara för att jag identifierat med min wiz nämligen

Stämmer inte, statsen rollas när itemet droppas, inte när du identifierar dem.
Citera
2014-04-23, 15:17
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Stämmer inte, statsen rollas när itemet droppas, inte när du identifierar dem.

ja men det var vad jag trodde också. Men 100% av mina fyra legs igår rollade rätt. alla mina tidigare 2-hands har rollat intel pga att jag identifierat dem med Wiz och igår rollade dem str när jag id'ar dem med Crussen.
Vette fan, får testa ikväll igen bara. Ska hem om någon timma och farma vidare med wizen :P
Citera
2014-04-23, 15:21
Medlem
Citat:
ja men det var vad jag trodde också. Men 100% av mina fyra legs igår rollade rätt. alla mina tidigare 2-hands har rollat intel pga att jag identifierat dem med Wiz och igår rollade dem str när jag id'ar dem med Crussen.
Vette fan, får testa ikväll igen bara. Ska hem om någon timma och farma vidare med wizen :P

Rng isf, det är inte 100 % smartloot
Citera
2014-04-23, 15:34
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Rng isf, det är inte 100 % smartloot

Kan vara så att det är klassspecifika grejer, typ cloaken är ju DH-specifik därav dex rollen.
Citera
2014-04-23, 16:09
Medlem
DinosaurPhils avatar
Och så äntligen kommer min Cindercoat, fyfan vad underbart! En hyfsat bra roll. Och som inte det vore nog fick jag även devastator planen. Helvete vad man ska farma Dalghur Oasis nu bara
Citera
2014-04-23, 16:16
Medlem
Lanoos avatar
jag hör rykten om att det forfarande laggar... stämmer det?
Citera
2014-04-23, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Anledningen till att folk inte håller med är för att han inte förstår varför cindercoat är bättre. Det är inte +elemental damage som är den stora grejen utan att firespells blir upp till 30% billigare att casta. De + ~7% damage per cast som han får tappar han på ~30% färre casts med råge.

This.

Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
Och så äntligen kommer min Cindercoat, fyfan vad underbart! En hyfsat bra roll. Och som inte det vore nog fick jag även devastator planen. Helvete vad man ska farma Dalghur Oasis nu bara

Härligt! Jag kämpar fortfarande. Uppe i cirkus 300 timmar spelade sedan RoS och 22k shards spenderade på chest nu utan framgång .
Citera
2014-04-23, 16:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
jag hör rykten om att det forfarande laggar... stämmer det?

Flöt på bra imorse innan jobbet, men har inte spelat sen dess, så vet inte hur det ser ut just nu.
Citera
2014-04-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kilmir
tror han menar DR i den mån att ju mer elemental dmg du får desto mindre ökning ger den procentuellt eftersom elemental dmg (och elite dmg) ökar additivt för sig (dvs 20%+20%=40%) och multiplikativt med varandra (20% elem dmg+20% elite dmg = 1,2*1,2=1,44 -> 44%).

går vi tillbaka till elemental dmg så ger alltså 20% elemental dmg (om du har 0) 20% ökad dmg. 20% till ger 1,4/1,2= 16,7% mer skada

så det han säger är inte helt ogrundat, under rätt förutsättningar kan jag köpa att aughilds skulle kunna vara bättre

Att dom ökar additivt internt och multiplikativt med varandra är förståeligt. Dock ingen förklaring till hur och om det blir dr på +% elemental damage. Har du 100% fire, ja då har du dubblat din skada. Du behöver inte 120% för det. Förstår du? Eller så är dr på +% damage så in i helvetes mer invecklat än till exempel dodge chans från dex där det är en no brainer.
Citera
2014-04-23, 16:43
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
This.

Härligt! Jag kämpar fortfarande. Uppe i cirkus 300 timmar spelade sedan RoS och 22k shards spenderade på chest nu utan framgång .
Jag ska hålla tummarna för dig.

Jag hade en jävla tur, en random hoppade in i mitt game för att farma caches i act 1 på normal mode, jag tp till honom för att döda the butcher och genom ett elitepack han dödar så ser jag en legendary på kartan. Direkt när jag öppnar inventory så ser jag vad det är. Vilken känsla!
Citera
2014-04-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Wow, du ger verkligen inte upp även om du är den enda i världen som anser att Aughild är det bättre chestet (som förövrigt är ett 3 set) och måste replaca en jävla massa bra grejer som du kan ha i dessa slots, vilket bara det är efterblivet från din sida att ens tänka på. Att du inte kan medge att du bara har totalt fel i detta är rätt roligt, 100% av resterande världen håller med om att cindercoat är överlägsen för earth barbs, kollar du på exakt alla i världen som spelar earth barbs, vad använder dom? Inte Aughilds, dom använder sig av Cinder. Varför? MER DPS. DU FÅR UT FLER HOTAS DU FÅR UT MER DAMAGE. Du måste vara ett rent jävla helvete att ha att göra med irl.
Fast sen är ju de flesta (inklusive dig) helt obrydda att förbättra sig, oftast ser någon en streamer eller proffs göra på något sätt. Då kopierar de spelstilen helt och hållet istället för att själv experimentera och se vad man kan göra bättre etc.

Den vanliga responsen är tyvärr som din respons. "Du är dum i huvudet" etc. Jag kan dock inte klandra dig, det är vanligt att folk är rädda och allmänt aggresiva angående saker de inte förstår.
Citera
2014-04-23, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Fast sen är ju de flesta (inklusive dig) helt obrydda att förbättra sig, oftast ser någon en streamer eller proffs göra på något sätt. Då kopierar de spelstilen helt och hållet istället för att själv experimentera och se vad man kan göra bättre etc.

Den vanliga responsen är tyvärr som din respons. "Du är dum i huvudet" etc. Jag kan dock inte klandra dig, det är vanligt att folk är rädda och allmänt aggresiva angående saker de inte förstår.

Du som började med en aggressiv ton för det första. Gå tillbaka till ditt första inlägg och titta för dig själv kära du. Det är rätt tydligt att du inte har en aning om vad du pratar om, och inte förstår att när minst tre-fyra personer hittils har sagt att du har totalt fel, och fortfarande inte kan medge det.

Det finns en anledning att alla använder sig av Cindercoat och inte av Aughilds-set, för att det är bättre. Är det så svårt att förstå? Du snackar om tre delar här, möjligtvis två med Grandeur, förstår du inte skillnaden med att behöva använda sig av 3 delar, medans Cindercoat använder sig av EN och FORTFARANDE resulterar i BÄTTRE dps. Du är enormt trög, svårt att inte hålla en aggressiv ton mot personer som dig, som är så envisa och aldrig kan medge att dom har "fel".
Senast redigerad av Prixm 2014-04-23 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in